Lost Ark får nytt innehåll och buggfixar i mars

Robot
Lost Ark får nytt innehåll och buggfixar i mars

Har över en halv miljon spelare nu.

#lost-ark


Gnällkuk

”Har över en halv miljon spelare nu”. Öh, visst men det har ju snittat stadigt på över 800k varje dag och miljonen på helgerna. Låter som du du säger att de precis lyckats få en halvmiljon registrerade spelare precis.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

”Har över en halv miljon spelare nu”. Öh, visst men det har ju snittat stadigt på över 800k varje dag och miljonen på helgerna. Låter som du du säger att de precis lyckats få en halvmiljon registrerade spelare precis.

Det tycker jag inte:

"Siffran har förstås sjunkit sedan dess, men med cirka 550 000 spelare samtidigt nyss är det fortfarande en kraft att räkna med."

Edit, la till snittsiffror senaste veckan, för tydlighets skull.


signatur
Medlem

Hade varit intressant med statistik på hur många som faktiskt tagit sig till T3 där spelet på riktigt börjar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade varit intressant med statistik på hur många som faktiskt tagit sig till T3 där spelet på riktigt börjar.

Har inte ens påbörjat resan dit Efter Shushire har jag mest lallat omkring, plockat collectibles och gjort lite öar. Får väl öppna mina femtielvatusen kistor och börja hona, haha. Om det är där spelet börjar på riktigt är ju högst subjektivt.

Gen
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade varit intressant med statistik på hur många som faktiskt tagit sig till T3 där spelet på riktigt börjar.

Jag är bara level 42 men har nästan klockat 45h i spelet. En del är givetvis väntan i köer men tar verkligen min tid med spelet och läser alla questtexter

Medlem

Bra spel, inte fastnat för ett spel på 5 år förutom det här. Nu är det är ett äldre spel, men det är verkligen välgjort, polerat, mycket content, bra klasser, bra combat. Svårtöverträffat trots vi ser fler AAA spel varje år.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade varit intressant med statistik på hur många som faktiskt tagit sig till T3 där spelet på riktigt börjar.

Tycker detta är helt fel tankeinställning som några har kring mmos. Spelet börjar när du startar det.
Att ha tanken att inget är värt det och allt är tråkigt i mmos tills ”endgame” är lite fel.

Finns sjukt mycket att utforska och uppleve i lost ark som inte har något med att kolla mina siffror går uppåt.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Tycker detta är helt fel tankeinställning som några har kring mmos. Spelet börjar när du startar det.
Att ha tanken att inget är värt det och allt är tråkigt i mmos tills ”endgame” är lite fel.

Finns sjukt mycket att utforska och uppleve i lost ark som inte har något med att kolla mina siffror går uppåt.

Main storyn är sjukt tråkig, det är inte förrän du börjar segla runt bland öarna som du får lite bättre story. Sen sade jag aldrig att inget är värt det, i princip allt man gör bidrar på något vis.

Det förändrar dock inte det faktum att T1 och T2 anses vara så dåligt att producer:n fick gå ut och be om ursäkt, och varför de försöker få in så många spelare som möjligt i T3 nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Main storyn är sjukt tråkig, det är inte förrän du börjar segla runt bland öarna som du får lite bättre story. Sen sade jag aldrig att inget är värt det, i princip allt man gör bidrar på något vis.

Det förändrar dock inte det faktum att T1 och T2 anses vara så dåligt att producer:n fick gå ut och be om ursäkt, och varför de försöker få in så många spelare som möjligt i T3 nu.

Jag tycker huvudstoryn är rätt hyfsad. Inget mästerverk direkt men den duger.

Medlem

För någon som endast spelat The Old Republic i MMO-genren, har detta mindre fokus på story?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Tycker detta är helt fel tankeinställning som några har kring mmos. Spelet börjar när du startar det.
Att ha tanken att inget är värt det och allt är tråkigt i mmos tills ”endgame” är lite fel.

Finns sjukt mycket att utforska och uppleve i lost ark som inte har något med att kolla mina siffror går uppåt.

Verkligen, så trött på denna konstanta jakt på större siffror och bekräftelse.

Medlem

Har lagt det på hyllan, alldeles för upptagen med Elden Ring.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

För någon som endast spelat The Old Republic i MMO-genren, har detta mindre fokus på story?

Det är en form av story hela tiden, själv har jag klickat bort det mesta efter "The Final battle" som utspelar sig runt lvl 25... Skulle säga att det är mindre fokuserat på story men vill man ha story så finns det där. Nu vid lvl 51 så spammar jag mest knappen när dialoger kommer upp.

Medlem

det har funkat bra hela tiden, och gott om folk som spelar. några hundra tusen verkar ha tröttnat nu dock. viktiga delar av story kan man ej trycka esc på, men det är inte spec mkt såna. jag spammar igenom så gott som all dialog jag oxå, dom flesta gör det för att bli lvl 50 så fort som möjligt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

För någon som endast spelat The Old Republic i MMO-genren, har detta mindre fokus på story?

Det är raka motsatsen mot swtor.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ha det så roligt med "honingen" så småningom när chansen att lyckas kommer ned till 1%. Farma i veckor för att faila på allt.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Ha det så roligt med "honingen" så småningom när chansen att lyckas kommer ned till 1%. Farma i veckor för att faila på allt.

När man kommer till det stadiet så ska man egentligen inte uppgradera mer. Det är vad som kallas soft cap. De höjer procenten när nya saker kommer ut som kräver högre ilvl.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade varit intressant med statistik på hur många som faktiskt tagit sig till T3 där spelet på riktigt börjar.

Kollade mina steam achievments när jag loggade ut idag, och den för 1300gs har ca 1% av spelarna.

Medlem
Skrivet av Arrhenius:

Kollade mina steam achievments när jag loggade ut idag, och den för 1300gs har ca 1% av spelarna.

Ah smart, glömde att det fanns en sån achievement. Bara 15% har nått 302 än så länge


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar