Conviction försenas till pc *

Robot
Inaktiv
Conviction försenas till pc *

varför är vi inte förvånade?
Någon mer som hörde glaskrasch i huvudet?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

good news för mig , hade helt missat att spelet skulle släppas till pc

Jag tycker inte det är så farligt, har massa annat roligt att leka med... Sedan kan man ju vänta lite och få höra reaktionerna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det stod väl klart redan för nåt år sen att Ubisoft skulle släppa sina PC-versioner senare än konsolversionerna pga piratkopiering. Istället för att piratkopiera till PC skulle folk gå och köpa spelet till konsol istället då det redan var ute.

Är inte förvånad om Ubisoft står fast vid den ideologin.

Medlem

meah :<


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Det stod väl klart redan för nåt år sen att Ubisoft skulle släppa sina PC-versioner senare än konsolversionerna pga piratkopiering. Istället för att piratkopiera till PC skulle folk gå och köpa spelet till konsol istället då det redan var ute.

Är inte förvånad om Ubisoft står fast vid den ideologin.

Jo för folk piratkopierar verkligen inte mera till 360n ^^


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hockey Stick:

Det stod väl klart redan för nåt år sen att Ubisoft skulle släppa sina PC-versioner senare än konsolversionerna pga piratkopiering. Istället för att piratkopiera till PC skulle folk gå och köpa spelet till konsol istället då det redan var ute.

Är inte förvånad om Ubisoft står fast vid den ideologin.

Jo för folk piratkopierar verkligen inte mera till 360n ^^

Nej, faktiskt inte. Det är absolut inte lika utbrett till konsol som det är på PC då det är betydligt enklare på det sistnämnda.

Det kan hur som helst betraktas som rävspel av Ubisoft, om än förståeligt, vare sig det är en fungerande strategi eller ej.

Medlem

Och så undrar utgivarna varför folk piratkopierar? Det har ju inte alls ngt med DRM och ständig bestraffning av PC-spelarna att göra.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

orka, skippar nog detta spel me tanke på det sjuka DRM skyddet..

@Hockey Stick, hoppas du skojar eller? det är fan nästan standard att köra en chippad 360 idag. Tror du folk går å köper alla nya spel för 599 idag eller? wake up kid!!! spel till 360 kommer oftast ut en hela vecka ibland mera innan det släpps i affärerna inte fan går man och väntar det är ju enklare än till pc slippa crack å allt sånt.

Medlem

standard att köpa en chippad 360? har 5 vänner som har 360, dom har inte chippat sina. och jag har inte chippat min heller. Tycker det bara känns dumt att göra det. Betalar det priset på spel om jag tycker det är värt det. och på dom flesta spel så dyker det upp demos innan.

Medlem

Chippat vette fan, däremot flashat är vanligt. Jag har flashat men jag köper spelen som ja skulle ha köpt om jag inte hade flashat. Sen så laddar jag ner spel som ja är osäkert på och skulle dom vara bra så köper ja dom. Conviction känns som ett givet köp, och kommer därför att köpas och inte laddas ner.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Och så undrar utgivarna varför folk piratkopierar? Det har ju inte alls ngt med DRM och ständig bestraffning av PC-spelarna att göra.

Det har väl ingenting med just bestraffning att göra. Känns ungefär lika naturligt som att låsa bilen. Och att vara uppkopplad till internet är väl inget problem 2010?

Medlem
Skrivet av Krapulainen:
Skrivet av simulacra:

Och så undrar utgivarna varför folk piratkopierar? Det har ju inte alls ngt med DRM och ständig bestraffning av PC-spelarna att göra.

Det har väl ingenting med just bestraffning att göra. Känns ungefär lika naturligt som att låsa bilen. Och att vara uppkopplad till internet är väl inget problem 2010?

Nej men när AC2 inte fungerade under en hel helg för de inte kunde hålla servrarna uppe, inte fan ska ett SP stängas ner för utgivaren har keffa servrar.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Krapulainen:
Skrivet av simulacra:

Och så undrar utgivarna varför folk piratkopierar? Det har ju inte alls ngt med DRM och ständig bestraffning av PC-spelarna att göra.

Det har väl ingenting med just bestraffning att göra. Känns ungefär lika naturligt som att låsa bilen. Och att vara uppkopplad till internet är väl inget problem 2010?

verkar vara ett problem att vara uppkopplad till internet för ubisoft dock.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hockey Stick:

Det stod väl klart redan för nåt år sen att Ubisoft skulle släppa sina PC-versioner senare än konsolversionerna pga piratkopiering. Istället för att piratkopiera till PC skulle folk gå och köpa spelet till konsol istället då det redan var ute.

Är inte förvånad om Ubisoft står fast vid den ideologin.

Jo för folk piratkopierar verkligen inte mera till 360n ^^

Nej, faktiskt inte. Det är absolut inte lika utbrett till konsol som det är på PC då det är betydligt enklare på det sistnämnda.

Det kan hur som helst betraktas som rävspel av Ubisoft, om än förståeligt, vare sig det är en fungerande strategi eller ej.

Om det är enkelt med priatkopiering till något så är det 360. Så länge din xbox är flashad är det bara att bränna ut och spela. Kan det bli enklare än så?

Medlem

Verkar som att alla utgivare obligatoriskt ska prova på åtminstone ett kontroversiellt DRM-skydd.

Nä, ibland får man faktiskt säga att det minsann var bättre förr!

Medlem

Det är knappast standard att köra chippat/flashat. Känner ingen som gör det, fast sen kör de online och vill väl inte bli bannade från det.

Sen är det tydligt att spel säljer typ 10 gånger bättre på konsol om det inte är strategi eller mmo. Det är uppenbart vilken plattform utgivarna därför vill satsa på.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hockey Stick:

Det stod väl klart redan för nåt år sen att Ubisoft skulle släppa sina PC-versioner senare än konsolversionerna pga piratkopiering. Istället för att piratkopiera till PC skulle folk gå och köpa spelet till konsol istället då det redan var ute.

Är inte förvånad om Ubisoft står fast vid den ideologin.

Jo för folk piratkopierar verkligen inte mera till 360n ^^

Nej, faktiskt inte. Det är absolut inte lika utbrett till konsol som det är på PC då det är betydligt enklare på det sistnämnda.

Det kan hur som helst betraktas som rävspel av Ubisoft, om än förståeligt, vare sig det är en fungerande strategi eller ej.

Om det är enkelt med priatkopiering till något så är det 360. Så länge din xbox är flashad är det bara att bränna ut och spela. Kan det bli enklare än så?

Det spelar ingen roll, det är ändå 5000 ggr vanligare på PC. De som tror sig veta annat vet och tror mycket fel.

Och ärligt - det är faktiskt _ganska mycket_ lättare att spela nedladdat på PC än på boxen...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Håller med er Honey och Hipshot.

Inga av mina vänner (och inte jag heller för den delen) har flashat sin xbox. För de första är de inte alla som vet/känner någon som kan flasha, sen är man rädd om sin garanti och för att bli bannad på liven...

Medans på PC är de bara att tanka utan att behöva skicka iväg PC'n någonstans..

Alla som säger att det är vanligare med piratkopiering av spel på konsoll än på PC vill bara vara märkvärdiga och tro att de vet allt.. genomskinligt

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

orka, skippar nog detta spel me tanke på det sjuka DRM skyddet..

@Hockey Stick, hoppas du skojar eller? det är fan nästan standard att köra en chippad 360 idag. Tror du folk går å köper alla nya spel för 599 idag eller? wake up kid!!! spel till 360 kommer oftast ut en hela vecka ibland mera innan det släpps i affärerna inte fan går man och väntar det är ju enklare än till pc slippa crack å allt sånt.

Tror nog att det är du som ska vakna upp

Inaktiv
Skrivet av Hockey Stick:

Det stod väl klart redan för nåt år sen att Ubisoft skulle släppa sina PC-versioner senare än konsolversionerna pga piratkopiering. Istället för att piratkopiera till PC skulle folk gå och köpa spelet till konsol istället då det redan var ute.

Är inte förvånad om Ubisoft står fast vid den ideologin.

Låter ju som att dom skjuter sig själva i foten lite med den.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

orka, skippar nog detta spel me tanke på det sjuka DRM skyddet..

@Hockey Stick, hoppas du skojar eller? det är fan nästan standard att köra en chippad 360 idag. Tror du folk går å köper alla nya spel för 599 idag eller? wake up kid!!! spel till 360 kommer oftast ut en hela vecka ibland mera innan det släpps i affärerna inte fan går man och väntar det är ju enklare än till pc slippa crack å allt sånt.

Men eru dum eller, konsoll marknaden är markant större än PC marknaden när det kommer till spel. Piratkopiering existerar till konsoller men inte i närheten av den utsträckningen som det gör till PC.

Det är inte i närheten av "standard" bland alla miljoner casual gamers att ha en chippad 360, det när nog dags för dig att vakna upp istället.

Medlem

Ja ni snackar mycket men verkligheten är att piraterna till 360 är knappast en liten plutt heller, klart pc är dominant på kopiering då pc är lite äldre än konsoller men ändå det är ju inga problem att köpa en färdig 360 redo för allt och sen köpa lite dvdr skivor och man är redo att köra.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ja ni snackar mycket men verkligheten är att piraterna till 360 är knappast en liten plutt heller, klart pc är dominant på kopiering då pc är lite äldre än konsoller men ändå det är ju inga problem att köpa en färdig 360 redo för allt och sen köpa lite dvdr skivor och man är redo att köra.

Det är ingen som förnekar att det finns pirater även på konsolsidan, men om du seriöst tror att piratkopiering på 360 ens är i närheten av så utbredd som den är på PC så tycker jag nästan synd om dig.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hockey Stick:

Det stod väl klart redan för nåt år sen att Ubisoft skulle släppa sina PC-versioner senare än konsolversionerna pga piratkopiering. Istället för att piratkopiera till PC skulle folk gå och köpa spelet till konsol istället då det redan var ute.

Är inte förvånad om Ubisoft står fast vid den ideologin.

Jo för folk piratkopierar verkligen inte mera till 360n ^^

Nej, faktiskt inte. Det är absolut inte lika utbrett till konsol som det är på PC då det är betydligt enklare på det sistnämnda.

Det kan hur som helst betraktas som rävspel av Ubisoft, om än förståeligt, vare sig det är en fungerande strategi eller ej.

Om det är enkelt med priatkopiering till något så är det 360. Så länge din xbox är flashad är det bara att bränna ut och spela. Kan det bli enklare än så?

Det spelar ingen roll, det är ändå 5000 ggr vanligare på PC. De som tror sig veta annat vet och tror mycket fel.

Och ärligt - det är faktiskt _ganska mycket_ lättare att spela nedladdat på PC än på boxen...

Jag håller inte med. Det går snabbare lättare smidigare osv att pirata till xbox. De som hela tiden säger de är lättare på pc, vet inte hur det går till antar jag. Om du snackar DLC, så är det lättare på PC. Om det är vad du menar med lättare att spela "nedladdat".

Medlem

Snart släpps det väl inte överhuvudtaget...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hockey Stick:

Det stod väl klart redan för nåt år sen att Ubisoft skulle släppa sina PC-versioner senare än konsolversionerna pga piratkopiering. Istället för att piratkopiera till PC skulle folk gå och köpa spelet till konsol istället då det redan var ute.

Är inte förvånad om Ubisoft står fast vid den ideologin.

Jo för folk piratkopierar verkligen inte mera till 360n ^^

Nej, faktiskt inte. Det är absolut inte lika utbrett till konsol som det är på PC då det är betydligt enklare på det sistnämnda.

Det kan hur som helst betraktas som rävspel av Ubisoft, om än förståeligt, vare sig det är en fungerande strategi eller ej.

Om det är enkelt med priatkopiering till något så är det 360. Så länge din xbox är flashad är det bara att bränna ut och spela. Kan det bli enklare än så?

Det spelar ingen roll, det är ändå 5000 ggr vanligare på PC. De som tror sig veta annat vet och tror mycket fel.

Och ärligt - det är faktiskt _ganska mycket_ lättare att spela nedladdat på PC än på boxen...

Jag håller inte med. Det går snabbare lättare smidigare osv att pirata till xbox. De som hela tiden säger de är lättare på pc, vet inte hur det går till antar jag. Om du snackar DLC, så är det lättare på PC. Om det är vad du menar med lättare att spela "nedladdat".

Knappast, krävs mer kunskap för att flasha och brännar till 360 även om det för "oss" tekniska inte är särskilt svårt.

Point being att packa upp och installera ett PC spel är bra mycket simplare än fixa en flashad 360, köpa rätt skivor och bränna på rätt sätt.

Medlem

inte helt oväntat

Deja Vu?!? Var inte det samma nyhet för en vecka sen fast då var det flyttat från slutet på mars tills 16 april

Med flashad/chippad 360 riskerar man ju o bli bannad från live och jag antar att VÄLDIGT många kör online på sina xbox...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

12
Skriv svar