Kung fu-spelet Sifu har sålt i över en miljon exemplar

Robot
Kung fu-spelet Sifu har sålt i över en miljon exemplar

Men många tar sig fortfarande inte förbi andra banan.

#Sifu, #Sloclap


Medlem

Imponerande siffor för ett spel som bara är ”Bra”.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Problemet är inte enbart svårighetsgraden. Man tröttnar helt enkelt på den extremt enformiga spelmekaniken. Själv malde jag på fram till The Tower-bossen. Tog ett break. Nu orkar man inte plocka upp det igen.

Medlem

Grymt kul spel tycker jag. Bossfighterna är utmanande och kul. 2an är grymt frustrerande i hans andra fas.


signatur

I drank what?

Skribent

Är det bara jag som får Kung-fu-feeling av spelet när ni spelar? Alltså lite som om det är en modern version av det gamla NES-spelet?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är det bara jag som får Kung-fu-feeling av spelet när ni spelar? Alltså lite som om det är en modern version av det gamla NES-spelet?

Tycker det känns rätt retro i designen öht, det är kort, utmanande och fokus på att göra repetition kul

Medlem

För mig spelar det ingen roll vad dom gör med spelet. Eftersom jag endå inte kommer att ha mer tid till det förens i sommar någon gång. Har Elden ring och Horizon forbidden west nu. Så bara dom tar nog några månader.

Medlem

Kul när spel som vågar sticka ut från mängden lyckas. Kommer prova detta i sinom tid.

Medlem

Inte provat, men ser väldigt kul ut. Önskar att det fanns ett demo.

Medlem

Sugen på detta men är det så svårt som det skrivs och man inte blir såld så är det lätt att det inte kommer klaras.. Vill klara det om det ska köpas, hatar avbryta mitt spelande för det är för svårt.
Kunde ju släppts med månadens PS plus titlar istället

Medlem
Skrivet av JonnyBravo:

Sugen på detta men är det så svårt som det skrivs och man inte blir såld så är det lätt att det inte kommer klaras.. Vill klara det om det ska köpas, hatar avbryta mitt spelande för det är för svårt.
Kunde ju släppts med månadens PS plus titlar istället

Både easy mode och hard mode är på väg till spelet, så om du väntar lite så kommer det nog både gå ner i pris och det kommer bli lättare att ta sig igenom. Det är dock väl värt att kämpa sig igenom i dagsläget för den som gillar utmaningar, det är ett grymt givande spel där man ser stor skillnad på ens skill ju längre man kör spelet. Detta spel är absolut en GOTY-kandidat för mig, tillsammans med Elden Ring.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Både easy mode och hard mode är på väg till spelet, så om du väntar lite så kommer det nog både gå ner i pris och det kommer bli lättare att ta sig igenom. Det är dock väl värt att kämpa sig igenom i dagsläget för den som gillar utmaningar, det är ett grymt givande spel där man ser stor skillnad på ens skill ju längre man kör spelet. Detta spel är absolut en GOTY-kandidat för mig, tillsammans med Elden Ring.

Tack för infon. Får läsa på lite mer kring det känns det som. Sitter också med Elden Ring ikväll. Helt öppen värld och inga direkt pointers, okej i souls linjära banor men här hade det varit najs med nån vägledning.. Skam den som ger sig 😂😂

Spelets ANTAGONIST menar du väl? Har ej spelat själv.

Medlem
Skrivet av JonnyBravo:

Tack för infon. Får läsa på lite mer kring det känns det som. Sitter också med Elden Ring ikväll. Helt öppen värld och inga direkt pointers, okej i souls linjära banor men här hade det varit najs med nån vägledning.. Skam den som ger sig 😂😂

Finns ju massa vägledning i elden ring, varje lost grace pekar ju ut vägen till nästa. Själv hade jag avskyrt att ha hela kartan fullt med quest points som i de flesta andra open world spel, det blir jag bara sönderstressad av 🙂

Medlem

Spelet ser så enformigt ut man bara kastas in i slagsmål hela tiden, inge utforskande eller nått.

Medlem
Skrivet av JonnyBravo:

Tack för infon. Får läsa på lite mer kring det känns det som. Sitter också med Elden Ring ikväll. Helt öppen värld och inga direkt pointers, okej i souls linjära banor men här hade det varit najs med nån vägledning.. Skam den som ger sig 😂😂

Elden Ring är värt att kolla överallt och utforska. Kartan blir större ju mer du utforskar. Många fall går du tillbaks och pratar med personerna en gång till och där har du ofta dina pointers.
Men utforska, gör stickoffs mer eller mindre. Där har du det 👍

Elden Ring är det bästa Souls spelet hittills i alla fall för mig pga den öppna världen

Medlem
Skrivet av Azox:

Spelet ser så enformigt ut man bara kastas in i slagsmål hela tiden, inge utforskande eller nått.

KAN det ha att göra med att det inte är ett open world spel, utan ett renodlat fightingspel? Det är lite som att klaga på att det inte är något utforskande i Street Fighter spelen.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar