Conviction försenas till pc *

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hockey Stick:

Det stod väl klart redan för nåt år sen att Ubisoft skulle släppa sina PC-versioner senare än konsolversionerna pga piratkopiering. Istället för att piratkopiera till PC skulle folk gå och köpa spelet till konsol istället då det redan var ute.

Är inte förvånad om Ubisoft står fast vid den ideologin.

Jo för folk piratkopierar verkligen inte mera till 360n ^^

Nej, faktiskt inte. Det är absolut inte lika utbrett till konsol som det är på PC då det är betydligt enklare på det sistnämnda.

Det kan hur som helst betraktas som rävspel av Ubisoft, om än förståeligt, vare sig det är en fungerande strategi eller ej.

Om det är enkelt med priatkopiering till något så är det 360. Så länge din xbox är flashad är det bara att bränna ut och spela. Kan det bli enklare än så?

Det spelar ingen roll, det är ändå 5000 ggr vanligare på PC. De som tror sig veta annat vet och tror mycket fel.

Och ärligt - det är faktiskt _ganska mycket_ lättare att spela nedladdat på PC än på boxen...

Jag håller inte med. Det går snabbare lättare smidigare osv att pirata till xbox. De som hela tiden säger de är lättare på pc, vet inte hur det går till antar jag. Om du snackar DLC, så är det lättare på PC. Om det är vad du menar med lättare att spela "nedladdat".

Knappast, krävs mer kunskap för att flasha och brännar till 360 även om det för "oss" tekniska inte är särskilt svårt.

Point being att packa upp och installera ett PC spel är bra mycket simplare än fixa en flashad 360, köpa rätt skivor och bränna på rätt sätt.

Faktist för Xbox 360 är det bara att bränna ut på en Verbatim DVD+R DL skiva och spela.

Flashningen tar ju företag hand om

Inaktiv
Skrivet av thiefen:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hockey Stick:

Det stod väl klart redan för nåt år sen att Ubisoft skulle släppa sina PC-versioner senare än konsolversionerna pga piratkopiering. Istället för att piratkopiera till PC skulle folk gå och köpa spelet till konsol istället då det redan var ute.

Är inte förvånad om Ubisoft står fast vid den ideologin.

Jo för folk piratkopierar verkligen inte mera till 360n ^^

Nej, faktiskt inte. Det är absolut inte lika utbrett till konsol som det är på PC då det är betydligt enklare på det sistnämnda.

Det kan hur som helst betraktas som rävspel av Ubisoft, om än förståeligt, vare sig det är en fungerande strategi eller ej.

Om det är enkelt med priatkopiering till något så är det 360. Så länge din xbox är flashad är det bara att bränna ut och spela. Kan det bli enklare än så?

Det spelar ingen roll, det är ändå 5000 ggr vanligare på PC. De som tror sig veta annat vet och tror mycket fel.

Och ärligt - det är faktiskt _ganska mycket_ lättare att spela nedladdat på PC än på boxen...

Jag håller inte med. Det går snabbare lättare smidigare osv att pirata till xbox. De som hela tiden säger de är lättare på pc, vet inte hur det går till antar jag. Om du snackar DLC, så är det lättare på PC. Om det är vad du menar med lättare att spela "nedladdat".

Knappast, krävs mer kunskap för att flasha och brännar till 360 även om det för "oss" tekniska inte är särskilt svårt.

Point being att packa upp och installera ett PC spel är bra mycket simplare än fixa en flashad 360, köpa rätt skivor och bränna på rätt sätt.

Faktist för Xbox 360 är det bara att bränna ut på en Verbatim DVD+R DL skiva och spela.

Flashningen tar ju företag hand om

Precis, det finns flera spelbutiker (ironiskt nog) här i stan som flashar (Xbox 360, inte tuttar) för typ 200 spänn. Av dom cirka 10 pers jag känner som har flashad box så har alla gjort det hos spelbutiker, dock ganska skumma spelbutiker.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Inaktiv

ovanligt att spel försenas nu för tiden...............

Det spelar ingen roll hur enkelt eller svårt det är att spela piratkopierat till Xbox eller Windows. Det är skit samma. Poängen är att det är extremt mycket mer utbrett bland Windows-lirare, oavsett om någon av er "känner 12 pers med flashad Xbox" eller ej.

Medlem

Ska bli kul att se hur mycket konsolarna gnäller när sådant DRM kommer till deras kära konsoler, för det kommer det att göra.

Personligen bryr jag mig inte, jag skiter i att köpa sådana spel och köper andra spel utan helt förjävliga DRM som ubisoft kör med.
Både assassins2 och conviction va intressanta titlar men det är hundralappar ubi inte får av mig.

Förstår inte hur ubi kan tro att spelet kommer att sälja om det släpps efter konsol release samt med sådant horribelt DRM.

Hoppas att alla ubi titlar floppar, dom verkar ju själva vilja det.

Medlem

Att spela pirat på xbox är dyrare än pirat på pc, där kör man allt från datan. Xboxen behövs flashas ca 150kr ->, du behöver köpa skivor 10st 79kr->.. Och med fel skivor och fel brännare så bränns 1/5 rätt vilket blir inte långt ifrån ett nytt spel, sedan så uppdaterar de sina kopierings skydd så man måst flasha igen.

Ta tex bad company 2 på en stor torr sajt: Pc nerladdat 16,796ggr. Xbox nerladdat 3931ggr... Skillnad? JA!

Hur som helst, stöd spel tillverkarna och köp spelen.

Medlem

Finns det någon pålitlig fakta gällande piratkopierings utbredning på de olika plattformarna? Är det skillnad på Sverige, som väl haft en stor andel PC-spelare, och andra länder där konsolerna varit mer populära? Som det är nu låter det mest som folk sitter och gissar. Att man känner någon som gjort ditten och datten säger inte mycket.

Vad det gäller Convicton bryr jag mig inte. Det blir inget köp ändå. Så länge Ubisoft fortsätter med sitt vidriga DRM får de fingret av mig.

Medlem

Att köra pirat på en xbox är ju livsfarligt, efter 6 månader till 1år har MS ban-våg och din xbox förlorar onlinefunktioner, hårddisksparningar och annat kul. Kort sagt så måste du köpa en ny xbox, flasha den och spela i drygt ett halvår till innan du ska punga ut med 2000kr. Då är det lättare att köpa sitt spel beg nån månad efter release 250-350kr, byta in det och billigt få ett nytt spel (2 spel + 1kr).
På PC så laddar du ner, byter ut exe och spelar utan risker, är det någon som är ointelligent nog att inte se skillnaden?!

Förstår att ubisoft försenar, piratkopieringen är massiv på PC och marginell på konsolerna (360 i detta fall). Sen kanske de behöver fixa sina servrar innan release, vem vet?
Ska kunderna som är "smarta" nog att köpa det till PC få spela samma dag som release, eller samma helg?
Finns en anledning till att man vart tvungen att dra ner på PC-gamingen till förmån för konsol, det heter DRM...

Medlem

JAg tänker bara såhär.. förseningar är oftast = att spelet blir bättre i sig för dom förbättrar och finputsar, som dom skuller gjort på BC2 och som blizzard gör på ALLA sina spel..

12
Skriv svar