Co-op till Halo Infinite försenas ytterligare

Robot
Co-op till Halo Infinite försenas ytterligare

Spartanerna har svårt att samarbeta i öppna världar.

#343-industries, #Halo-infinite, #xbox


Medlem

Fantastiskt skjutspel som flyter på helt underbart. Men brister i precis allt annat. Sen att det inte hänt något sedan november förra året är skandal för ett spel som släpptes som ett ”Live Service” spel.

Efter att ha misslyckats med liknande grejer med MCC och Halo 5 så ser jag ej hur de ej lärt sig av sina misstag. 343 och DICE bör hålla hand framöver.

Medlem

Döda bara supporten för Xbox One! Om nu Halo ska vara live service så måste de ju klippa banden någon gång och det lär ju vara sketna One som ställer till det om och om igen


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Döda bara supporten för Xbox One! Om nu Halo ska vara live service så måste de ju klippa banden någon gång och det lär ju vara sketna One som ställer till det om och om igen

Och series s.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Issue:

Döda bara supporten för Xbox One! Om nu Halo ska vara live service så måste de ju klippa banden någon gång och det lär ju vara sketna One som ställer till det om och om igen

Ja, det har jag sagt länge. Finns ingen anledning att ta hänsyn till det nu när det går att streama Series X|S-spel till gammelkonsoler.

Skrivet av FejkFejksson:

Och series s.

Öh, varför det? Det är inga problem alls med att utveckla till båda Series-konsolerna samtidigt och det är bara settings som blir lägre på Series S.


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Ja, det har jag sagt länge. Finns ingen anledning att ta hänsyn till det nu när det går att streama Series X|S-spel till gammelkonsoler.

Ja gör om de borde göra om den till en Xcloud-konsol. Dags att klippa navelsträngen nu tycker jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, det har jag sagt länge. Finns ingen anledning att ta hänsyn till det nu när det går att streama Series X|S-spel till gammelkonsoler.

Öh, varför det? Det är inga problem alls med att utveckla till båda Series-konsolerna samtidigt och det är bara settings som blir lägre på Series S.

Precis som 360 arcade. Inga problem där.
Kul att det tog typ tre månader innan "bara ändra upplösning" dog.
Två år så blir det "series x approved"


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Tråkigt värre! Vi får tålmodigt vänta vidare...

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Fantastiskt skjutspel som flyter på helt underbart. Men brister i precis allt annat. Sen att det inte hänt något sedan november förra året är skandal för ett spel som släpptes som ett ”Live Service” spel.

Efter att ha misslyckats med liknande grejer med MCC och Halo 5 så ser jag ej hur de ej lärt sig av sina misstag. 343 och DICE bör hålla hand framöver.

Gillar spelet men tröttnade tyvärr ganska fort på online delen (damn shame), var väldigt tunt med banor och innehåll. Samt en del uppenbara buggar som fått leva kvar sen lansering. Och det är som du säger - det har verkligen inte hänt ett skit med spelet sen i november. Sjukt dålig kapacitet på en sådan stor lansering när dom har Microsoft i ryggen. Dom hade ju värsta momentum med aktiva spelare men nu är "the window of opportunity" lite bortkastat tyvärr! Hoppas det vänder framöver.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Fantastiskt skjutspel som flyter på helt underbart. Men brister i precis allt annat. Sen att det inte hänt något sedan november förra året är skandal för ett spel som släpptes som ett ”Live Service” spel.

Efter att ha misslyckats med liknande grejer med MCC och Halo 5 så ser jag ej hur de ej lärt sig av sina misstag. 343 och DICE bör hålla hand framöver.

Flyter?? Det är ju massvis med FPS drops i den öppna världen på Series X i alla fall. Hackar deluxe emellanåt...

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Flyter?? Det är ju massvis med FPS drops i den öppna världen på Series X i alla fall. Hackar deluxe emellanåt...

Märkte aldrig jag


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Känns som att jag kan titta till Infinite i slutet av året eller så. Fortfarande för många små men kännbara problem i spelet och även för lite content så här tre-fyra månader in.

Och ja, last-gen stödet borde kapas för allt framtida content, imo.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Tråkigt för dom som längtar efter det, men delays sätter ju mer press på att när det släpps är perfekt,
så lika bra dom fördröjer det tills dom är nöjda.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ska spela kampanjen med tjejen så det blir att vänta ett tag till då.

Medlem

Lite synd att det dröjer. Grymt bra spel i övrigt, klart bästa Halo spelet!

Medlem

Pinsamt! De lyckas inte med något, varken ray tracing eller co-op


signatur

World of Warcraft förgyller livet

Medlem

Tråkigt att det dröjer men bra att de fokuserar på att finslipa buggar. Hade dock riktigt trevligt med kampanjen och skulle vara ännu roligare att dela den upplevelsen med flera. Förstår att det inte är helt lätt att balansera fiendens artificiella intelligens till fyra spelare, eller hur varje spelare ska uppleva kampanjens cutscenes (som fyra spartaner?). Det vore ganska coolt om det gick att spela som sin egna spartan tillsammans med Master Chief, men troligtvis kommer vi få se fyra Master Chief-kloner även denna gång.

Medlem

Den som väntar på något gott. Väntar aldrig för länge. Och det är så extremt kul att spela.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Fantastiskt skjutspel som flyter på helt underbart. Men brister i precis allt annat. Sen att det inte hänt något sedan november förra året är skandal för ett spel som släpptes som ett ”Live Service” spel.

Efter att ha misslyckats med liknande grejer med MCC och Halo 5 så ser jag ej hur de ej lärt sig av sina misstag. 343 och DICE bör hålla hand framöver.

Skrivet av Papphammar:

Flyter?? Det är ju massvis med FPS drops i den öppna världen på Series X i alla fall. Hackar deluxe emellanåt...

Skrivet av Issue:

Märkte aldrig jag

Prestanda analys 2022

Det gör nog allt förutom flyter på. Bra gameplay, men bedrövlig optimering, inte ens VRR på series X kan rädda spelet i performance mode pga dålig v-sync implementering.

- V-sync på PC sätter 60fps som max och fungerar absolut inte på rätt sätt (fel pacing mm).
- Animationerna i cinematics är 30fps samtidigt som omgivningen är 60fps eller 120fps mm.
- Spelet fick inte support för matchad fps och animation förrann senaste patch (reloading, greppa, kasta granat osv)
- Allmänt dålig prestanda jämfört med utseende, sämre än Cyberpunk...
- HDR ser betydligt sämre ut än andra xbox titlar som Gears och Horizon
- Ingen DLSS eller liknande


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Så senare i säsong 2 kan då betyda så sent som Augusti om säsongerna är ca 3 månader? Det lutar tyvärr mer och mer som om jag aldrig kommer spela spelet för intresset börjar försvinna ju mer förseningar det blir.

1
Skriv svar