Rockstar avslöjar mer info om GTA5 till PS5 och Xbox Series X/S

Medlem

Spelade det först på PS3, sen Xbone X, men klarade aldrig ut det så blir tredje gången gillt på PS5 då antar jag! Är pepp på ökad grafisk kvalitet och ray-tracing! Med mera. Sen släpps sexan "om några år" så det blir bra.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Spelade det först på PS3, sen Xbone X, men klarade aldrig ut det så blir tredje gången gillt på PS5 då antar jag! Är pepp på ökad grafisk kvalitet och ray-tracing! Med mera. Sen släpps sexan "om några år" så det blir bra.

Det borde ha varit "Bra" för länge sedan. GTA 6 borde ha varit här för flera år sedan. As tråkig sits vi hamnat i när R* lever gott o enkelt på den där satans online komponenten.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det borde ha varit "Bra" för länge sedan. GTA 6 borde ha varit här för flera år sedan. As tråkig sits vi hamnat i när R* lever gott o enkelt på den där satans online komponenten.

Det kan man förstås tycka, men nu gör jag bästa av situationen som är istället för att drömma vad som kunde varit.

KoP
Medlem

Vad finns det att berätta egentligen?

Här är samma spel igen är väl i princip det enda dom behöver säga.

Medlem

För er som inte vill köpa det och har en ps5, online delen kommer vara gratis i några månader, vilket (för mig iallfall) är värt att testa iallafall

Avstängd

Gäsp, GTA V har inte vart relevant sedan 2017-2018 max.

För övrigt, vissa saker kanske inte ska översättas från engelska, aldrig hört "strålspårning" tidigare, skriv bara Ray tracing.

Medlem
Skrivet av General White:

Gäsp, GTA V har inte vart relevant sedan 2017-2018 max.

För övrigt, vissa saker kanske inte ska översättas från engelska, aldrig hört "strålspårning" tidigare, skriv bara Ray tracing.

Nvidia Sverige använder själva den översättningen.

Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Nvidia Sverige använder själva den översättningen.

Nyheter för mig, aldrig sett. Låter som en märklig försvenskning

Medlem
Skrivet av magma:

Lyckades kamma hem 5:an när det var gratis på epic store men inte ens startat upp det. Är det fortfarande värt att spela?

Njae. Jag gjorde detsamma och fick det gratis på Epic game store. Jag spelade det under julledigheten och spelet är ingenting speciellt egentligen. Lite småkul ibland men tradigt och mycket åka fram och tillbaks bara. Storyn är meh.

ZF
Medlem

Kommer det ens gå märkbart snabbare med SSD?

Att spelet (online) laddar segt som en sengångare i sirap verkar ju mest hänga på just nätverksdelen. Och är detta då dessutom fortfarande cross play så..

Medlem

Och vissa gnäller på att vissa spel som Call of duty t ex släpps varje år. Köpa ett spel som är vadå 9 år gammalt? Borde det inte vara mer logiskt att inte köpa skiten så Rockstar faktiskt släpper nästa version istället?

Avstängd

Släpps inte den nya versionen till pc oxå? Tacksam för svar.

Medlem

Inte sugen för fem öre. Tycker mest hela GTA V-fadäsen känns sorglig och jag kan för mitt liv inte förstå hur Rockstar kan komma undan med det när inga andra studios gör det. Det senaste exemplet man kan jämföra med är ju Horizon Forbidden West med dess olika versioner. Sony fick ju pudla. Hade det blivit samma shitstorm mot Rockstar från början hade vi förmodligen haft GTA 6 nu istället.

Medlem

Är fortfarande bitter över detta spel och dess online-tjafs. Inget köp för mig.

Medlem

Klart även denna generations konsoller ska få tidernas bästa spel.

Medlem

Bryr mig inte så mycket om huvud spelet längre men en massiv uppdatering till online delen är jag taggad på! Kommer bli 4e gången jag köper GTA V 😅

Gnällkuk
Skrivet av magma:

Lyckades kamma hem 5:an när det var gratis på epic store men inte ens startat upp det. Är det fortfarande värt att spela?

Om du inte spelat det tidigare, absolut! Det är fortfarande ett fantastiskt spel med en av mina favoritkaraktärer någonsin i ett spel, Trevor. GTA Online är en slags förlägning av spelet i en tyv av sandbox-miljö, tyvärr har det varit ospelbart för mig på PC pga buggar, enorma laddningstider och fuskare till höger och vänster samt riktigt instabil nätkod.

Det har säkert blivit bättre, men GTA Online känns som en enormt tveksam produkt om man inte är dedikerad och spelar på konsol.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Lokander:

För er som inte vill köpa det och har en ps5, online delen kommer vara gratis i några månader, vilket (för mig iallfall) är värt att testa iallafall

Jo precis, jag tror också att det är online delen som är i störst behov av modernisering och optimering

Skrivet av ZF:

Kommer det ens gå märkbart snabbare med SSD?

Att spelet (online) laddar segt som en sengångare i sirap verkar ju mest hänga på just nätverksdelen. Och är detta då dessutom fortfarande cross play så..

Jag tror att det blir väldigt stor skillnad faktiskt.
Det uppdagades ju för ett tag sen att spelet bara använda 2 kärnor vid dataöverföring vilket skapade väldigt långa laddningstider.
En privatperson moddade ju till detta vilket gjorde att spelet laddade betydligt snabbare.
Rockstar använde ju sedan denna fix och han fick cred för detta, men vet dock inte ifall de även lade till stöd i konsolversionen.

I bästa fall så använder ju den nya versionen av GTA grafikkortet(eller separata kretsar) istället för processorn för att sköta komprimeringen, vilket resulterar i betydligt snabbare datahantering.
Vi snackar då upp till 10ggr snabbare än vad som används i PC miljö idag, tills den dagen PC spel börjar använda sig av Direct storage.
I teorin så skulle alltså GTA5 bli utan laddningstider, du kommer alltså in i spelet direkt och om det blir någon väntetid så beror det på servern. Du skulle alltså kunna komma in i spelet och springa runt direkt, medans spelet håller på att synkronisera emot servern.
En annan fördel blir också att det sparar CPU prestanda och drar väldigt lite systemprestanda jämfört med innan.

Sweclockers 70 procent snabbare efter uppdatering

Gen
Medlem

Aldrig orkat köra klart det till PC. Kanske hade varit kul att köra på PS5an, till rätt pris.

Medlem

Man undrar ju varför, med mindre än två veckor innan release så släpper man ingen trailer för att visa upp den "fantastiska" next-gen versionen.
Kanske inte riktigt vill att folk ska se hur det ser ut innan förbeställningen öppnar imorgon 🙃

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Nvidia Sverige använder själva den översättningen.

Det är ett begrepp som använts i Sverige i decennier, så inget konstigt med det. Personligen föredrar jag dock att säga ray tracing.

One
Medlem

Jag har köpt det en gång till PS3, då stod jag även i kö i ca 3h och sen skulle det installeras, det får räcka så.
f.ö så tyckte jag inte det var kul och att byta mellan 3 pers.
Online delen förstörde GTA . Titta på hur mycket kärlek remastered fått? Nä Rockstar är skit nutörtiden

Medlem

Har dom fixat den hemska styrningen av karaktären så kanske jag köper detta igen...

Medlem
Skrivet av SverkerMagnusson:

Släpps inte den nya versionen till pc oxå? Tacksam för svar.

PC Versionen får en patch förmodligen.
Om det inte redan finns.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har för mig att det ska vara gratis uppgradering till ps5an. Så prövar def ps5 version nästa vecka när jag behöver en snabb paus från Elden ring. Barnen är helt sålda på GtaV online så laddar def ner spelet även om jag inte bryr mig så överdrivet mycket själv.

Skribent

104 kr är ju rätt överkomligt för den som är sugen. Priset gäller i ett par månader. Gäller den digitala versionen på PSN. Antar att Xbox har en liknade deal.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Man kan nu ladda ner online delen på ps5, som sagt gratis, men går inte att spela förens den 15e!

12
Skriv svar