Total War: Warhammer 3

Medlem

Var så sjukt taggad på att spela, hoppade in och såg grafiken och blev helt avtrubbad

Är det bara jag som känner att grafiken när man går på kartan ör rött ful? Och öven enheterna i fighterna?

Sen saknar jag ju blodet (jag vet det kommer en dlc) , men känns som det skulle varit med från början.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Fan vad imponerad jag blev av prologen ändå! Bra start på detta storslagna äventyr.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Blod som DLC är helt sjukt.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Finns det någon egentlig poäng (spelmekaniskt etc) med att kunna zooma in. Jag förstår att det är lide fräsigt etc, men har man någon taktiskt/strategisk fördel att exempelvis kunna se ur truppernas synvinkel för att avgöra sikt etc?

Coolt att se när kavalleriet smäller rakt igenom en linje på nära håll :^)

Skrivet av Izuel:

Blod som DLC är helt sjukt.

Japp, vi som köpte det till 1an fick det gratis till 2an så jag hoppas att det även gäller med 3an.

Medlem

Jag hörde Shogun: total war när det var aktuellt, det var roligt (för 100 år sedan) och testade Troy när det fanns gratis på Epic, men det fastnade jag aldrig för. Är det rent spelmekaniskt likt Troy eller har det hänt en del?
Gillar makrospelet mest, tycker inte de stora stridens är så roliga, går det att "autoresolve" striderna?
//VH Okunnig

Medlem
Skrivet av Izuel:

Blod som DLC är helt sjukt.

Tycker jag också. Det tillför ingenting, det är mest bara i vägen efter ett tag. Det är inte ens särskilt realistiskt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Av någon anledning hettar mitt GPU upp med typ 10-15 grader om jag är uppe i Norsca-trakterna, kring Bay of Blades och Longship Graveyard. Händer enbart där (av där jag hittills varit på mina 100 turns) och inte i något av de andra snöiga områdena, ej heller i samma miljöer direkt öster om Bay of Blades.

Vad fasen är detta om? Något man kan göra åt saken? Tänkte nämligen testa på chaos undivided-faktionen, men den fan börjar ju exakt just där.

Frilansare
Skrivet av Izuel:

Blod som DLC är helt sjukt.

Skyll på tysken.

Frilansare
Skrivet av Piddelito:

Tycker jag också. Det tillför ingenting, det är mest bara i vägen efter ett tag. Det är inte ens särskilt realistiskt.

Warhammer utan blod är ju som ett koreanskt mmo utan stelopererade alvbrudar. Funkar inte!
Men ja, ibland har det varit för mycket. Tycker de historiska spelens "blod-dlc" har hittat en bra medelväg.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Gamepass-bugg. Sitter på mobilen och orkar inte försöka länka, men googla på typ "text bug warhammer 3" så hittar du lösning direkt.

Tack för det

go to %appdata%\the creative assembly\warhammer3\gdk\scripts\preferences.script.txt Open the file and look for the following text.

language_text “”; # language_text , Language used for text (eg. en, de, cn). To use default language leave blank. #
language_audio “”; # language_audio , Language used for audio (eg. en, de, cn). To use default language leave blank. #

Replace the above text with the following text.

language_text “en”; # language_text , Language used for text (eg. en, de, cn). To use default language leave blank. #
language_audio “en”; # language_audio , Language used for audio (eg. en, de, cn). To use default language leave blank.

Skribent
Skrivet av Lolflakes:

Bara jag som inte har någon text i spelet???

Verkar inte vara en bra release detta...

Såhär ser menyn ut för mig. Kan inte uppdatera spelet heller...

http://www.bilddump.se/bilder/20220217192640-195.252.42.8.png
http://www.bilddump.se/bilder/20220217192640-195.252.42.8.png

Ändra om språket i Windows till engelska så fixar det sig. Lite irriterande, var något rally-spel på xbox som hade samma problem tidigare. Var tvungen att ändra om Xboxen till engelska annars så fanns ingen text i menyerna där heller.


signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ändra om språket i Windows till engelska så fixar det sig. Lite irriterande, var något rally-spel på xbox som hade samma problem tidigare. Var tvungen att ändra om Xboxen till engelska annars så fanns ingen text i menyerna där heller.

Finns lyckligtvis en simpel, permanent fix man kan göra istället, som skrivet ovanför ditt inlägg. Allt man gör är att lägga in "en" på två ställen i ett textdokument så är saken löst.

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Finns lyckligtvis en simpel, permanent fix man kan göra istället, som skrivet ovanför ditt inlägg. Allt man gör är att lägga in "en" på två ställen i ett textdokument så är saken löst.

Min är också permanent, jag ändrade inte tillbaka XD


signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johan Lorentzon:

Min är också permanent, jag ändrade inte tillbaka XD

Haha, fair enough.

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Haha, fair enough.

Ja det stör ju inte så mycket att ha Windows på engelska så länge tangentbordet är på svenska.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag sitter på en vid det här laget ganska medelmåttig dator (1080, i7-9700K, 32gb DDR4) och tycker att laddningstiderna inte är något problem alls. Vid "end turn" tar det några sekunder så är det ens tur igen, till skillnad mot exempelvis CIV som kan ta evigheter på sig. Det förutsätter dock att man stänger av animeringen av neutrala/allierade hjältar/arméer och sätter fiendens på "Fastest" i kamerainställningarna.

Inaktiv

Nu vill man ju inte spela Kislev längre. Jäkla Putin ska förstöra allt.

Medlem
Skrivet av MrCynical:

Var så sjukt taggad på att spela, hoppade in och såg grafiken och blev helt avtrubbad

Är det bara jag som känner att grafiken när man går på kartan ör rött ful? Och öven enheterna i fighterna?

Sen saknar jag ju blodet (jag vet det kommer en dlc) , men känns som det skulle varit med från början.

Ja! Precis så känner jag.. fick avsmak på grund av indiespels-grafiken.
Kollade faktiskt här för att se om någon tyckte likadant. Ska ge det ett försök till i helgen.

Inaktiv
Skrivet av anon_79617:

Nu vill man ju inte spela Kislev längre. Jäkla Putin ska förstöra allt.

Hahaha samma här. Körde 3 turns men är så förbannat less på Ryssland så sket i det. Man fick bara dålig smak i munnen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det har en hel del barnsjukdomar som inte känns nödvändiga - grejer som funkar bättre i tvåan - men jag har allt haft riktigt kul med trean med. Ser verkligen fram emot Mortal Empires bara så att man kan börja spela "på riktigt" och sluta jaga chaos rifts...

Jag är en stor fantast av strategispel men har aldrig tidigare testat något Total War spel. Nu när detta ingår detta i xbox live så jag testade för första gången och jag är blown away...

...ÄLSKAR striderna - fyfan vad j-vla bra det är! Styra över sina armeer, flanka, krossa och tvinga sina motståndare till underkastelse!!

Själva kampanjandet har däremot varit mycket förvirrande och det är en relativt hög tröskel att lära sig och förstå alla system som finns (Som dessutom är annorlunda mellan factions).

Hoppas på fler och roligare factions som DLC's, typ dvärgar/alver hade varit nice. Tycker de två männskliga factions som finns nu är rätt tråkiga och de tilltalar mig ej.

Ikväll ska jag starta om en ny kampanj som Chaos och hoppas det går bättre än mina misslyckade försök hittills

Skrivet av Johan Lorentzon:

Ändra om språket i Windows till engelska så fixar det sig. Lite irriterande, var något rally-spel på xbox som hade samma problem tidigare. Var tvungen att ändra om Xboxen till engelska annars så fanns ingen text i menyerna där heller.

Hände mig med, engelska som språk fixade menyerna i spelet.

Medlem
Skrivet av ayawkz:

Ja! Precis så känner jag.. fick avsmak på grund av indiespels-grafiken.
Kollade faktiskt här för att se om någon tyckte likadant. Ska ge det ett försök till i helgen.

Säg till vad du tyckte! Kanske borde ge det en chans till

Medlem
Skrivet av MrCynical:

Säg till vad du tyckte! Kanske borde ge det en chans till

Äh, det blev ett ganska snabbt försök innan jag temporärt glömde spelet. Elden Ring segrade

Medlem
Skrivet av ayawkz:

Äh, det blev ett ganska snabbt försök innan jag temporärt glömde spelet. Elden Ring segrade

Haha samma här!

Inaktiv

Är det bara jag som får extremt lagg så fort jag klickar End-Turn och AIn gör sin grej?
Har i runda slängar 70fps överallt annars. Men när jag klickar end turn hamnar jag på 2fps.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Är det bara jag som får extremt lagg så fort jag klickar End-Turn och AIn gör sin grej?
Har i runda slängar 70fps överallt annars. Men när jag klickar end turn hamnar jag på 2fps.

Tycker det flyter allmänt dåligt egentligen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

123
Skriv svar