Shadow Warrior 3

Robot
Shadow Warrior 3

Försöker para Doom med Duke, men blir snoppt barnsligt.

#Shadow-Warrior-3


Medlem
Frilansare
Skrivet av xorpen:

Exakt!
Och tack för recensionen.

One
Medlem

Underhållande spel när man är osäker på vad man vill spela egentligen snart klar och kommer gå en runda till för platinum då den var superlätt

Medlem

Ettan var rolig och väl avvägd medans tvåan brassade på för mycket med samma, fast alldeles för mycket. På samma sätt som Doom Eternal tog Doom och multiplicerade med 20. Blev inte bättre för det, snarare sämre. Det kändes som Quake 3 Arena mot bottar. Detta såg ut som ettan gånger X antal redan från början. Less is more Flying Wild Hog, less is more.

FM-guru
F.d. Sisyr

Rimmar väl med vad jag sett/läst tidigare. Synd att man inte verkar förstå vad det är spelarna vill ha. Ettan var ju faktiskt riktigt bra. Lite av en sleeper hit (för min del i alla fall, då jag hade låga förväntningar). Tvåan inte alls lika vass om än värd att spela. Trean verkar inte ens nå dit...

Medlem

Jag spelade inte ettan, men tyckte om tvåan. Tillräckligt bra story för att man ville spela vidare trots det repetiva pangandet, dialogerna var ju det bästa med spelet. Många av skämten var kul, även om man till slut hade hört dom för många gånger. Även om man spelade på easy som jag gjorde bara för att dra sig igenom spelet. Av recensionen att döma så är tredan ungefär som tvåan, vilket gör att jag kommer köpa spelet - om ett tag då den hamnat i rea-backen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av Zidious G:

Ettan var rolig och väl avvägd medans tvåan brassade på för mycket med samma, fast alldeles för mycket. På samma sätt som Doom Eternal tog Doom och multiplicerade med 20. Blev inte bättre för det, snarare sämre. Det kändes som Quake 3 Arena mot bottar. Detta såg ut som ettan gånger X antal redan från början. Less is more Flying Wild Hog, less is more.

Ja jag gillade Shadow Warrior 1, det var som du skriver bra avvägt. Tvåan var ok, medan trean nu ligger under medel. Jag ska dock säga att jag lärde mig gilla DOOM Eternal när jag körde det mer som ett pusselspel med skjutvapen, för det var precis vad det var. Du skulle veta vilket vapen till vilken fiende, vilken glory kill för vad du vill ha tillbaka (liv, ammo, rustning) och dessa val skulle göra i rasande stridstempo. Sen håller jag med om att DOOM 2016 är det bättre spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av conthox:

Jag spelade inte ettan, men tyckte om tvåan. Tillräckligt bra story för att man ville spela vidare trots det repetiva pangandet, dialogerna var ju det bästa med spelet. Många av skämten var kul, även om man till slut hade hört dom för många gånger. Även om man spelade på easy som jag gjorde bara för att dra sig igenom spelet. Av recensionen att döma så är tredan ungefär som tvåan, vilket gör att jag kommer köpa spelet - om ett tag då den hamnat i rea-backen.

Ja jag tror det kommer finnas på diverse reor rätt snabbt faktiskt, kanske 100-150 kr och det kan det ju vara värt. Satsa på sommar-reorna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja jag gillade Shadow Warrior 1, det var som du skriver bra avvägt. Tvåan var ok, medan trean nu ligger under medel. Jag ska dock säga att jag lärde mig gilla DOOM Eternal när jag körde det mer som ett pusselspel med skjutvapen, för det var precis vad det var. Du skulle veta vilket vapen till vilken fiende, vilken glory kill för vad du vill ha tillbaka (liv, ammo, rustning) och dessa val skulle göra i rasande stridstempo. Sen håller jag med om att DOOM 2016 är det bättre spelet.

Exakt, de körde på för mycket med vapen/granat/motorsåg/glorykill-pusslet. Jag håller Doom 2016 som ett av världens bästa actionspel. Underbart köttigt och snyggt och som Shadow Warrior väl, rent av perfekt, avvägt. Plus att singleplayerkänslan fanns där mitt i allt detta, med story och allt. Just denna var borta i Doom Eternal till förmån av ökat tempo och ultrahektiskt pusslade på diverse "arenor" istället för singleplayerbanor så att säga.

One
Medlem

Det finns på PSnow för den som inväntar rea

Medlem

Det som gjorde 2 an så bra var ju coop.
Coop i Shadow Warrior 2 sopar banan med alla andra coop-spel om man letar action och looter-shooter i samma. Fruktansvärt kul kaos och många bossar och minibossar att kötta. Speciellt om man drar upp svårighetsgraden.
Mycket roligare i coop än Borderlands exempelvis.

Gnällkuk

"Daterad grafik". Tänkte att det såg skapligt ut? Klickade upp bilderna och bläddrade igenom.
Oj. Ok. Ja, i 540p ser det kanske bra ut.

Synd, jag såg fram emot meningslöst övervåld och fånerier men det verkar som om det inte riktigt gjorts med bravur.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hoppar nog denna SW, tyckte om första remaken en del med det har blivit lite väla överdrivet.

Skrivet av Zidious G:

På samma sätt som Doom Eternal tog Doom och multiplicerade med 20. Blev inte bättre för det, snarare sämre. Det kändes som Quake 3 Arena mot bottar. Detta såg ut som ettan gånger X antal redan från början. Less is more Flying Wild Hog, less is more.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag ska dock säga att jag lärde mig gilla DOOM Eternal när jag körde det mer som ett pusselspel med skjutvapen, för det var precis vad det var. Du skulle veta vilket vapen till vilken fiende, vilken glory kill för vad du vill ha tillbaka (liv, ammo, rustning) och dessa val skulle göra i rasande stridstempo. Sen håller jag med om att DOOM 2016 är det bättre spelet.

Jag har också en ganska splittrad syn på Eternal som ett Doom-spel, och speciellt att det är en del av samma universum som 2016 vilket känns helt främmande då de kunnat vara två helt olika spel. Eternal klyver åsikter och med det sagt så är ändå spelet för vad det är ett jävligt bra spel, inte bara tekniskt utan designmässigt. Två år senare har jag varvat det otaliga gånger på Nightmare och har även dragit igenom halva spelet på Ultra Nightmare.

Det blir spännande att se om de vågar sig på något liknande med Quake. Jag tror tyvärr att även om de skulle göra ett toppklass Quake i Multiplayer så är Arena-shooters i MP stendött med dagens generationer.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

"Daterad grafik". Tänkte att det såg skapligt ut? Klickade upp bilderna och bläddrade igenom.
Oj. Ok. Ja, i 540p ser det kanske bra ut.

Synd, jag såg fram emot meningslöst övervåld och fånerier men det verkar som om det inte riktigt gjorts med bravur.

Nä, och det ser inte bra ut på en stor TV kan jag säga. Eller ja, det ser ju "ok" ut, men inte mer än så.

Jag såg också framemot något mer lättsmält att köra mellan stenhårda Elden Ring-sessioner. Bara lite fånigt röj att rensa paletten liksom. Men just Shadow Warrior 3 är tyvärr inte spelet jag sökte efter. Spelar nog hellre om 1an.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Låter tråkigt. Gillade "ettan" mycket, även om det spelet också hade likadana miljöer samt sektioner man ska klara av för att gå vidare till nästa, så det första spelet var inte helt fel fritt. 2an köpte jag men spelade bara i 30 minuter, inte för att det var dåligt, men jag hade ingen motivation spela det just då. Köper nog 3an på rea.

Medlem

Tycker SW3 är mer likt serious sam än Duke. Duke hade ju nycklar och komplex level design. SW3 är Lo-wang + DOOM eternal. Egentligen hade jag föredragit att man gått tillbaka till samma spelstil som första shadow warrior (1997) men antar SW3 är en produkt för den tid vi lever i. Var lite som på 90-talet när de första doom-klonerna kom ut, fast där man vidareutvecklat motorn med fler finesser som ett inventory-system (Hexen och Heretic). Även mer avancerade sprites. De försökte även med SW2 att imitera borderlands men då förstörde man flödet i striderna.

Apropå motorn är det UE4 som ä "under huven" och är i skrivande stund 8 år gammal men det som inte nämnts är att de har lagt in stöd för nvidia reflex och DLSS, vilket ger bättre flyt. Tycker kontrollerna har god respons och är tajta och detta kommer från någon som plöjt tusentals timmar i quake-serien. Spelat från början till slut utan någon crasch eller oflyt, inga låsta fps eller dylikt heller. Bara det borde få ett plus med tanke på att det är billigare än många AAA-titlar som säljs idag och levereras halvfärdiga....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av One:

Det finns på PSnow för den som inväntar rea

Ja det stämmer! Jag gissar att det också lär dyka upp på Game Pass inom en rätt snar framtid också. Finns i alla fall ingen mening att betala fullpris för spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av magma:

Tycker SW3 är mer likt serious sam än Duke. Duke hade ju nycklar och komplex level design. SW3 är Lo-wang + DOOM eternal. Egentligen hade jag föredragit att man gått tillbaka till samma spelstil som första shadow warrior (1997) men antar SW3 är en produkt för den tid vi lever i. Var lite som på 90-talet när de första doom-klonerna kom ut, fast där man vidareutvecklat motorn med fler finesser som ett inventory-system (Hexen och Heretic). Även mer avancerade sprites. De försökte även med SW2 att imitera borderlands men då förstörde man flödet i striderna.

Apropå motorn är det UE4 som ä "under huven" och är i skrivande stund 8 år gammal men det som inte nämnts är att de har lagt in stöd för nvidia reflex och DLSS, vilket ger bättre flyt. Tycker kontrollerna har god respons och är tajta och detta kommer från någon som plöjt tusentals timmar i quake-serien. Spelat från början till slut utan någon crasch eller oflyt, inga låsta fps eller dylikt heller. Bara det borde få ett plus med tanke på att det är billigare än många AAA-titlar som säljs idag och levereras halvfärdiga....

Ja alltså, det är mer karaktären Lo-Wang och Duke som är lite brorsor, de var ju redan det på Duke Nuken 3D-tiden. Delade samma spelmotor och liknade sätt att bete sig. Serious Sam får väl anses som Dukes kusin från Kroatien kanske?

Jag kan ge spelet att det flyter på rätt bra och inte crashar, men jag tycker själva spelkontrollerna är väldigt "floaty". Även sättet du rör dig på, det känns som gubben flyger ovanför marken och när jag slutar springa tar Wang ett eller två steg till. Oavsett tycker jag spelet känns som en C-titel och jag skulle nog inte betala mer än 200 kr för det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja alltså, det är mer karaktären Lo-Wang och Duke som är lite brorsor, de var ju redan det på Duke Nuken 3D-tiden. Delade samma spelmotor och liknade sätt att bete sig. Serious Sam får väl anses som Dukes kusin från Kroatien kanske?

Jag kan ge spelet att det flyter på rätt bra och inte crashar, men jag tycker själva spelkontrollerna är väldigt "floaty". Även sättet du rör dig på, det känns som gubben flyger ovanför marken och när jag slutar springa tar Wang ett eller två steg till. Oavsett tycker jag spelet känns som en C-titel och jag skulle nog inte betala mer än 200 kr för det.

Build engine, det var grejer det Ion fury har mer SW DNA än SW3 imo.
haha, möjligen.

Spelar du med handkontroll?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av magma:

Build engine, det var grejer det Ion fury har mer SW DNA än SW3 imo.
haha, möjligen.

Spelar du med handkontroll?

Japp gamla goda tiden! Jag har inte hunnit pröva Ion Fury faktiskt

Jo kör det på Xbox Series X


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Japp gamla goda tiden! Jag har inte hunnit pröva Ion Fury faktiskt

Jo kör det på Xbox Series X

Kan rekommendera det, är betydligt mer oldschool än SW3.

Prova med tangentbord + mus om du få rmöjlighet, blir enorm skillnad


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det stämmer! Jag gissar att det också lär dyka upp på Game Pass inom en rätt snar framtid också. Finns i alla fall ingen mening att betala fullpris för spelet.

Har för mig att det skulle släppas till Game-Pass på direkten.

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Har för mig att det skulle släppas till Game-Pass på direkten.

Jag måste kolla? Det kanske finns där...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Har för mig att det skulle släppas till Game-Pass på direkten.

Var det inte PSNow? Har för mig jag läste att detta skulle vara det första spelet som kom day one på PSNow.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Var det inte PSNow? Har för mig jag läste att detta skulle vara det första spelet som kom day one på PSNow.

Kan absolut ha varit så efter närmare eftertanke.

ELF
Medlem

Måste säga att jag ännu mindre intresse av detta än för senaste Doom vilket jag inte är så värst intresserad av.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent
Skrivet av magma:

Kan rekommendera det, är betydligt mer oldschool än SW3.

Prova med tangentbord + mus om du få rmöjlighet, blir enorm skillnad

Ja jag får testa kanske? Nu är jag ju inte jättesugen på att spela det igen dock, men kanske testar bara för testandets skull


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Citat:

Försöker para Doom med Duke

Shit, vilken spänvidd!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Knepigt att de har lyckats göra ett så pass kortare spel än de tidigare.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

12
Skriv svar