APB kan ha begått lagbrott!

Medlem
APB kan ha begått lagbrott!

Blir intressant och se vart detta slutar.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_2701391.svd

Medlem

^- Kommer inte sluta någonstans då hela rättsväsendet tillsammans med politikerna redan ligger i fickan hos dom med cash.

Medlem

kommer inte hända ett skit kan jag tänka mig.

Medlem

Skulle det visa sig att de faktisk använt sig av infiltratörer och gjort intrång så hoppas jag att de får vad de förtjänar.
Och det här med infiltratörer som får betalt är äckligt.
För man kan ju ha en server på vilken man delar visst material med sina vänner.
Är det inte så att även om jag köpt 2000 filmer så kan jag dela precis vartenda en av dem med mina närmaste? Eller i.a.f. med en eller två av dem?

Skrivet av ostmjuk hamster:

Är det inte så att även om jag köpt 2000 filmer så kan jag dela precis vartenda en av dem med mina närmaste? Eller i.a.f. med en eller två av dem?

Citat:

...men vissa saker som verkar vara olagligt är det inte.
Om du exempelvis köpt ditt favoritbands senaste skiva och sparar ned alla låtarna som mp3-filer på din dator får du dela med dig av låtarna till din bästa vän, precis som du kan låna ut din cd-skiva till din vän. Så länge du inte sprider musiken till allmänheten utan bara delar med dig till en eller några få i din familj och dina närmaste vänner bryter du inte mot några lagar.

Tagit direkt från Bredbands Bolaget. Ifall du ger ut en CD till, exempelvis 5 personer så kanske dom kommer ge samma CD till sina 5 kompisar. Då gissar jag att det blir fildelning på olaglig nivå.

Bredbands Bolaget

Men ändå, nu börjar APB gå för långt. Dom bryter mot lagen som dom själva ville skulle träda i kraft. Sverige kommer att gå under för deras dumdristighet.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Det är i vilket fall som helst olagligt att göra datorintrång.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Intressant att de använder sig utav olagliga metoder för att förhindra olaglig fildelning...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Intressant att de använder sig utav olagliga metoder för att förhindra olaglig fildelning...

Intressant, men ingen större överraskning.
Ligger i människans natur att missbruka den makt man har.
Eftersom svenska politiker har gett APB mm makt att göra lite som dom vill så kommer dom naturligtvis att göra det. Om och om igen.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

det är inte helt säkert att de bryter mot nån lag. De kan ju ha fått tillgång av ägaren till ftp:en tex.


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar