Ett World of Warcraft-spel till mobiler avtäcks i maj, lovar Blizzard

Robot
Ett World of Warcraft-spel till mobiler avtäcks i maj, lovar Blizzard
Medlem

Precis vad alla ville ha, Blizzard tillbaks på banan.

Medlem

Men alltså inte ett Warcraft spel till mobil, utan ett World Of Warcraft spel? hmm...

Undra om det faktiskt blir en expansion till Vanliga WOW, eller en ny replacement som alla tidigare "expansioner" varit.

Medlem

Kom igen nu släpp World Of Warcraft till mobiler!

Medlem

"Warcraft: Immortal"

Allas nya favoritspel


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Det är väl ett mobilspel som baseras i Warcraft-universumet, inte "ett WoW till mobil"?

"Beyond World of Warcraft and Hearthstone, we're preparing to get the first game in the Warcraft Universe designed for mobile into your hands. We will tell you more about it in May."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Dont you have phones?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Ja, efter det lyckade mottagandet av Diablo Immortal är det såklart en fantastisk idé.

De kan ju börja med att fixa Warcraft 3: reforged. Oj nej just det, de övergav det för länge sen.

Medlem

Nja. Det stod väl ändå att ett ”Warcraft”-spel skulle avslöjas inte ett ”World of Warcraft”-spel.

Skribent
Skrivet av anon_78917:

Ja, efter det lyckade mottagandet av Diablo Immortal är det såklart en fantastisk idé.

De kan ju börja med att fixa Warcraft 3: reforged. Oj nej just det, de övergav det för länge sen.

Skillnaden nu är ju att de åtminstone varnar för det. En del av varför Immortal togs emot så dåligt var ju att typ ALLA förväntade sig Diablo 4. Ryktet var ju så också, ett nytt Diablo på E3. Så givetvis MÅSTE det vara 4an. Blizzard borde ha gått ut där och sagt att vi skulle lägga band på förväntningarna. Att de inte kunde räkna ut att besvikelse skulle bli så ofantligt stor är en gåta...

Jag spelar fortfarande Immortal och spelet är definitivt bättre än skiten det fått motta. Nu försvarar jag inte Blizzard, men om man ser till mobilspelet är det ett bra spel. Ser man till hur allt sköttes runt utannonseringen och presentationen, det var ren och skär katastrof.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skillnaden nu är ju att de åtminstone varnar för det. En del av varför Immortal togs emot så dåligt var ju att typ ALLA förväntade sig Diablo 4. Ryktet var ju så också, ett nytt Diablo på E3. Så givetvis MÅSTE det vara 4an. Blizzard borde ha gått ut där och sagt att vi skulle lägga band på förväntningarna. Att de inte kunde räkna ut att besvikelse skulle bli så ofantligt stor är en gåta...

Jag spelar fortfarande Immortal och spelet är definitivt bättre än skiten det fått motta. Nu försvarar jag inte Blizzard, men om man ser till mobilspelet är det ett bra spel. Ser man till hur allt sköttes runt utannonseringen och presentationen, det var ren och skär katastrof.

Vänta här nu, du "spelar fortfarande immortal"? Det har väl inte ens släppts än? Jag väntar här för fulla muggar, ser fram mot lite slakt på toan.

Skribent
Skrivet av Kalliban:

Vänta här nu, du "spelar fortfarande immortal"? Det har väl inte ens släppts än? Jag väntar här för fulla muggar, ser fram mot lite slakt på toan.

Fick ju möjligheten att gå med i betan för ett test här på FZ.

Går att läsa om här i mitt beta-test


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dralion:

Nja. Det stod väl ändå att ett ”Warcraft”-spel skulle avslöjas inte ett ”World of Warcraft”-spel.

Japp, håller med. Nästan säker på att det INTE är ett mobilt WoW spel utan ett WC i kanske RTS anda vi kommer se.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fick ju möjligheten att gå med i betan för ett test här på FZ.

Går att läsa om här i mitt beta-test

Ah, det måste jag lyckats missa, tack för länken! Perfekt kvällsläsning

Medlem

Snälla Pet Battles om något


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Diablo Immortals skall ju äntligen få kontrollstöd också så då kan det vara värt att spela. Att spela på bara mobilen som kontroll är helt uteslutet för min del. Ingen känsla och halva skärmen täcks av kladdig chipsfingrar.

Avstängd

Men det är inte WoW! Det är baserat på Warcraft.

Medlem

Pet battle a’la Pokemon Go?

Medlem

JAg vet bara inte...min spontana reaktion är att Blizzard har förvandlats till något som HELT tappat kontakten med din spelarbas. Immortal i sig borde varit en bra indikation på det...reaktionen var inte en uppmuntran. Var det någonting i responsen hos sina fans som sa: "ge oss fler mobilspel!"

Visst, det måste inte alls vara dåligt, det kanske är någonting riktigt banbrytande och ballt? De kanske bara förstår att de aldrig kommer kunna bevisa det med Immortal då namnet bara förknippas med dåliga känslor, och då är beslutet att annonsera ett annat släpp till den mobila plattformen helt rimligt. ÄR så fallet så är jag helt redo för att bli överraskad och lovprisa dem för deras tro på sin förmåga...

,,,men jösses vad skeptisk jag är.

Medlem

Att spela på mobilen är för mig lika hett som ett isbad.

Skribent
Skrivet av robbis:

Diablo Immortals skall ju äntligen få kontrollstöd också så då kan det vara värt att spela. Att spela på bara mobilen som kontroll är helt uteslutet för min del. Ingen känsla och halva skärmen täcks av kladdig chipsfingrar.

Xbox-kontrollen har funkat för mig sen jag fick tillgång till betan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Citat:

Klarar WoW klivet till mobiler?

Va? Nej! Obviously!

Warcraft kanske klarar det... World of Warcraft gör det inte.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det kommer nog bli lika kasst som elden ring 🤣🤣

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Xbox-kontrollen har funkat för mig sen jag fick tillgång till betan.

Ah då la dom till det innan dom släppte betan. Hur spelar du?

Medlem
Skrivet av Ender:

JAg vet bara inte...min spontana reaktion är att Blizzard har förvandlats till något som HELT tappat kontakten med din spelarbas. Immortal i sig borde varit en bra indikation på det...reaktionen var inte en uppmuntran. Var det någonting i responsen hos sina fans som sa: "ge oss fler mobilspel!"

Visst, det måste inte alls vara dåligt, det kanske är någonting riktigt banbrytande och ballt? De kanske bara förstår att de aldrig kommer kunna bevisa det med Immortal då namnet bara förknippas med dåliga känslor, och då är beslutet att annonsera ett annat släpp till den mobila plattformen helt rimligt. ÄR så fallet så är jag helt redo för att bli överraskad och lovprisa dem för deras tro på sin förmåga...

,,,men jösses vad skeptisk jag är.

Min teori: Den högljudda klicken/vi som är insatta i branschen är nog inte samma grupp som de faktiskt tjänar de största pengarna på. Mobilspel kan dra in enorma summor och de flesta är casual gamers/kids som inte bryr sig som Blizzards renommerade namn och gamla spelserier.

Med andra ord, de bryr sig typ 0% om sitt gamla varumärke och sina fans, och bryr sig enbart om maximal vinst.

Medlem

Gud vad de känner sin publik! Fan-service deluxe!

Skribent
Skrivet av robbis:

Ah då la dom till det innan dom släppte betan. Hur spelar du?

Jag kör faktiskt via touchen, tycker det funkar rätt bra. Spelar ju mer bara som "casual" så det fyller mitt behov.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Ja, efter det lyckade mottagandet av Diablo Immortal är det såklart en fantastisk idé.

De kan ju börja med att fixa Warcraft 3: reforged. Oj nej just det, de övergav det för länge sen.

Utannonseringen av immortal var katastrof men är övertygad om att spelet kommer att bli en stor succe.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar