Varför är så många bittra över Elden Rings positiva mottagande?

Medlem

Jag ser det lite mer som att det är första gången som From får lite mothugg. Personligen har jag alltid tyckt att det är lite konstigt att From alltid får topp betyg trots att dom återanvänder ungefär samma koncept i alla spel med lite förändringar i sceneri och gameplay. Något som vad jag kan komma på ingen annan kommer undan med.
Och sen har vi ju prestandaproblemen som funnits där sen Dark Souls 1. Jag kommer inte ihåg vad området heter men det finns ett område i några tunnlar med mycket träplattformar som jag har för mig hade oerhört dålig prestanda där bilduppdateringen hackade fram. Och Bloodborne som knappt klarar 30fps. Återigen ingen eller väldigt få som skulle komma undan med det.
Med det sagt gillar jag deras spel. Jag tycker inte att dom är några mästerverk, men bra spel. Och jag tänker försöka spela igenom Elden Ring vid ett senare tillfälle för jag tycker det ser kul ut att utforska spelvärlden.


signatur

PSN: OAKTHYR

Chefredaktör
Skrivet av Fiigaro:

Jag visste att många människor, speciellt de som inte är fan av serien skulle snubbla på hypen.

Har suttit och läst lite här på sidan och väldigt många kommer med såna extrema påståenden och jämförelser.

Vet att spelet haft prestanda problem på PC så jag förstår frustrationen där men det är mer än bara det.

Är jag knäpp? Varför är det så många här som verkar legit bittra och förbannade på detta spel? Sällan man ser så mycket sånt här på FZ.

Vad är grejen?

Ahhhh, bitterheten!

Jag tänker att mycket beror på att det är en riktigt stor titel.
Dvs ett AAA-spel som det väntats länge på och har en stor fanbase där ute.
Då infinner sig naturligtvis en "hype". Den hype:n är ju rolig för fanbasen som går och väntar och längtar,
som hoppas på att denna titel ska ge dem lika fina spelupplevelser som de fått tidigare.

Om man inte tillhör fanbasen eller inte alls gillar denna genre av spel så känns förmodligen hype:n tröttsam eller till och med irriterande. Är säkert jobbigt för många som känner att det blir någon slags "masspsykos" som man inte vill vara med på.

Precis som med övriga saker som engagerar åt det ena eller andra hållet väcks behov av att dela med sig av sina egna åsikter i ämnet. Blir lätt två läger som lägger sig i forumens skyttegravar. Enter: Bitterhet.

Personligen har jag svårt att förstå bitterheten i detta fall.
Att folk blir så arga över att ett spel, i en serie och genre som de inte gillar, får höga betyg av de recensenter som gillar genren.
Bevisligen älskar de spelet och har en toppenupplevelse med det.
KUL för dem! (Obs, ingen ironi!)

Vi andra (ja, jag är inte ett fan av genren eller serien) har ju så många andra spel att välja mellan ändå.
Och det är ju en jävla tur att det finns sån många fina spel att spela, alla kan hitta något de älskar.

Jag kan förstå bitterhet när man känner sig lurad. Att ett spel inte lever upp till ens förväntningar. Vare sig det är uselt gameplay eller så buggigt att det förstör upplevelsen.
Men i detta fallet känns det som att den största bitterheten kommer från de som inte spelat spelet eller ens kan tänka sig att göra det.
(Såklart har man rätt att vara bitter över prestandaproblem/buggar som förstör spelupplevelsen när man köpt ett spel. Den bitterheten har jag inget emot )

Jag har t ex mycket större förståelse för de Battlefield-fans som hade väntat och längtat på 2042 men kände att de inte alls fick vad de förväntade för sina pengar.

Många av oss därute (de flesta?) har nog svårt att känna upprördhet åt det ena eller andra hållet.
Vi tycker det är mest kul att diskutera spel oavsett om de är vår genre eller inte.
Sen engagerar man ju sig mer i "sina" titlar/genres.

TLDR; Kan förstå bitterhet när det är berättigat. Förstår inte bitterhet över att någon älskar något som jag inte älskar.

Medlem

Svarar bara för mig själv här. Elden Ring känns inte som ett spel för mig (dock så kommer jag testa det senare). Men jag blir otroligt glad att det verkar vara så bra som folk hoppades. Äntligen ett spel som lever upp till hypen, det känns som så länge sen.

Medlem

Dessa "enorma" prestandaproblemen som folk gnäller om är utan tvekan överdrivna, jag tolkar det som att folk gräver efter något negativt att kunna klaga på eftersom att spelet i övrigt är så jäkla bra.

Jag har kört det på två datorer:

i7-11700k
RTX 3070
32GB RAM
NVMe M2
Konstant 60 FPS med allt på max med en enda minimal stutter när ett nytt område laddas in, händer kanske en gång var 15:e minut.

i7-6700
GTX 1060 3GB
16GB RAM
HDD
Pendlar mellan 48-55 FPS på medium settings baserat på vad som syns på skärmen, i övrigt så visar sig stutters lika lite och sällan som ovan.

Och om folk sitter med sämre burkar än min nr2 och klagar på prestandaproblemen så skulle jag säga att det är hög tid att antingen uppgradera burken eller gå över till konsol, för att då sitter ni med komponenter som är över 6 år gamla.

Spelet är ett mästerverk, så enkelt är det!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Man kan ju även fråga sig varför folk i det närmaste ska bli korsfästa om man inte sällar sig till From-fanatikerna? Säger man något negativt om deras spel så får man 40 svar om att man är dum i huvudet och inte har förstått storheten...

Ja har spelat alla FROM-spel och tycker de är briljanta.
Men precis som att jag inte tycker om vissa typer av spel så finns det självklart många som inte tycker om "Souls-Borne"-spel.
Problemet är precis som allt annat på internet, "jag hatar dig om du inte tycker som jag", vilket är så otroligt korkat.

Det gäller allt från spel till politik.
Tycker Ricky Gervais har en bra poäng rörande detta i sin Humanity Show.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Tycker Ricky Gervais har en bra poäng rörande detta i sin Humanity Show.

Kommer inte ihåg exakt men är det när han avslutar med "But I don't fucking want to learn the guitarr!"


signatur

PSN: OAKTHYR

Frilansare

Har ögonen på den här tråden, tänk på hur ni tilltalar varandra! Internetz betyder inte automatisk frikort för att vara otrevlig.

Skribent
Skrivet av Dudinkalv:

Dessa "enorma" prestandaproblemen som folk gnäller om är utan tvekan överdrivna, jag tolkar det som att folk gräver efter något negativt att kunna klaga på eftersom att spelet i övrigt är så jäkla bra.

Jag har kört det på två datorer:

i7-11700k
RTX 3070
32GB RAM
NVMe M2
Konstant 60 FPS med allt på max med en enda minimal stutter när ett nytt område laddas in, händer kanske en gång var 15:e minut.

i7-6700
GTX 1060 3GB
16GB RAM
HDD
Pendlar mellan 48-55 FPS på medium settings baserat på vad som syns på skärmen, i övrigt så visar sig stutters lika lite och sällan som ovan.

Och om folk sitter med sämre burkar än min nr2 och klagar på prestandaproblemen så skulle jag säga att det är hög tid att antingen uppgradera burken eller gå över till konsol, för att då sitter ni med komponenter som är över 6 år gamla.

Spelet är ett mästerverk, så enkelt är det!

Tyvärr är det inte överdrift för många. Jag har jätteproblem med prestandan och det hackar nästan konstant i öppna miljöer, trots att jag kör med ett RTX 3080 och en i7 8700k (både överklockad och icke överklockad). Det verkar heller inte påverkas märkbart av att dra ner inställningarna.

Jag har kul ändå, men drar mig lite från att spela innan de fixat problemen.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Tyvärr är det inte överdrift för många. Jag har jätteproblem med prestandan och det hackar nästan konstant i öppna miljöer, trots att jag kör med ett RTX 3080 och en i7 8700k (både överklockad och icke överklockad). Det verkar heller inte påverkas märkbart av att dra ner inställningarna.

Jag har kul ändå, men drar mig lite från att spela innan de fixat problemen.

Gör samma här, inväntar patchar och så hinner hypen och priset rasa lite. Har själv ett 3060 ti och verkar vara många som har problem med just ampere-serien.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag ser det lite mer som att det är första gången som From får lite mothugg. Personligen har jag alltid tyckt att det är lite konstigt att From alltid får topp betyg trots att dom återanvänder ungefär samma koncept i alla spel med lite förändringar i sceneri och gameplay. Något som vad jag kan komma på ingen annan kommer undan med.
Och sen har vi ju prestandaproblemen som funnits där sen Dark Souls 1. Jag kommer inte ihåg vad området heter men det finns ett område i några tunnlar med mycket träplattformar som jag har för mig hade oerhört dålig prestanda där bilduppdateringen hackade fram. Och Bloodborne som knappt klarar 30fps. Återigen ingen eller väldigt få som skulle komma undan med det.
Med det sagt gillar jag deras spel. Jag tycker inte att dom är några mästerverk, men bra spel. Och jag tänker försöka spela igenom Elden Ring vid ett senare tillfälle för jag tycker det ser kul ut att utforska spelvärlden.

Ja! Platsen du syftar på är Blighttown, skulle gissa på att det är den delen av spelet de flesta spelare gav upp och sa "Näe det här är fan inte värt det" haha.

Den zonen hackade utav satan på alla versioner tills de släppte remastern (Där fungerar det utan problem) men det är ju jävligt konstigt att det ska behöva ta 7 år att fixa det.

Lyckligtvis fanns det ett mod/patch till spelet som var väldigt enkelt att installera som löste många av de problemen, det var dock inte Froms som hade gjort den så någon annan fick creden där

Det där med att de återanvänder samma är en grej som har två sidor. Folk som är som jag vill inte att det går ifrån vad de redan gör bäst för mycket. Bloodborne var basically Dark Souls Lovecraft men med Sekiro lyckades de göra ett riktigt bra spel och samtidigt något lite mindre "Dark Souligt" men det är uppenbarligen fortfarande ett Soulsborne spel.

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Ahhhh, bitterheten!

Jag tänker att mycket beror på att det är en riktigt stor titel.
Dvs ett AAA-spel som det väntats länge på och har en stor fanbase där ute.
Då infinner sig naturligtvis en "hype". Den hype:n är ju rolig för fanbasen som går och väntar och längtar,
som hoppas på att denna titel ska ge dem lika fina spelupplevelser som de fått tidigare.

Om man inte tillhör fanbasen eller inte alls gillar denna genre av spel så känns förmodligen hype:n tröttsam eller till och med irriterande. Är säkert jobbigt för många som känner att det blir någon slags "masspsykos" som man inte vill vara med på.

Precis som med övriga saker som engagerar åt det ena eller andra hållet väcks behov av att dela med sig av sina egna åsikter i ämnet. Blir lätt två läger som lägger sig i forumens skyttegravar. Enter: Bitterhet.

Personligen har jag svårt att förstå bitterheten i detta fall.
Att folk blir så arga över att ett spel, i en serie och genre som de inte gillar, får höga betyg av de recensenter som gillar genren.
Bevisligen älskar de spelet och har en toppenupplevelse med det.
KUL för dem! (Obs, ingen ironi!)

Vi andra (ja, jag är inte ett fan av genren eller serien) har ju så många andra spel att välja mellan ändå.
Och det är ju en jävla tur att det finns sån många fina spel att spela, alla kan hitta något de älskar.

Jag kan förstå bitterhet när man känner sig lurad. Att ett spel inte lever upp till ens förväntningar. Vare sig det är uselt gameplay eller så buggigt att det förstör upplevelsen.
Men i detta fallet känns det som att den största bitterheten kommer från de som inte spelat spelet eller ens kan tänka sig att göra det.
(Såklart har man rätt att vara bitter över prestandaproblem/buggar som förstör spelupplevelsen när man köpt ett spel. Den bitterheten har jag inget emot )

Jag har t ex mycket större förståelse för de Battlefield-fans som hade väntat och längtat på 2042 men kände att de inte alls fick vad de förväntade för sina pengar.

Många av oss därute (de flesta?) har nog svårt att känna upprördhet åt det ena eller andra hållet.
Vi tycker det är mest kul att diskutera spel oavsett om de är vår genre eller inte.
Sen engagerar man ju sig mer i "sina" titlar/genres.

TLDR; Kan förstå bitterhet när det är berättigat. Förstår inte bitterhet över att någon älskar något som jag inte älskar.

Tack för din text! Det du säger låter väldigt logiskt. Det är självklart att inget spel är för alla. Önskar folk kunde hålla din ton för då hade man kunnat prata om vad det handlar om, det är ilskan i ett sånt här ämne som verkligen känns konstigt imo. Men många människor är arga över många saker och det kan ju läcka in i de mer oskyldiga grejerna också tyvärr.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Mina 2 ören.

Möjligtvis blir det en sorts kognitiv dissonans då kritikerkåren hyllar det unisont med , 5/5, 10:or, 100:a poäng, A++ etc etc, när personen själv möjligtvis har sett både prestandaproblem och upplever att det är en remake av ett redan bedrövligt koncept. Det är ju alltid populärt att trasha det senaste Call of Duty för att de spottas ut på löpande band utan att någon säger säger något..? Därav tror jag många väljer att vädra sina åsikter och faktiskt blir upprörda när de upplever att resterande del av spelarna är "blinda" för alla problem som finns i spelet.

Jag utgår fortfarande från att varje person på internet tror att de vet bäst själv och därför vill upplysa andra om att "det minsann ligger till såhär..." så att andra inte blir lurade. Det är mänskligt helt enkelt.

Själv blev jag inspirerad av släppet och har införskaffat DS 1-3 boxen och ska plåga mig igenom denna innan jag får köpa ER.

Jaa man vill ju oftast tro att man är smartare än vad man förmodligen är hehe

Jag tycker du gör helt rätt i att testa Dark Souls först. Det är det jag sagt till mina vänner som varit sugna på ER att man borde ta sig igenom åtminstone ETT av de andra spelen för klarar man det inte eller bara ogillar det har jag svårt att se varför Elden Ring skulle vara anorlunda. Jag tycker alla som gillar spel bör åtminstone testa Soulsborne.

Dark Souls i sig är redan stora och Elden Ring verkar gigantiskt i jämförelse. Jag är ca 20 timmar in och det är garanterat svårare än alla Dark Souls men inte kommit tillräckligt långt för att säga om jag tycker det är svåra än Bloodborne som är enligt mig deras svåraste spel.

Men Elden Ring är bokstavligen Dark Souls 4. Hade det släppts det som Dark Souls 4 The Elden Ring hade ingen tyckt att det var konstigt. Helt ärligt tror jag det hade varit mindre ilska om det varit Dark Souls 4 för då hade det varit glasklart för alla vad för spel det är.

Testpilot
Skrivet av Fiigaro:

Jag visste att många människor, speciellt de som inte är fan av serien skulle snubbla på hypen.

Har suttit och läst lite här på sidan och väldigt många kommer med såna extrema påståenden och jämförelser.

Vet att spelet haft prestanda problem på PC så jag förstår frustrationen där men det är mer än bara det.

Är jag knäpp? Varför är det så många här som verkar legit bittra och förbannade på detta spel? Sällan man ser så mycket sånt här på FZ.

Vad är grejen?

För min egen del som inte gillar denna typ av spel är det en blandning av att det hypas till max trots att spelet rent om man tänker kritiskt inte är fantastiskt.
Det får mig att dra paralleller till Red Dead Redemption 2 som exploderade i hype och när man sen spelade det upptäckte att det hade samma gamla brister som Rockstar alltid har i sina spel. Samma sak gäller här fast med de brister som From Software har i spelen.

Sen att man också lägger man till de de rent tekniskt är bland de sämre på att optimera sina spel på PC med dåliga inställningsmöjligheter, stuttering och fysik knyten till FPS så undrar man hur det kan hypas så hårt bland recensenter. Satt alla och körde på sina konsoller på recensionerna?

Medlem

Jag körde 2 timmar och efter en stund undrade jag om man slungats tillbaka till Gothic eller något.
Tyckte det mesta var helt värdelöst, men blir ju inte arg bara för att andra gillar det, det vore ju helt rubbat.
Kul att så många gillar det säger jag!

Avstängd
Skrivet av Fiigaro:

Jag visste att många människor, speciellt de som inte är fan av serien skulle snubbla på hypen.

Har suttit och läst lite här på sidan och väldigt många kommer med såna extrema påståenden och jämförelser.

Vet att spelet haft prestanda problem på PC så jag förstår frustrationen där men det är mer än bara det.

Är jag knäpp? Varför är det så många här som verkar legit bittra och förbannade på detta spel? Sällan man ser så mycket sånt här på FZ.

Vad är grejen?

Man förstår inte hypen då spelet ser ut som ett PS3-spel.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Dessa "enorma" prestandaproblemen som folk gnäller om är utan tvekan överdrivna, jag tolkar det som att folk gräver efter något negativt att kunna klaga på eftersom att spelet i övrigt är så jäkla bra.

Jag har kört det på två datorer:

i7-11700k
RTX 3070
32GB RAM
NVMe M2
Konstant 60 FPS med allt på max med en enda minimal stutter när ett nytt område laddas in, händer kanske en gång var 15:e minut.

i7-6700
GTX 1060 3GB
16GB RAM
HDD
Pendlar mellan 48-55 FPS på medium settings baserat på vad som syns på skärmen, i övrigt så visar sig stutters lika lite och sällan som ovan.

Och om folk sitter med sämre burkar än min nr2 och klagar på prestandaproblemen så skulle jag säga att det är hög tid att antingen uppgradera burken eller gå över till konsol, för att då sitter ni med komponenter som är över 6 år gamla.

Spelet är ett mästerverk, så enkelt är det!

Du får inga 60 fps i 4K.
Hajjar inte hur dom har kunnat misslyckats så hårt när texturerna är från 2007.
Kul att du tycker att det är ett mästerverk, jag ryckte på axlarna efter 2 timmar och tog bort skiten.
Men alla är olika och gillar olika saker!

Medlem

Såhär, jag är glad när folk gillar saker. Kul!

För egen del så lockar dock inte Elden Ring alls, dels för att jag nu är 32 år gammal och inte har tid med ett spel där jag ska stånga mig blodig mot en boss i massor av timmar. Jag kan använda den tiden till saker som lockar mig mer helt enkelt. Sen är jag en sådan som tycker att story är ganska viktigt när jag spelar något, där lockar inte Elden Ring alls.

Sen har väl den trogna skaran som gillar de här spelen också lite av ett sektbeteende. Klubben för inbördes beundran där vi som inte ser storheten i spelen "inte förstår". Personligen stör det mig inte särskilt mycket även om jag kanske kan vara lite undrande till varför ett spel behöver typ 4-5 trådar?

Men som sagt, kul att ni gillar spelet. Hellre att människor blir tagna och brinner för något än bara går genom livet som en tråkig pöl och grått. Det har vi väl nog av ändå här i världen just nu?

Medlem

Som en icke tidigare from-soft fan, ja jag har aldrig spelat demon souls eller nått av deras spel.
Så måste jag säga att jag gillar spelet. Men jag förstår också att vissa inte gillar spelet.
Det är utmanande och det var mycket hype innan release.

Såg ett klipp på youtube som pratade om detta. FromSoft spel har gått från att vara Nisch till mer "Mainstream". Inte i själva spelet, det är fortfarande "lika svårt" men i antalet spelare. Då lockas även spelare som tror ev att detta är nästa 3e person openworld spel som man lallar igenom relativt problemfritt och blir direkt nerslagen att verkligheten i det här spelet inte är så


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Lasrod:

Det är väl ett lite "älska eller hata" spel. Spelet passar nog inte alla helt enkelt men de som gillar genren, älskar den verkligen.

Jag har full förståelse för de som tycker spelet är för svårt och kanske därav är besvikna på att de lagt pengar på något de inte tycker är kul. Souls spel måste spelas på ett speciellt sätt och även elden ring. Om man inte snappar upp hur spelet fungerar (viket inte är helt enkelt om man aldig spelat souls spel) så är det nog lätt hänt att det är ett spel som skapar frustration istället för nöje.

Detta kan ju även leda till att man inte förstår charmen i spelet och dess positiva mottagande.

Detta tror jag är en utmärkt sammanfattning. Jag vet med mig att den här sortens spel inte är för mig, så jag har valt att inte köpa det. Möjligt att jag plockar upp det på någon rea av ren nyfikenhet, men då är jag ju medveten om risken att jag inte kommer gilla det. Lite självkännedom måste man ändå ha när man köper spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nu hoppar jag in sent i diskussionen med mina 50 öre.

Det är väl spelscenen i allmänhet och inte bara Elden Ring. Hur bittra är inte folk som INTE spelar COD, Fifa eller Fortnite över att så många spelar just de spelen, trotts att de de sitter uppe på sina höga hästar och skriker att de spelen är skräp? Elden Ring är inget speciellt, finns folk som älskar det och är säkert galet bra om du gillar det, och andra som inte förstår storheten och måste påpeka det för andra för att det känns antagligen lite bättre så?

Medlem

Jag är väl inte bitter direkt.
Men jag tycker absolut inte att spelet är 10/10 och ett av världens bästa spel som någonsin släppts. Som väldigt många recensioner och omdömen säger.
Det är ett bra spel. Speciellt om man gillar "souls" liknande spel.
Men det saknar väldigt mycket för att vara världens bästa spel

Och visst, detta är min personliga åsikt. Men även om jag försöker tänka på det helt objektivt så drar jag samma slutsats.

Medlem

Ni som hatar/ogillar Elden Ring, vilket spel anser ni vara det bästa (kanske genom tiderna) spelet som släppts under de senaste 5-10 åren? Nämn ett.

Frågar av ren nyfikenhet, tänker inte starta en diskussion.

Medlem

Jag tycker det är väldigt tydligt att dom flesta som klagar på Elden Ring helt enkelt inte tillhör målgruppen för spelet. Kritiken framstår ofta som väldigt konstig och mer som kritik mot genren i sig än själva spelet. Easy mode, Långsamt combat och otydlig story/quest är tre bra exempel på det. Ta combat till exempel, det är långsamt för att förmedla en känsla och tyngd i striderna. Du ska straffas för att panikklicka på knapparna, souls spelas långsamt med strategi och timing. Att ändra på detta är att ta bort en stor del i vad som gör spelen så unika och bra.

Detta är hur Elden Ring skulle kunna sett ut om det var designat som ett "vanligt" open world RPG. Jag är så glad över att FromSoftware har stått emot allt gnäll på QoL-förändringar genom åren.

FromSoftware gör inte spel för alla. Det är inte bara okej. Det är bra!


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

Jag är väl inte bitter direkt.
Men jag tycker absolut inte att spelet är 10/10 och ett av världens bästa spel som någonsin släppts. Som väldigt många recensioner och omdömen säger.
Det är ett bra spel. Speciellt om man gillar "souls" liknande spel.
Men det saknar väldigt mycket för att vara världens bästa spel

Och visst, detta är min personliga åsikt. Men även om jag försöker tänka på det helt objektivt så drar jag samma slutsats.

Har du spelat spelet?

Medlem

Nu har det kanske nämnts tidigare i tråden men något jag sett/hört på flera ställen från folk som anser att diverse omdömen är i de högsta laget, och som jag själv håller med om, är att FromSoft ”kommer undan” med saker som andra utvecklare inte gör. Om antalet återanvända texturer, fiender, animationer, mekaniker vapen m.m. förekommit i t.ex. CoD, FIFA eller Far Cry resulterar det i ramaskri.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Nu har det kanske nämnts tidigare i tråden men något jag sett/hört på flera ställen från folk som anser att diverse omdömen är i de högsta laget, och som jag själv håller med om, är att FromSoft ”kommer undan” med saker som andra utvecklare inte gör. Om antalet återanvända texturer, fiender, animationer, mekaniker vapen m.m. förekommit i t.ex. CoD, FIFA eller Far Cry resulterar det i ramaskri.

Lite som Rockstar.

RDR2 = GTA5 i vilda västern

Frilansare

Är det inte så att ALLA utvecklare som gör något extraordinärt kommer undan med (många) fler skavanker? Vi älskar ju auteurerna! Det är ju det stora mellanskiktet som man kräver ska ha åtminstone några rätt. Och som alltid får mest skit trots att de sliter som djur och ger oss bulken av vår underhållning.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Har du spelat spelet?

Litegrann. Sett mycket streams också.

*17 timmar har jag spelat.
Ungefär lika länge som jag lirade Dark Souls 3 och Bloodborne innan jag tröttnade.

Jag gillar dock deras världar och "lore".
Det är mysigt. Mycket mystik och lite förklaringar.
Påminner lite om Alien som är min favoritfranchise.

Men finns liksom inget som håller mig kvar. Grafik, Ljud, Story, Gameplay, Presentation. Spelet är inte bäst på någon av dessa punkter enligt mig.
Grafik = Funkar väl
Story = Intressant bakgrund och clues och mystik men finns ingen direkt aktiv story.
Gameplay = Är väl spelets starkaste punkt. Jag tycker den är OK men nästan allt byggs på timing känns det som. Utforskandet är bra. Man vet aldrig vad som är bakom nästa hörn eller dörr.
Presentation = Helt ok. Fräna cinematiska scener och vyer ibland. Men finns liksom ingen voice acting eller "event" förutom någon boss då och då som presenteras på ett coolt sätt.

Så i överlag tycker jag alla FromSoftware spel varit OK men tyvärr aldrig orkat lira klart något trots ett smått intresse i spelet.
Elden Ring tycker jag inte gör mycket nytt. Känns än så länge som ett Dark Souls fast man tagit det till Open World.

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

Litegrann. Sett mycket streams också.

*17 timmar har jag spelat.
Ungefär lika länge som jag lirade Dark Souls 3 och Bloodborne innan jag tröttnade.

Jag gillar dock deras världar och "lore".
Det är mysigt. Mycket mystik och lite förklaringar.
Påminner lite om Alien som är min favoritfranchise.

Men finns liksom inget som håller mig kvar. Grafik, Ljud, Story, Gameplay, Presentation. Spelet är inte bäst på någon av dessa punkter enligt mig.
Grafik = Funkar väl
Story = Intressant bakgrund och clues och mystik men finns ingen direkt aktiv story.
Gameplay = Är väl spelets starkaste punkt. Jag tycker den är OK men nästan allt byggs på timing känns det som. Utforskandet är bra. Man vet aldrig vad som är bakom nästa hörn eller dörr.
Presentation = Helt ok. Fräna cinematiska scener och vyer ibland. Men finns liksom ingen voice acting eller "event" förutom någon boss då och då som presenteras på ett coolt sätt.

Så i överlag tycker jag alla FromSoftware spel varit OK men tyvärr aldrig orkat lira klart något trots ett smått intresse i spelet.
Elden Ring tycker jag inte gör mycket nytt. Känns än så länge som ett Dark Souls fast man tagit det till Open World.

Tror du hittar på att du spelat det i 17 timmar för att din åsikt ska verka mer legitim.
Tror du bildat din uppfattning helt efter vad du läst och sett om spelet.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Tror du hittar på att du spelat det i 17 timmar för att din åsikt ska verka mer legitim.
Tror du bildat din uppfattning helt efter vad du läst och sett om spelet.

wow

123
Skriv svar