Det går att "pausa" i Elden Ring – utan moddar eller ändringar

Robot
Det går att "pausa" i Elden Ring – utan moddar eller ändringar

Men kommer Fromsoftware patcha bort det?

#Elden-ring, #Fromsoftware


Medlem

Vad händer om man blir invaderad och "pausar"?

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Vad händer om man blir invaderad och "pausar"?

Läs resten av artikeln.

Medlem
Skrivet av philgapin:

Läs resten av artikeln.

"men vi får nog utgå från att det inte fungerar"

Menar du detta? Känns mest som en gissning tycker jag

Medlem
Skrivet av Nioreh:

"men vi får nog utgå från att det inte fungerar"

Menar du detta? Känns mest som en gissning tycker jag

" främst att man var tvungen att inaktivera anti-fusksystemet och därmed bara kunde spela offline."

Jag har inte spelat Elden Ring men så länge det inte är en AI invasion så borde ju inte en invasion vara möjlig när du är offline?

edit: Det var om en annan mod så det är kanske inte aktuellt för detta som du säger

Medlem

Man har aldrig kunnat pausa så varför starta, jag tycker det tar bort ett spänningsmoment, när du slåss mot en boss och pulsen är skyhög, men så kan du bara pausa och lugna ner dig, nej tack!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Man har aldrig kunnat pausa så varför starta, jag tycker det tar bort ett spänningsmoment, när du slåss mot en boss och pulsen är skyhög, men så kan du bara pausa och lugna ner dig, nej tack!

Du kan pausa i Sekiro. Förmodligen för att det inte har multiplayer men fortfarande ett Soulsborne spel med paus.

Det gör det bla mycket enklare att använda items i sitt inventory och byta shinobi tools.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Man har aldrig kunnat pausa så varför starta, jag tycker det tar bort ett spänningsmoment, när du slåss mot en boss och pulsen är skyhög, men så kan du bara pausa och lugna ner dig, nej tack!

Jobbigt om det uppstår nån slags akut situation i livet och du INTE kan pausa. Pausfunktion, ja tack.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Jobbigt om det uppstår nån slags akut situation i livet och du INTE kan pausa. Pausfunktion, ja tack.

Om det är så akut är det ju bara att slå av eller dö. Man får fler chanser.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Du kan pausa i Sekiro. Förmodligen för att det inte har multiplayer men fortfarande ett Soulsborne spel med paus.

Det gör det bla mycket enklare att använda items i sitt inventory och byta shinobi tools.

Spelat igenom hela sekiro och tänkte aldrig på att det gick, så pass van vid det i FromSoft-spelen.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Jobbigt om det uppstår nån slags akut situation i livet och du INTE kan pausa. Pausfunktion, ja tack.

Skrivet av Laddemannen:

Om det är så akut är det ju bara att slå av eller dö. Man får fler chanser.

Som småbarnsförälder hade en paus-funktion varit guld. Eftersom småbarn inte sover vare sig hela nätter eller kvällar. Det är ofta jag får springa iväg och natta om. Och har man lagt 25 tries på en boss och sedan har ett bra try, då gör det ont att stänga av eftersom nästa bra försök kan vara ytterligare 25 fighter bort. Det är såklart en medveten risk med att spela överhuvudtaget, men jag hade likväl velat ha en paus-knapp.

Medlem

Att ens behöva ha den här diskussionen är helt bisarrt.
Lägg in en paus, de som inte vill eller behöver den kan, *tada* inte använda den.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Som småbarnsförälder hade en paus-funktion varit guld. Eftersom småbarn inte sover vare sig hela nätter eller kvällar. Det är ofta jag får springa iväg och natta om. Och har man lagt 25 tries på en boss och sedan har ett bra try, då gör det ont att stänga av eftersom nästa bra försök kan vara ytterligare 25 fighter bort. Det är såklart en medveten risk med att spela överhuvudtaget, men jag hade likväl velat ha en paus-knapp.

Har själv två små, men bara valt att lägga ner kontrollen om det blir skriking. Men men behoven är olika antar jag.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Som småbarnsförälder hade en paus-funktion varit guld. Eftersom småbarn inte sover vare sig hela nätter eller kvällar. Det är ofta jag får springa iväg och natta om. Och har man lagt 25 tries på en boss och sedan har ett bra try, då gör det ont att stänga av eftersom nästa bra försök kan vara ytterligare 25 fighter bort. Det är såklart en medveten risk med att spela överhuvudtaget, men jag hade likväl velat ha en paus-knapp.

Oftast så tar man ju 1-2 fiender i taget sen är man safe, därför har jag själv aldrig känt att en pausknapp är så viktigt. Det är så klart behagligt i Sekiro att kunna pausa och använda items men det är inget måste.

Problemet är väl mest om man behöver pausa i en boss fight. Har hänt mig kanske 3 gånger att kontrolljäveln dör mitt i en boss. Vanligtvis pausas spel om kontrollen dör

Medlem
Skrivet av fooobar:

Att ens behöva ha den här diskussionen är helt bisarrt.
Lägg in en paus, de som inte vill eller behöver den kan, *tada* inte använda den.

“Men asså, du förstår ju inte!” —From Software fan / min tonårsdotter rent allmänt.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Har själv två små, men bara valt att lägga ner kontrollen om det blir skriking. Men men behoven är olika antar jag.

Handlar inte om att behoven är olika, klart kontrollen åker ner och man får börja om. Men man hade sparat både tid och energi om man bara kunde pausa och återuppta när skriken har tystnat igen.

International
Man of Mystery
Skrivet av Nioreh:

Vad händer om man blir invaderad och "pausar"?

Sånt är alltid det första jag stänger av i spel, möjligheten att nån annan kan hoppa in och fucka upp ditt spel..

Det är ju som att lämna ytterdörren öppen över natten eller lägga plånboken på stolen bredvid sig på krogen, det är ju kul när det blir lite spännande.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar