Förbjud mördarspelen - Askary kommenterar

Inaktiv
Förbjud mördarspelen - Askary kommenterar

Jag tror det låg en sån här tråd uppe förut men nu har någon inom EPA tagit emot kritiken bakom klippet "Förbjud Våldsamma videospel"

Jag blir bara mer förbannad och hoppas verkligen inte för deras skull att de är seriösa , men va tycker ni ? är de mördarspel eller nöje ?

Nya klippet;"Förbjud mördarspelen - Askary kommenterar"

Medlem

Mördar spel... Vad är ett mördar spel?

Förstår mig inte på de här, varför skyller de på spel?
Det är väl inte spelföretagens fel att en del skjuter sina klasskamrater i skolan.


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Ännu är inte den sista idioten född.

Inaktiv
Skrivet av General_Toxer:

Mördar spel... Vad är ett mördar spel?

Förstår mig inte på de här, varför skyller de på spel?
Det är väl inte spelföretagens fel att en del skjuter sina klasskamrater i skolan.

nej exakt !

det är sååå många som spelar idag , det borde väl se terrordåd varje dag då ?

de snackar om slaveri, haha, va fan har spelen med slaveri att göra ?
jag gör det för nöjes skull..

Medlem

det är skitsnack =/ finns ju spel där man gör annat än att döda folk/saker, borde inte dom ha intryck också i sånna fall?

ser inte så många som springer runt och härmar kirby eller super mario...

mord fanns faktiskt innan man började spela "mördarspel" !


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem

Herregud, man blir ju rädd när man ser dom. Tänk att man kan vara så säker på sig själv så att man anser att alla som inte håller med en måste vara mentalthandigkappade.

"Man ska främja det goda i människan och inte den onda"

Ja men vad fan är det goda och vad fan är det onda?

Medlem
Skrivet av andymikel:

Herregud, man blir ju rädd när man ser dom. Tänk att man kan vara så säker på sig själv så att man anser att alla som inte håller med en måste vara mentalthandigkappade.

"Man ska främja det goda i människan och inte den onda"

Ja men vad fan är det goda och vad fan är det onda?

Tänk dig kristna värderingar, typ.

Det är så jävla löjligt med all den hysteri som finns kring datorspel, men det har ju alltid varit såhär, Jazz var ju t.ex livsfarligt när det kom under 30talet.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Neco246:

det är skitsnack =/ finns ju spel där man gör annat än att döda folk/saker, borde inte dom ha intryck också i sånna fall?

ser inte så många som springer runt och härmar kirby eller super mario...

mord fanns faktiskt innan man började spela "mördarspel" !

haha kiiirby

ja men det är typiskt att de är äldre. De förstår sig inte på spelen och men tycker nog de ser ganska kul ut och inser att de missat mycket och vill förbjuda oss att inte spela , så tror ja de ligger till

Medlem

Fast man får iofs inte glömma att till skillnad från våldsamma filmer och jazz så är man med och tar livet av personer som man försöker få mer realistiska varje år med ny grafik och animationer och allt. Därför kan jag förstå ett lite mer hårdhänt förbud för mindre barn, men om de ska föreslå ett totalt förbud så får de komma med lite vetenskap som stödjer deras teori. Just nu finns det ju bara vetenskap som motsäger den. De får skippa de där "Achmed åt frukost den 11e september, FÖRBJUD FRUKOST!"


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

Fast man får iofs inte glömma att till skillnad från våldsamma filmer och jazz så är man med och tar livet av personer som man försöker få mer realistiska varje år med ny grafik och animationer och allt. Därför kan jag förstå ett lite mer hårdhänt förbud för mindre barn, men om de ska föreslå ett totalt förbud så får de komma med lite vetenskap som stödjer deras teori. Just nu finns det ju bara vetenskap som motsäger den. De får skippa de där "Achmed åt frukost den 11e september, FÖRBJUD FRUKOST!"

jo det är nog inte jätte bra med 5 åringar som sitter och spelar l4d eller liknande. Ja man undrar ju hur realistiska spelen är om 20-30 år...samt att fler kommer ha 3d glajjor vilket gör det väldigt verkligt och nära

Medlem
Skrivet av Neco246:

ser inte så många som springer runt och härmar kirby eller super mario...

Hehe, som Marcus Brigstocke sa:

"If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music"


signatur
Inaktiv

Nu ska jag träna mig att bli proffisionell mördare och terrorist genom att spela CS. sen när jag har tränat klart ska jag skjuta ihjäl alla jag ser.

(Jag skojade bara om någon Verkligen inte fattade det:p

Medlem
Skrivet av jeppe95:

Nu ska jag träna mig att bli proffisionell mördare och terrorist genom att spela CS. sen när jag har tränat klart ska jag skjuta ihjäl alla jag ser.

(Jag skojade bara om någon Verkligen inte fattade det:p

Ingen fara, jag tar bara fram kniven och börjar hoppa därifrån så skall du nog se att jag klarar mig.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Typiskt oinsatt folk att kommentera allt dem inte förstår..
Fy faan säger jag bara.. :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:
Skaffa ett riktigt jobb istället än att stå och spotta ut massa lögner..
Edit: Syftar inte på er här på FZ, utan idioten i klippet..

Medlem

Klarade inte att se mer än till 2:53 då han började prata om tickande självmordsbomber, inser han själv hur taffliga och larviga hans argument är?

Men visst, om vi nu ska leva i hans värld så kör jag väl CS en timme till sen går jag och köper en pistol och återupplever mina äventyr i postal 2!

Att förbjuda CS och BF(titel) på dreamhack är som att förbjuda alkohol och musik på hultsfred.

EDIT:
Var tvungen att kika vidare och redan några sekunder senare var jag tvungen att pausa då han nämnde att i stort sett alla ungdomar är "störda" och har psykiska problem.
Hur kan han sätta stämpeln "Störd" på en hel generation?
Är inte fåtalet som inte blivit "tickande självmordsbomber" då egentligen "störda" efterssom de tillhör en grov minoritet?
Avslutar fint med:
Är inte Askary då "Störd"?:P

Medlem

Ett obehagligt gøng det dær. Luktar sekt lång væg, men tack och lov så ær deras argumentation på den lågstadienivå man kan førvænta sig av någon med en så svart/vit mænniskosyn att jag inte tror de får många med sig.

Populism ær vackert.
(Ursækta danskan, go vænner, sitter på jobb i Kphmn.)


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Riktigt irriterande detta. Det finns miljontals, kanske rent av någon miljard med människor som spelar spel en timme i veckan eller mer, och av dessa så har inte ens 10 personer fått dessa psykiska problem och ryck att genomföra dessa hemska handlingar.
Vi är inte ens uppe på promille-nivå för hur många som "drabbas" av datorspel.

Pinsamt hur organisationer och politiker fokuserar på det första enklaste medlet att försöka förbjuda, det är riktigt jävla pinsamt - speciellt när det uppenbara problemet handlar om värderingar, sociala funktioner i skolan (mobbning, utfrysning) - alltså att människor behandlar andra människor fel på en eller flera nivåer, och i vissa fall så "kommer skiten tillbaka" i oanade former (skolmassaker) (eller massaker på postkontor bland kollegor...).

Men det är ju mycket enklare att peka på en spelindustri/spelkartonger och spy galla över dom än att försöka ta tag i det verkliga problemet som stavas M.O.B.B.N.I.N.G / Sociala problem...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Han vet ju absolut ingenting om hur socialt datorspel kan vara. Han ser gamers som några våldsbenägna, asociala, ointelligenta idioter.

Medlem
Skrivet av strömmingsmacka:

Han vet ju absolut ingenting om hur socialt datorspel kan vara. Han ser gamers som några våldsbenägna, asociala, ointelligenta idioter.

precis :S
snarare tvärt om, "nerds" vet ju mera om det mesta än en "vanlig" person som bara vet det som står i irl tidningar.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vad skyllde man på innan det fanns såna typer av spel som idag?

Fia med knuff?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Vad skyllde man på innan det fanns såna typer av spel som idag?

Fia med knuff?

Film och hårdrock.

Medlem

det var så mycket bättre förr innan såna här spel då man skickades ut för att kriga på riktigt. Hur fegt är inte dagens ungdomar då ingen vågar möta fienden på riktigt utan sitter framför en skärm och flamear andra och spelar för poäng.
Förr spelade man för sitt liv och för sitt land.


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

Ett obehagligt gøng det dær. Luktar sekt lång væg, men tack och lov så ær deras argumentation på den lågstadienivå man kan førvænta sig av någon med en så svart/vit mænniskosyn att jag inte tror de får många med sig.

Populism ær vackert.
(Ursækta danskan, go vænner, sitter på jobb i Kphmn.)

Exakt

Hoppas de inte får några som stödjer detta bara.

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

Riktigt irriterande detta. Det finns miljontals, kanske rent av någon miljard med människor som spelar spel en timme i veckan eller mer, och av dessa så har inte ens 10 personer fått dessa psykiska problem och ryck att genomföra dessa hemska handlingar.
Vi är inte ens uppe på promille-nivå för hur många som "drabbas" av datorspel.

Pinsamt hur organisationer och politiker fokuserar på det första enklaste medlet att försöka förbjuda, det är riktigt jävla pinsamt - speciellt när det uppenbara problemet handlar om värderingar, sociala funktioner i skolan (mobbning, utfrysning) - alltså att människor behandlar andra människor fel på en eller flera nivåer, och i vissa fall så "kommer skiten tillbaka" i oanade former (skolmassaker) (eller massaker på postkontor bland kollegor...).

Men det är ju mycket enklare att peka på en spelindustri/spelkartonger och spy galla över dom än att försöka ta tag i det verkliga problemet som stavas M.O.B.B.N.I.N.G / Sociala problem...

klockrent mannen, klockrent!

Medlem

"Förbjud dödsspel" Först och främst måste man ju diskutera vad dödsspel egentligen är. Är det spel där personen i frågas roll är att döda andra personer eller är det helt enkelt ett spel som involverar döden som en roll;
"Pojken spelade THE SIMS Innan Massakern!"
Av de som har begått dessa mord så har anledningen alltid varit densamma, personen har alltid varit utstött och osynlig för de andra, inte för att de blivit blodtörstiga efter att ha spelat Counter-Strike.

De människor som vi ser i klippet har ju självklart ingen aning om vad i helvete de pratar om. De har hört media och tidningar skylla på spelen alltså vill de också göra det.

Jag ser snarare spel som ett sätt att släppa lös aggressioner, inte bygga upp dom. Jag ser hellre att en 12-åring spelar GTA IV än att han är ute å knarkar och begår brott.
Skulle man nu också TA BORT alla såna här spel som erbjuder underhållning och avslappning, tror jag snarare att brottsstatistiken bland ungdomar snarare skulle öka och inte minska...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Det fanns många skolskjutningar innan 90-talet också. Gubben måste kolla sin fakta lite mer.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Äh, låt idioterna hålla på. Dom ger ju oss trots allt ett gott skratt

00a
Medlem

Spel har fått ungdomar att gå berserk genom skolmassaker, förbjud spel.

Alkohol har........ vad ska vi göra åt det?

Allt detta är bara så löjligt.

Medlem

Finns det verkligen ingenting viktigare att koncentrera sig på än GTA, marilyn manson och Die hard filmerna? Som t.e.x var får "barnen" vapen ifrån.

1
Skriv svar