CoD: Warzone släpps till mobila format

Robot
CoD: Warzone släpps till mobila format
Medlem

Vilka är dessa människor som spelar såna här spel på mobilen? Jag har aldrig träffat någon.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Tror dessa mobilspel kommer dö lite när streaming är en sak. Varför spela mediokra mobilversioner av spel när du kan spela det fullfjädrade utan problem!

Medlem
Äntligen!

De va på tiden

Inaktiv
Skrivet av Aesoprock:

Vilka är dessa människor som spelar såna här spel på mobilen? Jag har aldrig träffat någon.

Jag har träffat exakt tre. De var tre polare, alla relativt nya i Sverige, från Libyen om jag inte minns fel.
De gick samma yrkesutbildning som jag och visste inte att man kunde spela på en dator ens. Och TV spel var för dyrt.
Mind blown för mig som spelat på både dator och konsol hela mitt liv i princip.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Vilka är dessa människor som spelar såna här spel på mobilen? Jag har aldrig träffat någon.

Barn och liknande skulle jag gissa på.
Jag spelade massa Gameboy på mina raster när jag gick i lågstadiet. Kan tänka mig att dagens 10 åringar spelar på telefonen istället nu när de klarar avancerade spel.

Medlem

Det är väl hur stort som helst i Indien med t.ex Pubg på mobilen, så det riktar sig nog inte till västvärlden framförallt utan till miljardmarknaden i öst.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Vilka är dessa människor som spelar såna här spel på mobilen? Jag har aldrig träffat någon.

Träffat några, samtliga från mellanöstern/asien.
Vad som är mest imponerande när man ser dom styra spelen på mobilskärmen, själv har man noll känsla att använda själva skärmen som kontroll.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kul hur tiderna har förändrats, satt också i min ungdom med gameboy och även game and watch. Även något annat dravel från tiger electronics med turtles-spel som var minst sagt primitivt... men ljudeffekterna har blivit "inbränt" i minnet som ett ärr...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar