Lost Ark har över 10 miljoner spelare i väst

Robot
Lost Ark har över 10 miljoner spelare i väst

Kostnadsfritt MMORPG har lockat över 20 miljoner spelare (och bottar) världen över.

#lost-ark


Medlem

Ska bli intressant att se vad som händer när hype:n över Elden Ring lagt sig igen, om köerna kommer tillbaka eller om de som lämnat går vidare till något annat.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Sugen på ett riktigt bra mmo verkar stort

Medlem

Hälften är nog bottar. Kryllar av dem och chatten fylld med spam. Men tycker spelet är bra annars. Har 130h i spelet än så länge.

Gnällkuk
Skrivet av Dunder:

Ska bli intressant att se vad som händer när hype:n över Elden Ring lagt sig igen, om köerna kommer tillbaka eller om de som lämnat går vidare till något annat.

Efter att de rensat bottar har jag inte köat alls och att spela med randoms gick på ett par sekunder igår, då loggade jag ändå in strax efter 18. Känns som att bottarna var det största problemet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

chatbottarna har redan återkommit, inte i full styrka men spelet domineras av den skiten ändå. men ganska bra spel för å va gratis


signatur

//monster

Medlem

har inte vågat prova det än, vill liksom inte sitta i timmar kö för att komma in

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

har inte vågat prova det än, vill liksom inte sitta i timmar kö för att komma in

Hamnar aldrig i kö längre inte de senaste 2 veckorna iaf

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

har inte vågat prova det än, vill liksom inte sitta i timmar kö för att komma in

Precis som den andra svarade. Har inte upplevt någon kö alls de senaste två veckorna heller.
Riktigt roligt MMO tycker jag och då är inte jag en MMO spelare överhuvudtaget.
Men detta har en lagom svårighetsgrad och inte så förfärligt mycket grind så länge man inte är ute efter 100% på allt samlande.

Medlem

Tappat 38% av spelarna på en månad efter release på Steam iaf.
Men absolut inte lika illa som New World.

Spelet är gratis och har mycket mer content än New World. Så kommer nog behålla en skaplig spelarbas tillslut.

Medlem

Dom 10 miljoner "spelare" är 95% bottar 🤣🤣

Avstängd

Steamcharts visar att Lost Ark sakta men säkert tappar spelare:
https://steamcharts.com/app/1599340

Jag förutspådde detta:
#4231403

Medlem
Skrivet av General White:

Steamcharts visar att Lost Ark sakta men säkert tappar spelare:
https://steamcharts.com/app/1599340

Jag förutspådde detta:
#4231403

Du förutspådde att ett spel tappar spelare över tid? Grattis, det gjorde alla andra också


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Du förutspådde att ett spel tappar spelare över tid? Grattis, det gjorde alla andra också

Möjligt, ändå var det bara jag som skrev det på FZ, när alla andra var upptagna i en hyllningskör, och pratade om att Lost Ark var det största någonsin osv osv.

En nedgång på flera hundra tusen på bara 1 månad är mer än bara "tappa spelare över tid" för övrigt.

Medlem
Skrivet av General White:

Möjligt, ändå var det bara jag som skrev det på FZ, när alla andra var upptagna i en hyllningskör, och pratade om att Lost Ark var det största någonsin osv osv.

En nedgång på flera hundra tusen på bara 1 månad är mer än bara "tappa spelare över tid" för övrigt.

Nope, det var inte bara du

Nedgången på flera hundra tusen kom i princip över en natt när Elden Ring släpptes och Twitch hype:n gick över till det spelet istället. När det går över kommer det intressanta, om folk går tillbaka eller går vidare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av General White:

Steamcharts visar att Lost Ark sakta men säkert tappar spelare:
https://steamcharts.com/app/1599340

Jag förutspådde detta:
#4231403

Haha, vad fan är det för töntig kommentar? Du "förutspådde" detta? ALLA spel tappar efter första månaden, det är dessutom ett F2P-spel. Finns ingen som någonsin skulle säga att spelet hade behållt hela spelarbasen eller tom ökat efter en månad, speciellt inte med tanke på att det inte ens fanns plats att spela de första tre veckorna i EUC om man inte kunde börja köa vid typ 15:30.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Haha, vad fan är det för töntig kommentar? Du "förutspådde" detta? ALLA spel tappar efter första månaden, det är dessutom ett F2P-spel. Finns ingen som någonsin skulle säga att spelet hade behållt hela spelarbasen eller tom ökat efter en månad, speciellt inte med tanke på att det inte ens fanns plats att spela de första tre veckorna i EUC om man inte kunde börja köa vid typ 15:30.

Helt enig, men som sagt så lät ni inte så här för 1 månad sedan, utan då var ni höga i ert moln av hype och kunde inte hejda er själva i hur otroligt bra Lost Ark var och hur det inte skulle tappa några spelare utan t.om se en tillväxt på sikt 🤡

Gnällkuk
Skrivet av General White:

Helt enig, men som sagt så lät ni inte så här för 1 månad sedan, utan då var ni höga i ert moln av jyoe och kunde inte hejda er själva i hur otroligt bra Lost Ark var och hur det inte skulle tappa några spelare utan t.om se en tillväxt på sikt 🤡

"Ni"? Jag har inte sett någon som skrivit det, låter ju helt banalt att tro att det skulle ske. Spelar ju ingen roll hur bra ett spel är, folk kommer att tröttna antingen för att det inte var deras typ av spel, blev mätta eller vad det nu kan vara. Kommer du med några andra sinnessjuka spåtips som att minst ett aaa-spel blir försenat under året?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

"Ni"? Jag har inte sett någon som skrivit det, låter ju helt banalt att tro att det skulle ske. Spelar ju ingen roll hur bra ett spel är, folk kommer att tröttna antingen för att det inte var deras typ av spel, blev mätta eller vad det nu kan vara. Kommer du med några andra sinnessjuka spåtips som att minst ett aaa-spel blir försenat under året?

Bra försök till cope, men faktum är att de flesta spel tappar inte flera hundra k på en månad. Det finns snarare en hel del som behåller sin playerbase och ligger på hyffsat jämn nivå, finns även de som faktiskt ser en tillväxt över tid. Men i detta fall verkar det mest handla om att du är upprörd över att jag skrev det, medans du tänkte det :/

Medlem
Skrivet av General White:

Bra försök till cope, men faktum är att de flesta spel tappar inte flera hundra k på en månad. Det finns snarare en hel del som behåller sin playerbase och ligger på hyffsat jämn nivå, finns även de som faktiskt ser en tillväxt över tid. Men i detta fall verkar det mest handla om att du är upprörd över att jag skrev det, medans du tänkte det :/

Jisses....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar