Asterix & Obelix XXL 3: The Crystal Menhir

Redaktör

Son och dotter, 10 och (snart!) 8 år, började spela i går. Efter obligatoriskt syskontjafs kom de i gång. Son lätt skeptisk till kameran och aningen otight styrning först (han ramlade ner här och där, och ville kunna hoppa), men han kom snabbt in i det. Dotter lirade entusiastiskt i en knapp timme, men blev irriterad när det dök upp nya slag-combos ("De funkar ju ALDRIG!") och gav upp till förmån för plattan. Son och jag körde ett tag till, och gillade skarpt att uppercuttade romare flyger rakt upp med ett lustigt tjut och sen slår ner som pilar i marken. Son kör Obelix och gladdes åt bautastenen och att den går att uppgradera (det var ett regelbundet muller från baslådan under soffan när han gick bärsärk på... allt).
Kul än så länge, fortsättning i kväll.


signatur
Medlem

Åh, det finns på steam!
Länge letat efter ett passande spel för mig och min 7åriga dotter.

Medlem

Instämmer med kören, superhärlig recension! Ser även jag fler liknande sådana då jag börjat introducera min snart 4-åriga son för gaming Hittills mest framsteg med MarioKart på Nintendo Switch med "ratt"-kontroll.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Son och dotter, 10 och (snart!) 8 år, började spela i går. Efter obligatoriskt syskontjafs kom de i gång. Son lätt skeptisk till kameran och aningen otight styrning först (han ramlade ner här och där, och ville kunna hoppa), men han kom snabbt in i det. Dotter lirade entusiastiskt i en knapp timme, men blev irriterad när det dök upp nya slag-combos ("De funkar ju ALDRIG!") och gav upp till förmån för plattan. Son och jag körde ett tag till, och gillade skarpt att uppercuttade romare flyger rakt upp med ett lustigt tjut och sen slår ner som pilar i marken. Son kör Obelix och gladdes åt bautastenen och att den går att uppgradera (det var ett regelbundet muller från baslådan under soffan när han gick bärsärk på... allt).
Kul än så länge, fortsättning i kväll.

Kul uppdatering! Känner igen det där med styrningen, tyckte också det var knepigt när man behövde vara precis. Vet inte hur många broar och takhus jag ramlade ner ifrån.
Håller med om att det var en härlig känsla att slå romare upp i luften

Har ni hunnit spela klart det? Vi körde på normal svårighetsgrad och jag tyckte att det var en perfekt nivå. Vi behövde definitivt hushålla med vår hälsa och inte gå in "guns blazing" i varje strid.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

12
Skriv svar