Journey firar 10-årsjubileum

Robot
Journey firar 10-årsjubileum

En tio år lång resa.


Medlem

En av mina "kommer spela det någon gång" - spel för mig. Har blivit 10 års jubileum för mig med då xD

Medlem

Fantastiskt spel som jag spelar om minst en gång om året. Att bara glida igenom spelet och inte behöva tänka på en massa uppdrag och dylikt är otroligt skönt ibland!

Medlem

Oj, ett spel jag faktiskt har haft tid och kört igenom.

Medlem

Har kört igenom det en gång och det var en vacker upplevelse. Unik på flera sätt. Härlig och mystisk atmosfär med fin grafik och cool multiplayer. Tar några timmar att köra igenom så rekommenderar alla att göra det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

eld
Medlem
Skrivet av jehuty:

En av mina "kommer spela det någon gång" - spel för mig. Har blivit 10 års jubileum för mig med då xD

Spelet är lång som en film ungefär och tas lät igenom utan större hinder, så helt klart värd upplevelse utan något större krav på tidsinvestering!

Man får dock inte tillbaka tiden man spenderar på att tänka på spelet efteråt

Medlem

Underbart spel och har man tur så träffar man andra spelare och skapar fina upplevelser tillsammans.

Medlem

Om man springer igenom spelet i lagom takt tar det ca 30 minuter att spela om man har ont om tid.

Lite längre tid om man vill hitta alla grejer men knappt 1-2 timmar.

Sen kan man ju stå och chilla, spela med andra och lyssna på ljudet och se på landskapet i X antal timmar.

Medlem
Skrivet av eld:

Spelet är lång som en film ungefär och tas lät igenom utan större hinder, så helt klart värd upplevelse utan något större krav på tidsinvestering!

Man får dock inte tillbaka tiden man spenderar på att tänka på spelet efteråt

Nu måste jag verkligen spela det när du säger det på det sättet!

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Om man springer igenom spelet i lagom takt tar det ca 30 minuter att spela om man har ont om tid.

Lite längre tid om man vill hitta alla grejer men knappt 1-2 timmar.

Sen kan man ju stå och chilla, spela med andra och lyssna på ljudet och se på landskapet i X antal timmar.

Word. Tror det tog mig cirka 6 timmar första gången för jag blev så fast vid många områden, försökte upptäcka saker och ting, sen är ju atmosfären helt magisk och multiplayern och, och, och... det är första och enda multiplayer-spelet som fått mig att gråta när jag separerades från spelaren jag haft med mig under hela resan. Galet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Bara hittade denna recensionen från Steam. Den är så jävla talande.

Citat:

I FOUND HIM!
FOUND!!!
You can use the website and the save file to find your companion.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Kul upplevelse en gång. Men skulle aldrig spela om det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Grattis Journey!

Underbart spel! Jag spelade det när det släpptes och visste inte på förhand att det var andra spelare man kunde träffa på. Ännu mer magi när jag väl förstod det. Musiken, atmosfären och grafiken var ju alla dessutom tipp topp.

Jag var i Jönköping på en av Score-konserterna med Orvar Säfström och där spelades bl.a soundtracket till Journey och det var inte lätt att hålla tårarna tillbaka. Tur att det var relativt mörkt ^^.

Medlem

Helt fantastiskt spel, en känslofylld resa minns ja mycket väl då jag körde igenom det.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

eld
Medlem
Skrivet av jehuty:

Nu måste jag verkligen spela det när du säger det på det sättet!

Yep! Det är ett spel jag spelar igenom lite då och då, krävs inte så mycket av en!

Medlem

Spelade det för ett tag sedan och tyckte inte om det. Möjligt att det kan fungera bra som någon meditativ upplevelse men avsaknaden av intressant gameplay och konkret story gjorde att jag tappade intresset för det långt innan spelets slut.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Fantastiskt spel som jag spelar om minst en gång om året. Att bara glida igenom spelet och inte behöva tänka på en massa uppdrag och dylikt är otroligt skönt ibland!

Jag gjorde det dom första åren men sen har jag glömt. Tror det är dags att spela igenom det en gång till


signatur

PSN: OAKTHYR

eld
Medlem

Ny version av soundtracket släppt:

https://open.spotify.com/album/5S6wKgrLRsHCLd8bPxs9Kh?si=ApCd...

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Spelade det för ett tag sedan och tyckte inte om det. Möjligt att det kan fungera bra som någon meditativ upplevelse men avsaknaden av intressant gameplay och konkret story gjorde att jag tappade intresset för det långt innan spelets slut.

Jag tyckte själv det var ganska uppfriskande att spelet inte förklarade storyn i minsta detalj utan att man själv fick grunda lite alternativt bara flyta med

Kan verkligen rekommendera The Pathless (helst till ps5an) om man nu gillade Journey. Underbart vackert, fantastiskt stämningsfullt och med musik från Journeykompositören.

Medlem

Hade suttit fint med en PS5 version i 4K med Dual Sense features full fräs på. Varför inte liksom?

Måste ta o köra Children of the Sky som är gratis och även har fri online utan PS Plus. Finns till PS4/5 och iOS etc.

Medlem

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar