Moped och över 25år?

Medlem
Moped och över 25år?

Kanske lite konstig fråga,men jag är nyfiken vad ni tycker.

Medlem

Allt hänger på din livsstil och image.
Jobbar du på kontor på 70 våningen och bär kostym jämt, så... nee.

Är du en soft kille med glimten i ögat, kan bära shorts på jobbet, why not?

typ... hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

kinda dorky =P

Men som Werzion säger. Det kan funka.


signatur

Rawr

Medlem

Hehe jo jag kan allt ha shorts till jobbet.Men jag väger 92kilo och får nog inte plats på en EU moppe,så hur upplever ni en biff på en zundapp eller liknande?

Medlem

Awsome! Helt seriöst, det är kung! Hade du varot en kostym-nisse hade det varit ännu ballare.
Man ska vara lite orginell

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Hehe jo jag kan allt ha shorts till jobbet.Men jag väger 92kilo och får nog inte plats på en EU moppe,så hur upplever ni en biff på en zundapp eller liknande?

Ungefär såhär antar jag ;

Personligen så bryr jag mig inte, om du själv vill åka moped så go for it, du kommer nog få många undrande blickar och kanske några hånfulla kommentarer, men allt handlar ju om vad DU tycker om det

Och mitt andranamn är Captain Obvious


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

En jag känner är över 30 år och åker till jobbet på en gammal husqvarna varje dag

Medlem

En del uppfattar det säkert som lite töntigt, men man har väl en egen vilja.
Vill du köra moppe så gör det (kör försiktigt bara)
Sedan är väl inte EU moppar så tunna? Stick iväg till nått MC-Hus och kolla läget.

Medlem

ja varför inte? vet om flera på mitt jobb som åker moped, och mitt föra jobb oxså.
det är billigt, går fortare än cykel/gå, bara bra


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag kanske inte har något val länge till,nu tar jag min 940 till jobbet som drar 1.3L eftersom att det är en automat:(..nu när bensin priset går upp igen så skulle det sitta fint med en moped eller EU moppe som drar 2cl istället för 1.3L:)..kan se mig själv på en Zundapp..haha vikken syn:D

Medlem

Kör inte Shock moppe till jobbet numer? Har för mig han blogga nåt om nån eu moppe...

Men bor man i stan och har nära till jobbet är ju en eldriven scooter skit smidigt. Kostar typ ingenting i drift och går parkera enkelt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag har också funderat på att köpa en moppe för att åka till jobbet, soft på sommaren.

(och jag är för lat för att cykla)


signatur
Medlem

Skulle hellre gå än att sätta mig på en moped.

Medlem

Det lutar ju faktiskt åt att jag tar moppe till jobbet,men det blir att köra med integral hjälm tror jag:D

Medlem

varför inte? ett fordon är ett fordon.

Medlem
Skrivet av s3ng:

varför inte? ett fordon är ett fordon.

Japp...ett jäkligt mycket billigare fordon att köra än bil:up:

Medlem

Du ska inte åka original väl? 8)


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Nej, lassa på lite trim


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Jericho:

Du ska inte åka original väl? 8)

Hehe..om jag skaffar en Zundapp blir det nog att trimma så att den klarar åtminstone 60-70kilometer8)
man vill ju inte förlora massa tid bara för att man kör moppe:D

Medlem

Jag funderar hårt på att skaffa en morr för att ha till jobbet sommartid. Om någon tycker att det är ocoolt så är det deras problem.

Mitt problem består mest i att få plats på en scooter... Skulle gärna ha en "Aprilla Habana Custom"


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Har du en fin moped är det ju bara att köra


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Annars tycker jag att du med gott samvete kan plocka MC-körkort och införskaffa t.ex. en KTM 660 (Supermotard)
så kan du wheelia till och från jobbet


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Jericho:

Du ska inte åka original väl? 8)

Hehe..om jag skaffar en Zundapp blir det nog att trimma så att den klarar åtminstone 60-70kilometer8)
man vill ju inte förlora massa tid bara för att man kör moppe:D

Då kan du glömma att den ska kommer dra 2cl per mil i alla fall. Om du kör den alldeles för magert + echo driving så mja kanske det.

Men i alla fall ont: Inget fel att köra moped, kolla runt lite på internet det finns rätt mycket svenska gubbar som är stormförtjusta i 2-takts trimning. Och kör på olja som inte ryker så mycket, inte kul att gå omkring och lukta 2-takt hela tiden.

Medlem

Ja va fasen, ska man köra moppe så se till att den blir original, inte nerstrypt. Lika väl som att en motor inte mår bra av att vara övertrimmad så gillar den inte att vara strypt.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Naturligtvis kan du det.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Då kan du glömma att den ska kommer dra 2cl per mil i alla fall. Om du kör den alldeles för magert + echo driving så mja kanske det.

Jo det är ju klart...men det blir ju mycket bättre än min törstiga Volvo i vilket fall som helst:up:

Medlem

Blev idag erbjuden en Zundapp KS50 sport för 10.000kr...den importeras ifrån Holland,och levereras i så gott som nyskick...fråga:är detta en bra deal?

Skrivet av HollowMan:

Blev idag erbjuden en Zundapp KS50 sport för 10.000kr...den importeras ifrån Holland,och levereras i så gott som nyskick...fråga:är detta en bra deal?

Det låter bra enligt mig.

Särskilt med det att den verkar vara i nyskick.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Det var ju inte riktigt den snyggaste moppen jag sett =P


signatur

Rawr

Det är ju inte lite gubbigt att köra moped efter 25. Skaffa cykel för fan (beroende på hur långt du har till jobbet)!


signatur

Säkerställ utvecklingen av Interstellar Marines! Pre-order!

12
Skriv svar