Konsolkriga med svärd - For Honor får äntligen crossplay

Robot
Konsolkriga med svärd - For Honor får äntligen crossplay
Medlem

Är spelet levande fortfarande? Testade för något år sedan och då var det omöjligt att hitta en match

Skribent
Skrivet av Finexis:

Är spelet levande fortfarande? Testade för något år sedan och då var det omöjligt att hitta en match

Kör du på PC? Vet att spelet hade dålig start på PC och det aldrig riktigt hämtade sig där.

Men jag kör någon match i veckan på Xbox och väntar sällan längre än några minut på matchingen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Pallade spelet i fem minuter. Tyckte det var dötrist. Tur man fick det gratis.

Skribent
Skrivet av deezel:

Pallade spelet i fem minuter. Tyckte det var dötrist. Tur man fick det gratis.

Jag kör bara dueller 1 vs 1 eller 4 vs 4.

Spelet har den snällaste och mest respektfulla communityn jag upplevt. Det har odlats något sort av warrior code under åren. Så kör du 4 vs 4 hoppar inte alla på dig på en gång, utan man väntar ut varandra istället. Är nog enda spelet jag får meddelanden från folk som ger mig tips. Nu senast förlorade jag och då fick jag ett meddelande där min motståndare tipsade om hur jag kan spela klassen för att det ska gå bättre. Även förlorare skickar meddelande som "Good game man!". Händer ju aldrig i andra spel...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Testade det var något år sen och tyckte det var roligt om än något komplicerat. Kanske är dags att pröva igen för ärans skull 😄

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag kör bara dueller 1 vs 1 eller 4 vs 4.

Spelet har den snällaste och mest respektfulla communityn jag upplevt. Det har odlats något sort av warrior code under åren. Så kör du 4 vs 4 hoppar inte alla på dig på en gång, utan man väntar ut varandra istället. Är nog enda spelet jag får meddelanden från folk som ger mig tips. Nu senast förlorade jag och då fick jag ett meddelande där min motståndare tipsade om hur jag kan spela klassen för att det ska gå bättre. Även förlorare skickar meddelande som "Good game man!". Händer ju aldrig i andra spel...

Håller med. Och nästan alla dueller avslutas med att man bugar sig och visar sin respekt för motståndaren.
Men jag spelade med riddaren och tyvärr kände jag ofta under senare säsonger att jag inte hade någon chans mot nyare karaktärer.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Fan vilken tease att en artikel om att "for honor just nu är gratis" från 2019 dyker upp under läs mer efter artikeln 😂

Skribent
Skrivet av OAKTHYR:

Håller med. Och nästan alla dueller avslutas med att man bugar sig och visar sin respekt för motståndaren.
Men jag spelade med riddaren och tyvärr kände jag ofta under senare säsonger att jag inte hade någon chans mot nyare karaktärer.

De med långa vapen är lite OP, men kan man hitta in och slåss på insidan får de problem. Problemet kan dock vara att just ta sig in då man börjar på avstånd. Jag kör själv med Orochi som har medium range, så det gäller att stänga avståndet mot de som är större och har längre räckvidd. Sen pressa matchen därifrån och inte låta dem ta ut avståndet där de är farliga.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Riktigt coolt spel. Bättre än elden ring iallafall hehe. Pc har iallafall support för widescreen och är inte en direkt portning från konsol. Vilket gör galet mycket nuförtiden värkar det som.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

De med långa vapen är lite OP, men kan man hitta in och slåss på insidan får de problem. Problemet kan dock vara att just ta sig in då man börjar på avstånd. Jag kör själv med Orochi som har medium range, så det gäller att stänga avståndet mot de som är större och har längre räckvidd. Sen pressa matchen därifrån och inte låta dem ta ut avståndet där de är farliga.

Bra tips men jag tror det största problemet är att jag inte har lika snabb reaktionsförmåga som förr och hinner inte med att få mina fingrar att röra sig lika snabbt som min hjärna reagerar


signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent
Skrivet av OAKTHYR:

Bra tips men jag tror det största problemet är att jag inte har lika snabb reaktionsförmåga som förr och hinner inte med att få mina fingrar att röra sig lika snabbt som min hjärna reagerar

Äsch då, jag kan inte spela FPS längre online för att kidsen är too fast. For Honor funkar utmärkt


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Finexis:

Är spelet levande fortfarande? Testade för något år sedan och då var det omöjligt att hitta en match

Spelar mest Breach (4v4) och där brukar matchmakingen ta några minuter bara. Beror när man spelar dock. Svårare att hitta macher kl 04 på natten än kl 21 på kvällen liksom.

Crossplay är välkommet. Tyvärr finns det en hel del cheating på PC sidan, men med konsolspelare så kommer föroppningsvis det problemet åtminstone spädas ut lite.

1
Skriv svar