David Polfeldt lämnar Massive Entertainment och Ubisoft

Robot
David Polfeldt lämnar Massive Entertainment och Ubisoft

För att utvecklaren blivit för stor.

#Massive-entertainment, #Ubisoft


Medlem

Ja, vem vill ha att göra med Ubisoft.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Han ser ut som en yngre version av min förra chef.

Medlem

Undrar om han kommer stanna kvar i branchen och kanske jobba med någon mindre studio. Massive har verkligen blivit en jättestor studio. Avatar och Star Wars-spelen måste vara enorma projekt inom Ubisoft. Dessutom båda nya märken för Ubisoft, och att göra ett Avatarspel får väl ses som okänd mark (viss riskfaktor).

Inte fått mycket info om Avatar-spelet. Det ska vara first person enligt vad som sagts, vilket är lite överraskande. Enligt blurben på Ubisofts hemsida spelar man en Na'vi, inte människa/avatar; "In this new, standalone story, play as a Na’vi and embark on a journey across the Western Frontier"

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Han ser ut som en yngre version av min förra chef.

Bilden är på en rätt ung Polfeldt, det kanske är din förra chef. : )

Medlem
Skrivet av Nyhet:

David Polfeldt lämnar Massive Entertainment och Ubisoft

För att utvecklaren blivit för stor.

För stor? Jag tycker han ser normalviktig ut.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag kan förstå känslan tror jag. Under den storleken på företag och projekt krävs det en jäkla massa att leda ifall man verkligen bryr sig om produkten. Tyvärr blir det väl istället en investerarkaraktär som tar över, där statistik, siffror och vinst är det som styr framför spelupplevelse, personal och community.

Medlem

Tafsar anklagelser om 3 2 1...

Medlem
Skrivet av Fulci:

Bilden är på en rätt ung Polfeldt, det kanske är din förra chef. : )

Det hade varit en stor överraskning, haha.

Svårt att se honom jobba inom miljö & hälsa dock.

Och nu verkar det som de bytt bild.

Medlem

Jag intervjuade David Polfeldt för en uppsats på B-nivå inom marknadsföring när jag läste på Lunds Universitet. Detta var 2009 och precis när han gått på som VD för Massive. Uppsatsen handlade om omvärldsanalys vilket vi fick lära oss var något som deras ägare Ubisoft hade en hel avdelning som sysslade med på den tiden. Tyckte han verkade vara en insatt och empatisk person. Hoppas han kommer åter till branschen i någon annan form.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

1
Skriv svar