Warren Spector och Otherside har inte jobbat med System Shock 3 på tre år

Robot
Warren Spector och Otherside har inte jobbat med System Shock 3 på tre år
Medlem

Men ååååååååååååååh!

Geeks Gaming

Extremt tråkig nyhet. Inte bara att dom inte utvecklar de längre utan att Tencent håller ett hårt tag i IPn.

Får väll hålla mig till remaken av ettan och special edition av 2an... när dom nu kommer ut.

Det är en shock att höra detta . . .

Bdmtish!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Försöker de apa efter Valve?

Att en remake på System shock är på G vet jag, men har helt missat att 2:an också får en remake!? Grymt!

Skribent
Skrivet av hoppalängdhopp:

Att en remake på System shock är på G vet jag, men har helt missat att 2:an också får en remake!? Grymt!

Jag slant med fingret där. Tvåan ska få en remaster (med VR-stöd och annat spännande), inte en remake. Sowwy

Medlem

"En föredetting som inte levererat något på 20 år fortsätter att inte leverera något."

Medlem

Jag gillar ju konceptet väldigt mycket så det är synd att det inte verkar gå som det ska.

Ensam på en bas/skepp i rymden/planet/under vattnet är ju väldigt spännande koncept, gillar verkligen den kusliga stämningen som uppstår. AI, aliens, mutanter eller något övernaturligt som spökar är ju också väldigt nice.

Jag tycker dock att det är tråkigt att det blir en del remakes just nu, hade hellre sett reboots eller liknande.
System chock verkar ju väldigt häftigt, men jag tror inte att jag orkar med att ens prova det eftersom att det förmodligen kommer kännas väldigt utdaterat.

Medlem

Själv hade jag varit nöjd om Nightdives remake/remaster på ettan och tvåan kommer ut nån gång... känns som de tar en evighet. Release datum har ju kommit och gått sedan länge. :/

Nån SS3 vågar jag inte ens drömma om.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Själv hade jag varit nöjd om Nightdives remake/remaster på ettan och tvåan kommer ut nån gång... känns som de tar en evighet. Release datum har ju kommit och gått sedan länge. :/

Nån SS3 vågar jag inte ens drömma om.

Det tar länge tid att göra remasters på gamla spel än det tog att faktiskt göra spelen då. Det är lite tacky, men det handlar om resurser helt klart, de vet att det finns en stor chans att de inte kommer sälja superbra och måste därför lägga sitt engagemang på den nivån.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det bara är att inse faktum. Intresset för System shock är alldeles för litet för att det här ska vara ekonomiskt gångbart.

Det gäller både System shock 3 och r3maken av 1:an.

Tyvärr.


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Det bara är att inse faktum. Intresset för System shock är alldeles för litet för att det här ska vara ekonomiskt gångbart.

Det gäller både System shock 3 och r3maken av 1:an.

Tyvärr.

Jag tror också det faktiskt, hur mycket jag än älskar spelen så är de väldigt nischade. Hur många av de yngre spelarna bryr sig om denna spelserie? Det är lite som Half Life 3, vi börjar vara så långt bort från originalet att spelarna idag inte har någon relation till serien.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ganska kast att Nightdive är så pass dåliga på att komunicera med fansen, "Release Summer 2021" stod det långt efter sommaren var slut, skulle väl ha släppts 2017 från början. Tror ej på ett spel i år och om det kommer tror jag knappast på en värdig remake, men hoppas givetvis att jag har fel. Att trean ej kommer har jag tyvärr sett som givet ett tag nu.

Skrivet av Jonny Myrén:

Jag slant med fingret där. Tvåan ska få en remaster (med VR-stöd och annat spännande), inte en remake. Sowwy

Jädrans! Nåja, en remaster kan också bli intressant beroende på hur omfattande den blir. Får följa detta

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det tar länge tid att göra remasters på gamla spel än det tog att faktiskt göra spelen då. Det är lite tacky, men det handlar om resurser helt klart, de vet att det finns en stor chans att de inte kommer sälja superbra och måste därför lägga sitt engagemang på den nivån.

Är ju en backer av kickstartern så undrade också lite varför det tog sån tid, men vilken skillnad när man får se allt från andra sidan, det jobbas hårt!

Medlem
Skrivet av eld:

Är ju en backer av kickstartern så undrade också lite varför det tog sån tid, men vilken skillnad när man får se allt från andra sidan, det jobbas hårt!

Jo, men det är som med kingpin-remastern, varför kommer det inte bara ut liksom. Det står fortfarande release 2021 på steam =D Utvecklarna la locket på och no-way att de jobbar 8 timmar om dagen på det, det kommer inte sälja bra nog att motivera det. Det kommer inte system shock heller göra om de skulle jobbat 3 år fulltid på en remaster.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar