Speedrun-rekorden för Elden Ring slaktas - klarat på 29 minuter!

Robot
Speedrun-rekorden för Elden Ring slaktas - klarat på 29 minuter!

Rekordet halverat under helgen.

#elden-ring, #speedrun


Medlem

Skulle vara intressabt att kolla men väntar tills 2023 då man ev klarat spelet själv 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skulle vara intressabt att kolla men väntar tills 2023 då man ev klarat spelet själv 😂

Samma här, killar aldrig speeruns på spel jag inte har klarat.

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Skulle vara intressabt att kolla men väntar tills 2023 då man ev klarat spelet själv 😂

Samma här med typ alla ER videos eller vilket spel det råkar vara som jag själv spelar och inte vill få något spoilat

Medlem

Haha jag är uppe i ganska exakt 100timmar nu , jag tror dock jag kan åka till huvudstaden och ”klara spelet” om det inte är något nytt önskas utföras, men har inte klarat sista? bossen på den lilla ön ännu och har några saker till jag vill göra först (kanske mata dungeater med det han ber om men lyckas inte hitta fler). Vet inte hur mycket innehåll man kan hoppa över men känner ändå att dessa spelare måste vara extremt kompetenta plus väldigt duktig på att utnyttja exploits för att kunna vara så extremt snabba. Tror det tog mig 4timmar ihärdigt nötande och en stor dos frustration att ta melenia - proteskärringen, så detta är nästan ofattbart för mig.

Medlem

galet


signatur

//monster

Medlem

Jag är själv uppe i 90 timmar och har mycket kvar 😂


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
NuZ
Testpilot

Dist är ju legendarisk för han hittar nya skips hela tiden. Han är riktigt vass runner och brukar titta när jag har tid Sjukt snabbt på ett spel jag tog över 50h att klara första genomspelningen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

har inte sett videon, men dessa runs, är det typ new game+ eller börjar de på lvl 1 med karaktären?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Redaktör
Skrivet av Molotov:

Skulle vara intressabt att kolla men väntar tills 2023 då man ev klarat spelet själv 😂

"Molotov klarade Elden Ring på under 29 månader!"


signatur
Medlem

Speedruns i all ära, men jag tycker det är roligare att få se utvecklarnas reaktioner på en speedrun. Skulle väldigt gärna vilja se folk från FromSoftware reagera på det här rekordet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

"Molotov klarade Elden Ring på under 29 månader!"

Just nu känns det som det skulle vara en bedrift för egen del


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Issue:

har inte sett videon, men dessa runs, är det typ new game+ eller börjar de på lvl 1 med karaktären?

De spelar inte spelet. Första versionen (3 timmar) visade hur man kunde fuska genom att stänga av spelet för att återställa eller bugga ut fiender, följande versioner är bara folk som hittar nya ställen att göra det på. Verkar vara ett väldigt trasigt spel.

Medlem
Skrivet av kebbe:

De spelar inte spelet. Första versionen (3 timmar) visade hur man kunde fuska genom att stänga av spelet för att återställa eller bugga ut fiender, följande versioner är bara folk som hittar nya ställen att göra det på. Verkar vara ett väldigt trasigt spel.

Man gissade att det var nå sånt.
Du har inga erfarenheter av speedruns? det är ofta mycket hitta glitchar osv som ska göra att man klarar det snabbt.
Morrowind tex tror jag världsrekordet är strax under 3minuter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kebbe:

De spelar inte spelet. Första versionen (3 timmar) visade hur man kunde fuska genom att stänga av spelet för att återställa eller bugga ut fiender, följande versioner är bara folk som hittar nya ställen att göra det på. Verkar vara ett väldigt trasigt spel.

Så de dödar inget utan buggar sig förbi allt till eftertexterna?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

People are Crazyyy


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man gissade att det var nå sånt.
Du har inga erfarenheter av speedruns? det är ofta mycket hitta glitchar osv som ska göra att man klarar det snabbt.
Morrowind tex tror jag världsrekordet är strax under 3minuter.

Inget som är något särskilt intresse för mig men vet att det finns olika kategorier inom speedrun där vissa räknar glitchar, andra räknar det som fusk och vissa bara kollar på % avklarat av spelets innehåll. Kan personligen tycka att första rapporten där någon glitchade genom spelet på ett par timmar var intressant, därefter är det mer intressant vilket rekordet blir utan buggar. Framförallt när det kommer till utmanande spel så som Soulslike-spelen.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

De spelar inte spelet. Första versionen (3 timmar) visade hur man kunde fuska genom att stänga av spelet för att återställa eller bugga ut fiender, följande versioner är bara folk som hittar nya ställen att göra det på. Verkar vara ett väldigt trasigt spel.

Nu har jag inte kollat denna video eller nån annan gällande just detta men känns lite som när Stånk-Tommy slår sönder rutorna på bilen och säger att det är skitmaterial. Om man spelar som det är tänkt fungerar det väldigt bra, iaf i min erfarenhet.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Inget som är något särskilt intresse för mig men vet att det finns olika kategorier inom speedrun där vissa räknar glitchar, andra räknar det som fusk och vissa bara kollar på % avklarat av spelets innehåll. Kan personligen tycka att första rapporten där någon glitchade genom spelet på ett par timmar var intressant, därefter är det mer intressant vilket rekordet blir utan buggar. Framförallt när det kommer till utmanande spel så som Soulslike-spelen.

Visst kan man tycka att det förstör om det visar sig att man kan glitcha genom allt utan att besegra en enda boss osv "regelrätt" men tycker endå det kan vara kul att kolla på.
Regler där man inte får "fuska" alls är ganska förstörande, jag tror ingen är speciellt intresserad av att se en regelrätt speedrun i särskillt många spel utan då är det kul att se tex Morrowind klaras på några minuter, jag menar man går ju som inte in för att se nån gå från start till mål och 100% spelet. Då är det nog roligare med vanlig "lets play" film om man gillar sånt.-


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Glitch rekord räknar jag bara som fusk och inget riktigt rekord.
Att nån hoppar ut från ett stup och faller 30 sekunder för att sen hamna hos slutbossen ser iaf inte jag som nå skoj.
Endast ordentligt genomspelning räknar jag som rekord.
Det innebär inte att man behöver döda varje boss utan iaf det som behövs för att komma vidare i storyn.

Inaktiv
Skrivet av Neverwild:

Glitch rekord räknar jag bara som fusk och inget riktigt rekord.
Att nån hoppar ut från ett stup och faller 30 sekunder för att sen hamna hos slutbossen ser iaf inte jag som nå skoj.
Endast ordentligt genomspelning räknar jag som rekord.
Det innebär inte att man behöver döda varje boss utan iaf det som behövs för att komma vidare i storyn.

Jag håller med dig att sånt här inte gör ett skit för mig men tekniskt sätt är det två olika sorters speedruns. Jag tror detta kan kallas any% men kan ha fel då jag inte kan något eller är intresserad av speedruns i stort men sen finns det nog en kategori där man måste klara spelet ”legit”. Vilket av dessa som är bäst är förstås upp till åskådaren men själv hade jag föredragit att se på detta framför någon som startar om spelet 19 gånger för att sedan springa baklänges genom en vägg samtidigt etc etc även om jag kan förstå tjusning vissa tycks se i det men inget för mig

Medlem

Spelet är helt nytt, klart att rekorden blir bättre konstant…

1
Skriv svar