PETA släpper Elden Ring-video som faktiskt är underhållande

Robot
PETA släpper Elden Ring-video som faktiskt är underhållande

Gå på hundpromenad eller knuffa av ryttare.

#Elden-ring, #Peta


Medlem

Jag gillar att de bytt utan "You died" till "Go vegan".. är samma sak? ☺️

Medlem

Vägrar döda pingviner i spelet ,_.

KoP
Medlem

Att PETA ens orkar lägga ner energi på "djur" som far illa i spel när dom borde lägga ner den energin på djur i verkligheten istället.

Det känns som att dom har tappat sin fokus ibland. ಠ_ಠ

Medlem
Skrivet av KoP:

Att PETA ens orkar lägga ner energi på "djur" som far illa i spel när dom borde lägga ner den energin på djur i verkligheten istället.

Det känns som att dom har tappat sin fokus ibland. ಠ_ಠ

Var någon som sa till mig att de dödar mer djur än vad de räddar. hmmm

Medlem
Skrivet av KoP:

Att PETA ens orkar lägga ner energi på "djur" som far illa i spel när dom borde lägga ner den energin på djur i verkligheten istället.

Det känns som att dom har tappat sin fokus ibland. ಠ_ಠ

Det här var ju endå stor skillnad mot hur det tidigare varit.
Det måste vara nytt styre på PETA.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Att de lägger tid (och pengar) på sånt här gör att man lätt ifrågasätter PETAs seriositet. Tyvärr får man ofta hasch-vibbar när man får höra olika saker de gör för att ”hjälpa” djuren. De kanske gör mycket bra också som inte når allmänheten på samma sätt men dessa populistiska skit för att få uppmärksamhet är rätt klandervärt. All publicitet är bevisligen inte bra publicitet.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Att de lägger tid (och pengar) på sånt här gör att man lätt ifrågasätter PETAs seriositet. Tyvärr får man ofta hasch-vibbar när man får höra olika saker de gör för att ”hjälpa” djuren. De kanske gör mycket bra också som inte når allmänheten på samma sätt men dessa populistiska skit för att få uppmärksamhet är rätt klandervärt. All publicitet är bevisligen inte bra publicitet.

Försvarar inte PETA som organisation, men vad är det för fel på att göra humoristiskt content? Det är det många som gör både i tv-reklam och på sociala medier, med goda resultat.

Medlem

PETA - People Eating Tasty Animals...

Som organisation så verkar de ju helt väck och till synes drivas av en massa höga hippies utan verklighetsförankring, ingen tar väl dem egentligen speciellt seröst då det finns andra organisationer som idag gör betydligt mer för djur än de någonsin gjort. Och skulle man donera pengar eller hjälpa så skulle jag hellre hjälpa en grupp frilansare som åker runt och räddar hemlösa djur än en förvirrad och irrelevant organisation som PETA...

Som bäst så ger väl deras eskapader lite humor då och då men som organisation så är de rent ut sagt tragiska...

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Var någon som sa till mig att de dödar mer djur än vad de räddar. hmmm

This is correct, deras anläggningar för räddade hundar är överfulla och avlivas sjukt mycket... Riktig skit orginisation


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

This is correct, deras anläggningar för räddade hundar är överfulla och avlivas sjukt mycket... Riktig skit orginisation

Vad ska man göra med hundarna då?
Avlivas direkt vore väll bättre mem npn kansle hämtar en herrelös hund där då och då.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Citat från twitter:

"Need I remind you that fantasy play is pretend.

And about 5 million dogs were killed in elden ring by the time you make this video.
Want to know a very real human evil? Exploiting things for gain."

What?!

Medlem
Skrivet av jehuty:

Citat från twitter:

"Need I remind you that fantasy play is pretend.

And about 5 million dogs were killed in elden ring by the time you make this video.
Want to know a very real human evil? Exploiting things for gain."

What?!

Sjukt mkt troll på Twitter. folk som vill vara edgy o känner att dom måste säga hur mkt de älskar äta kött till PETA 🤷

Medlem
Skrivet av mrpijey:

PETA - People Eating Tasty Animals...

Som organisation så verkar de ju helt väck och till synes drivas av en massa höga hippies utan verklighetsförankring, ingen tar väl dem egentligen speciellt seröst då det finns andra organisationer som idag gör betydligt mer för djur än de någonsin gjort. Och skulle man donera pengar eller hjälpa så skulle jag hellre hjälpa en grupp frilansare som åker runt och räddar hemlösa djur än en förvirrad och irrelevant organisation som PETA...

Som bäst så ger väl deras eskapader lite humor då och då men som organisation så är de rent ut sagt tragiska...

Kan du ge mig lite förslag? Jag kan verkligen ingenting konkret om PETA, inte tillräckligt för att peka finger mot dem. Jag har hört rykten, men jag har inte hört något försök till att hitta anledningen till att det är så som man kritiserar, eller vad en potentiell lösning skulle vara. Finns det andra organisationer som räddar djur och du har insikt i vilka som är bra skulle det vara intressant att ta del utav. Inte sarkastisk alltså, nyfiken.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Also, kul att ni också tyckte om klippet. Jag garvade när jag såg det första gången. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag såg endast hundar i denna videon, inga andra djur.

Medlem
Skrivet av noyart:

Sjukt mkt troll på Twitter. folk som vill vara edgy o känner att dom måste säga hur mkt de älskar äta kött till PETA 🤷

Jo det är sant men den här går typ åt andra hållet. Påminner om att det är fantasi men samtidigt säger att alla som har dödat djur i spelet är onda människor.

Medlem

Finns aldrig något som är roligt med PETA tycker jag, det är snevridna personer som tror att digitala djur har känslor.

eld
Medlem
Skrivet av jehuty:

Jo det är sant men den här går typ åt andra hållet. Påminner om att det är fantasi men samtidigt säger att alla som har dödat djur i spelet är onda människor.

Påminnelse om att PETA inte har något mål att rädda digitala djur, de gör detta för att folk kommer sprida dessa videos som galningar.

Medlem

Haha. PETA är galna. Men roligt

Medlem

Kul med lite petahumor,jag menar annars är det ett gäng gnälliga flummgökar.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Skribent
Skrivet av eld:

Påminnelse om att PETA inte har något mål att rädda digitala djur, de gör detta för att folk kommer sprida dessa videos som galningar.

Jupo, bara kolla här? En artikel och folk pratar om det.

Dock tycker jag denna faktiskt var lite rolig, de driver nästan lite själva med sina tidigare mer aggressiva kampanjer.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av eld:

Påminnelse om att PETA inte har något mål att rädda digitala djur, de gör detta för att folk kommer sprida dessa videos som galningar.

Precis. Smart sätt att få uppmärksamhet.

1
Skriv svar