State of Decay 3 är (tillsammans med Starfield) det spel Xbox-Phille ser mest fram emot

Robot
State of Decay 3 är (tillsammans med Starfield) det spel Xbox-Phille ser mest fram emot
Medlem

Visst gör jag det!

FM-guru
F.d. Sisyr

Hoppas att det han säger stämmer. State of Decay har grym potential, men både ettan och tvåan var alldeles för simpla i sitt utförande.

Medlem

After market supporten från teamet bakom State of Decay 2 är helt stellar.
De fortsätter pumpa ut uppdateringar, samt de lyssnar idelt på spelares feedback.

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

After market supporten från teamet bakom State of Decay 2 är helt stellar.
De fortsätter pumpa ut uppdateringar, samt de lyssnar idelt på spelares feedback.

Håller med, de supportar State of Decay 2 riktigt bra. Senaste uppdateringen 29 ska ha förbättrat en handfull tidiga kartor grafiskt också.
https://support.stateofdecay.com/hc/en-us/sections/3600028706...

Medlem

Älskade ettan. ÄLSKAR tvåan. Och jag kommer troligtvis älska med trean.

Medlem

Wow jag hade helt missat att det är en trea på gång!
Goda nyheter, för ettan och tvåan är båda 5/5-spel för mig, fast på lite olika sätt.
De är skyltfönstersexempel på open-world spel som görs rätt! Ubisoft har mycket att lära sig från de spelen.

Medlem

Älskar både 1an och 2an men som många sagt innan mig, de känns barskrapade och har ett ENORMT potential.


signatur

I drank what?

Testpilot

State of decay både 1an och 2an tyckte jag var lovande men lackade hela tiden ur på systemet man hade för att komma vidare. Man byter bas och sen börjar man om och kan inte bygga alla saker man vill.

Utan måste? , ja hela systemet verkar trasigt på nåt sätt så jag slutade spela 2an då bytt bas. Inte kunnat uppgradera den som jag vill och sen tröttnade på att det inte var nån vettig linjär uppgradering i spelet som var logisk eller ens som spelet visade hur man kom vidare.

Men kommer testa 3an och se om det blir bättre.

Medlem

Hoppas co-op fungerar bättre denna gång och resources fungerar lite bättre

Medlem

Hoppas att trean blir co-op och inte den skiten de hade i tvåan.
Där kunde man bara antingen hjälpa andra ELLER andra hjälper dig.
Inte att man hjälps åt tillsammans.

Spelade bara 3-4 timmar innan det blev avinstallerat. Annars va det nog ett bra spel.
Hoppas och försiktigt längtar efter trean.

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

After market supporten från teamet bakom State of Decay 2 är helt stellar.
De fortsätter pumpa ut uppdateringar, samt de lyssnar idelt på spelares feedback.

THIS! Otroligt vilken fin support det spelet har haft sedan release, finns mycket att lära sig av här bland en hel del utvecklare. Det jag hoppas mest på är väl att den i trean också får till en Co-op som faktiskt funkar, halvmesyren i tvåan gjorde ingen glad. Annars gillar jag verkligen serien.

Medlem

Fastnade aldrig för ettan, men tvåan lirade jag en hel del. Ser fram emot trean!

Medlem

Är det inte lite oroande att han inte väljer Awoved, Hellblade 2 eller nya Fable framför State of decay?

Det är väl ett ganska trist zombi-spel.


signatur

Memento Mori

Medlem

Så länge det blir äkta co-op så blir jag väldigt nöjd. Det som de kallar för co-op i 2:an är ju bara nå påhitt.

Medlem

Hoppas att de skippar co-op helt och istället satsar på ett renodlat SP survivalspel med mekaniker från de tidigare släppen i serien!

Medlem

Spelade aldrig SoD1 tyvärr (men var intresserad) och jag var sen att införskaffa 2:an också, men köpte till slut SoD2 Juni 2020 på Epic för 114 kr, har jag för mig, och blev förälskad!

Spelar det fortfarande med 85 dagar spelade (enligt Epic).

SoD2 är inte det mest avancerade spelet som finns, men det är kul (speciellt om man gillar zombies) & så utmanande på de högre svårighetsgraderna att man vill slita av sig håret ibland!

Starfield eller State of Decay 3 för mig? Lätt val för mig: SoD3!


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Slimebeast:

Är det inte lite oroande att han inte väljer Awoved, Hellblade 2 eller nya Fable framför State of decay?

Det är väl ett ganska trist zombi-spel.

Det är nog inte konstigare än att State of Decay ligger längre fram i utvecklingen.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Är det inte lite oroande att han inte väljer Awoved, Hellblade 2 eller nya Fable framför State of decay?

Det är väl ett ganska trist zombi-spel.

Jag tror du läser lite för mycket i hans uttalande. Bara för att han kanske personligen ser fram emot SoD3 och Starfield mer än de andra spelen betyder det ju bara att Phil Spencer som gamer gillar de spelen mer än de andra. Inte att de är bättre spel, men för att de faller han bättre smaken. Precis som att ditt uttalande om att SoD är "ett ganska trist zombi-spel" inte har någon annan betydelse än att det är din åsikt.

Medlem

Jag har haft riktigt kul i SoD2 men samtidigt känns det för basic. När man lyckats ha ihjäl spawn hearts eller vad dom heter finns det inte så mycket mer att göra. Eller har jag missat något?


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar