Vilken spelpersonlighet är du?

Medlem
Vilken spelpersonlighet är du?

Hallå!

Ramlade över den här videon som ni kan se här nedan ikväll, ämnet slog an någon sträng hos mig då jag tycker sådant här är ganska intressant. Började sedan fundera på min egen spelpersonlighet och hur den har utvecklats de senaste åren, jag har liksom gått från att vara en spelare som tidigare älskade all form av multiplayer till att idag gå helt åt andra hållet och njuta av enspelarupplevelser där jag helt kan förlora mig själv. Därför var det knappast några större överraskningar när jag själv tog testet och fick se mina resultat.

Väldigt mycket spot-on faktiskt, jag gillar som sagt att spela solo idag och gärna då spel som tillåter mig att andas lite då och då. Frenetiska hack and slash spel går fetbort och även många FPS är idag inte något som lockar mig. Kul är också att man efter att ha gjort testet kan se en lista över spel som överensstämmer med ens svar.

Gör gärna testet själva och skriv en rad om huruvida resultatet blev som ni trodde eller inte.

Här hittar ni testet: https://apps.quanticfoundry.com/surveys/start/gamerprofile/

Videon

Medlem

Anser dock att Skirmisher skulle komma i förstahand, och Bard i andrahand.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

FM-guru
F.d. Sisyr

Den sociala aspekten håller jag inte med om alls - jag föredrar SP-spel och spenderar större tiden av mitt spelande på singlerplayer-RPG och -strategi. I övrigt var det väl inte helt fel ute.

Medlem

Stämmer överens väldigt bra faktiskt, klart man svävar ut på något ställe ibland men som en övergripande profil tycker jag det är likt mig.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Gen
Medlem

Håller faktiskt med.

Testpilot

Stämmer nog ganska bra i alla fall.

Medlem

Stämmer nog in hyfsat då jag främst spelar single player spel fokuserade på berättande och karaktärer. Om jag spelar multiplayer så är det mer fokuserat på community snarare än competetive/PvP.

Medlem

Hittade inte länken bland all din text, så jag gjorde ett annat quiz i stället...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan nog hålla med lite. När jag spelar med vänner eller där man interactar med andra spelare så vill jag vara den / ha det bästa av alla.

Men när jag spelar själv vill jag bara ta det lugnt och vara mer immersed 😅


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hittade inte länken bland all din text, så jag gjorde ett annat quiz i stället...

https://i.imgur.com/cgAcV97.png

Du kanske borde gå till Specsavers?

Medlem

Gardener/Slayer blev jag visst

Frilansare

"Architects are solo gamers that enjoy planning, decision-making, and progression. They prefer slow-paced, relaxing gameplay where they can plan and build something grand and enduring."

Medlem

Architect/Bard

Men jag tycker inte att enkäten var någon vidare, tyvärr. =/


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

signatur

Övning ger träning.

Medlem

ACROBAT ren sådan

Borde fått mycket mer på Immersion med mina svar, men men

Medlem

Men vad kul!

Medlem

Det stämmer bra!


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Medlem

FZ första ninja! Skulle väl säga att det stämmer ganska bra. Gillar att tävla online och spel där jag utmanas och kan bli bättre. På menyn just nu står Elden Ring och Apex Legends.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Tydligen är jag detta

"Your primary (dominant) player type is the Acrobat, but you also lean towards a secondary player type, the Slayer.

Acrobats are solo gamers who primarily want to take on challenging gameplay and they want to practice over and over again until they can take on the most difficult missions and bosses in the game.

Slayers want to be the heroic protagonists in a cinematic story. They are solo gamers who enjoy highly curated narratives and slower-paced gameplay. They see games as highly interactive action movies to be experienced."

Medlem

Detta är ju sämre än DISC-testet

Medlem

SLAYER / GARDENER

Inaktiv

Bard/Acrobat

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Slayer / Gladiator

Spot on.


signatur

I drank what?

Medlem

https://quantic.page.link/seJKLh8anefKJir18
Jag blev skirmisher/slayer vilket är direkt motsägelsefullt, men jag är inte direkt den normal gamern heller, men det handlar mer om vem jag är som person. Jag orkar bara med folk i en viss dos, så ibland tycker jag att det är kul att spela med andra, men sen återgår jag till att sitta själv med nåt lir, och discord loggar jag definitivt inte in på då. Att sitta ett par timmar med Supreme Commander och spela mot datorn kan vara väldigt avkopplande.

Medlem

Your primary (dominant) player type is the Bard.

Bards are team players who want to chat and interact with other players in game worlds that are rich with lore, stories, discovery, and customization. For them, the game is a grand story that emerges from a community of players.

Måste gjort något slarvfel. För jag gillar inte chatta med randoms. 😅 Och jag behöver inte ett community i ryggen när jag spelar, ala EVE Online.


signatur

Niet.

Medlem
Medlem

Gamer Motivation Profile

Quantic Gamer Type for Unforgotten:
GLADIATOR
Player Type Image
Gamer Type Motto:

"Dedicated, Hardcore Gaming."

Your primary (dominant) player type is the Gladiator.

Gladiators are competitive gamers who are more likely to identify as hardcore, and they want games to engage them using a broad spectrum of features. They are looking for an epic, skill-based experience in the games they play.

Stämmer rätt bra


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Ganska begränsade val som enbart är anpassade efter större spel släppta de senaste åren. Slayer är ju definitivt närmast mig baserat på alternativen. Dock lite oklart varför de la in pusselspel som Layton i gruppen som verkar gilla strategispel.

12
Skriv svar