Rykte: USB-diskstöd till 360 i vår

Robot
Rykte: USB-diskstöd till 360 i vår
Inaktiv
Rykte: USB-diskstöd till 360 i vår

Nog den bästa nyheten för mig med 20 GB hårddisk.

Medlem

Hade varit jätteebra, men varför ska man begränsa utrymmet??? Vill de inte att man ska ladda ner demo, arcadespel, filmer och liknande?

Medlem

16Gb*2 räcker nog till både demon, arkadspel och filmer
Dock så tror jag inte MS är så dumam att de släpper utrymmet fritt, vem skulle då köpa deras dyra hårddiskar?
Då vore det ju bara att koppla in en extern på 1Tb istället...

Medlem

Återigen blir budgetliraren (Failbox-ägaren) lurad.

Har haft 500 gig i min PS3 sen dag ett.
http://www.dustin.se/pd_5010184561.aspx

Kan varmt rekommendera. Plus att PS3 redan stöder USB diskar. Och PSN är gratis. Och den har blu-ray. Och låter inte som en skördetröska. Och ser inte ut som en plastig vit låda för köksredskap.

Jisses vad fett lurade Failboxarna är.

Medlem

16gb känns inte som mycket. Min 20 giggare idag måste jag konstant rensa. Hade hoppats på att de skulle börja sälja 250 giggaren som säljs med super elite lådan. Skulle vara trevligt om man kunde ha de flesta spel installerade.

Medlem
Skrivet av Phobos:

Återigen blir budgetliraren (Failbox-ägaren) lurad.

Har haft 500 gig i min PS3 sen dag ett.
http://www.dustin.se/pd_5010184561.aspx

Kan varmt rekommendera. Plus att PS3 redan stöder USB diskar. Och PSN är gratis. Och den har blu-ray. Och låter inte som en skördetröska. Och ser inte ut som en plastig vit låda för köksredskap.

Jisses vad fett lurade Failboxarna är.

Tycker det är kul att folk klagar på hur Xboxen låter. Sitter du med örat mot den eller när du sitter å spelar? När jag spelar på min så hör jag inte ett skvatt. Visst, är bara den igång så kan jag höra fläkten gå på den, men den låter inte diret som en, jag citerar, "Skördetröska". Men när jag sitter å spelar så behövs det inte mycket för att överrösta min 360. Tala i vanlig samtalston överröstar den till och med.

Visst, jämnför du en 360 med en PS3a så låter den betydligt med (har gjort det själv med de som jag har). Men det är inte direkt öronbedövande. Hur som haver. Tycker det bara ser kul ut när folk klankar ner på 360n på grund av ljudet =P

Edit:

Skrivet av TheTemplar:

16gb känns inte som mycket. Min 20 giggare idag måste jag konstant rensa. Hade hoppats på att de skulle börja sälja 250 giggaren som säljs med super elite lådan. Skulle vara trevligt om man kunde ha de flesta spel installerade.

Om du har ett ställe där man kan köpa de officiella Microsoft xbox 360 hårddiskarna så berätta det järna. De har tagit bort dem från hela EU's xbox.com websho. Och när jag skickade en fråga till Xbox supporten om de var regionsfria så sa de att de inte var de och att jag skulle köpa dem från en återförsäljare i europa eller det land som jag köpte xboxen i.

Inaktiv
Skrivet av Phobos:

Återigen blir budgetliraren (Failbox-ägaren) lurad.

Har haft 500 gig i min PS3 sen dag ett.
http://www.dustin.se/pd_5010184561.aspx

Kan varmt rekommendera. Plus att PS3 redan stöder USB diskar. Och PSN är gratis. Och den har blu-ray. Och låter inte som en skördetröska. Och ser inte ut som en plastig vit låda för köksredskap.

Jisses vad fett lurade Failboxarna är.

Haha.


signatur

Bad Company 300 kr. Till 360

BME
Medlem
Skrivet av Phobos:

Återigen blir budgetliraren (Failbox-ägaren) lurad.

Har haft 500 gig i min PS3 sen dag ett.
http://www.dustin.se/pd_5010184561.aspx

Kan varmt rekommendera. Plus att PS3 redan stöder USB diskar. Och PSN är gratis. Och den har blu-ray. Och låter inte som en skördetröska. Och ser inte ut som en plastig vit låda för köksredskap.

Jisses vad fett lurade Failboxarna är.

Synd bara att den inte har några spel, visst, filmer som MGS4 och Unchartered är ju roliga att titta på å så men ibland vill man ju faktiskt spela också. Sedan så har ju PS3 övergivit sin pianolack för att bli ett plastigt köksredskap, och även innan så såg den ut som en mack-grill/våffeljärn. Och alla multiplattformsspel är ju anpassade till den ledande plattformen (dvs Xbox 360) så alla de fungerar bättre till xbox. Sedan kan du ju njuta av ditt döende plastformat till blu-ray medan vi på 360n strömmar filmer i 1080p direkt


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av Phobos:

Fanboy som trollar

Alltid lika kul att se när en fanboy försöker trolla lite grann
Du borde söka till talang istället, kanske "Tobbe" blir imponerad av ditt trollande?
Eller så saknar du spel att spela, eller så saknar du vettigt online, eller så saknar du DLC'n till GTA IV, eller så saknar du någon av alla de andra funktioner som 360 erbjuder. Avundsjukan har många ansikten, men inget av dem är vackert, så undvik speglar XD

Medlem
Skrivet av BME:
Skrivet av Phobos:

Återigen blir budgetliraren (Failbox-ägaren) lurad.

Har haft 500 gig i min PS3 sen dag ett.
http://www.dustin.se/pd_5010184561.aspx

Kan varmt rekommendera. Plus att PS3 redan stöder USB diskar. Och PSN är gratis. Och den har blu-ray. Och låter inte som en skördetröska. Och ser inte ut som en plastig vit låda för köksredskap.

Jisses vad fett lurade Failboxarna är.

Synd bara att den inte har några spel, visst, filmer som MGS4 och Unchartered är ju roliga att titta på å så men ibland vill man ju faktiskt spela också. Sedan så har ju PS3 övergivit sin pianolack för att bli ett plastigt köksredskap, och även innan så såg den ut som en mack-grill/våffeljärn. Och alla multiplattformsspel är ju anpassade till den ledande plattformen (dvs Xbox 360) så alla de fungerar bättre till xbox. Sedan kan du ju njuta av ditt döende plastformat till blu-ray medan vi på 360n strömmar filmer i 1080p direkt

Gillar inte när du kommer med felaktiga påståenden finns en hel del spel till PS3:an även om det finns fler till XBox 360.

XBox 360: 732st spel
PS3: 607st spel

Sen om man ska få samma saker till dem båda konsolerna så blir xbox dyrare. Detta kan jämnföras med offenlig upphandling när man lockas att välja det "billigare" men för att senare upptäcka att det kan behövas mer.

XBox 360: 4275:-
PS3: 3948:-

priserna är från webhallen

Ditt och andras uttalande om hurvida den ena eller den andra är ett plastigt kökredskap eller inte får stå för var o en.

Tycker det är svinigt av MS att begränsa kapaciteten men som det är sagt tidigare dem vill ju fortsätta sälja deras dyra hårddiskar.

ps har båda konsolerna om så undras

Medlem

Har inte MS slutat tillverka sin externa HD? Tyckte jag hörde ett rykte om det för ett tag sedan.
Kanske bara gällde en viss modell?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Har inte MS slutat tillverka sin externa HD? Tyckte jag hörde ett rykte om det för ett tag sedan.
Kanske bara gällde en viss modell?

De har aldrig haft externa hårddiskar. Bara en hårddisk i konsollen som går att byta ut. Och enligt Xbox supporten så görs de fortfarande... Även fast jag inte hittat något ställe att köpa dem på.

BME
Medlem
Skrivet av mobe:

Gillar inte när du kommer med felaktiga påståenden finns en hel del spel till PS3:an även om det finns fler till XBox 360.

XBox 360: 732st spel
PS3: 607st spel

Sen om man ska få samma saker till dem båda konsolerna så blir xbox dyrare. Detta kan jämnföras med offenlig upphandling när man lockas att välja det "billigare" men för att senare upptäcka att det kan behövas mer.

XBox 360: 4275:-
PS3: 3948:-

priserna är från webhallen

Ditt och andras uttalande om hurvida den ena eller den andra är ett plastigt kökredskap eller inte får stå för var o en.

Tycker det är svinigt av MS att begränsa kapaciteten men som det är sagt tidigare dem vill ju fortsätta sälja deras dyra hårddiskar.

ps har båda konsolerna om så undras

coolface.jpg


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av Phobos:

Återigen blir budgetliraren (Failbox-ägaren) lurad.

Har haft 500 gig i min PS3 sen dag ett.
http://www.dustin.se/pd_5010184561.aspx

Kan varmt rekommendera. Plus att PS3 redan stöder USB diskar. Och PSN är gratis. Och den har blu-ray. Och låter inte som en skördetröska. Och ser inte ut som en plastig vit låda för köksredskap.

Jisses vad fett lurade Failboxarna är.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-historia.png

Du menade kanske Failbots/Failbottar och inte Failboxar då det är konsoler i plural, konsoler lever inte - därmed kan de inte blir lurade.

Jag håller dock med om att jag lirar budget, jag skulle aldrig köpa ett PS3 för 3000:- eller ett Xbox 360 för samma summa heller.
Sedan så vill jag påpeka att mitt innehav av ett Xbox 360 påverkar inte min e-penis till den grad att jag måste trolla nyheter som inte är relaterad till min produkt, för att känna mig själv nöjd med mitt icke-köp.

Nej, nu ska jag besöka en hemsida och gnälla på alla som gillar pepsi för jag köpte ju en coca-cola idag. Vill också påpeka er om att tävlingskoden som finns på min coca-cola behöver man bara skriva in på en hemsida, Pepsi-koden måste man ju SMS:a in!


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av mobe:

Gillar inte när du kommer med felaktiga påståenden finns en hel del spel till PS3:an även om det finns fler till XBox 360, speciellt så ser man ju skillnaden i exklusiva titlar - men för att vara rättvis så är ration mellan konsolexklusiva och exklusiva till PS3:s favör, antalet konsolexklusiva är inom parentes.

XBox 360: 187 (74) st spel
PS3: 125 (9) st spel

Sökmetod: List of ~ Games på engelska wikipedia.

Sen om man av någon anledning vill ha samma saker till dem båda konsolerna så blir xbox dyrare, då man måste byta ut processorn och göra ett rejält jäkla hemmabygge.

XBox 360: ?????:-
PS3: 3948:-

FIXED

För övrigt så vill jag tillägga att jag införskaffar konsoler för att veta att jag ska kunna spela allt som släpps till den inom de närmsta åren, är lite sne mot båda lägren att man helt plötsligt ska sitta på 100GB. Sedan undrar jag om du har oändligt med omnedladdningar på det du har köpt via PSN?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Är det bara jag som tror att de kör på det här istället för utbytbara interna hårddiskar? Kan du ju låta grejer få ligga på ett flashminne med din profil och extramaterial som du kan lira hos polarn med och om du behöver rensa så är det ju inga probs. Jag har aldrig haft några problem med att hämta hem sånt som jag har tagit bort annars.

Tycker det är positivt att de öppnar upp lite grann. Har dock svårt att motivera "capen".


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Saker du köper på PSN följer samma regler som Steam. Ladda ner så många ggr du vill till aktuella kontot.
Dock så går det bara ladda ner på 3 olika konsoller har jag för mig. Minns inte exakt vad det stog om det då jag inte har behov av att ha 3 ps3 eller ha mitt konto aktivt hos polare hela tiden.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv
Skrivet av Ctrl:

Saker du köper på PSN följer samma regler som Steam. Ladda ner så många ggr du vill till aktuella kontot.
Dock så går det bara ladda ner på 3 olika konsoller har jag för mig. Minns inte exakt vad det stog om det då jag inte har behov av att ha 3 ps3 eller ha mitt konto aktivt hos polare hela tiden.

Lite fel information där. Hur kommer det sig att jag har laddat ner mina grejer på flera konsoler än 3? Måste ju vara något fel isåfall. Vart har du fått den informationen ifrån?

Det är såklart om man köper något så ska man kunna ladda ner det hur många gånger som helst. Jag har iaf inte stött på det problemet.

Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Store#PlayStation_St...

Verkar som jag hade fel angående antalet, det står 5 på wiki.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Tycker det är sorgligt att man vet redan innan man läst nyheten att man kommer att skumma igenom en massa fanboy inlägg för att hitta någon vettig kommentar...

Medlem

Det fungerar redan USB hårdiskar till xbox 360.. åtminstone min Lacie på 160gb.. inga konstigheter o_O

Medlem
Skrivet av Phobos:

Återigen blir budgetliraren (Failbox-ägaren) lurad.

Har haft 500 gig i min PS3 sen dag ett.
http://www.dustin.se/pd_5010184561.aspx

Kan varmt rekommendera. Plus att PS3 redan stöder USB diskar. Och PSN är gratis. Och den har blu-ray. Och låter inte som en skördetröska. Och ser inte ut som en plastig vit låda för köksredskap.

Jisses vad fett lurade Failboxarna är.

Men suck. Vem fan bryr sig om hur den ser ut? Jag köpte min för spelen. Köpte du din ps3 för att skryta för polarna, eller för att stoppa i en ny hårddisk?

Sen så låter den mycket mindre om man lägger in spelen på hårddisken. Så det är bara att Köpa en!

Skrivet av Phobos:

Återigen blir budgetliraren (Failbox-ägaren) lurad.

Har haft 500 gig i min PS3 sen dag ett.
http://www.dustin.se/pd_5010184561.aspx

Kan varmt rekommendera. Plus att PS3 redan stöder USB diskar. Och PSN är gratis. Och den har blu-ray. Och låter inte som en skördetröska. Och ser inte ut som en plastig vit låda för köksredskap.

Jisses vad fett lurade Failboxarna är.

Själv har man 250 gig till sitt 360. Vad så bra med blue-ray när man ändå ladda ner sina filmer och kör från datorn med bättre ljud?

Medlem
Skrivet av Den Tokiga Piraten:
Skrivet av Phobos:

Återigen blir budgetliraren (Failbox-ägaren) lurad.

Har haft 500 gig i min PS3 sen dag ett.
http://www.dustin.se/pd_5010184561.aspx

Kan varmt rekommendera. Plus att PS3 redan stöder USB diskar. Och PSN är gratis. Och den har blu-ray. Och låter inte som en skördetröska. Och ser inte ut som en plastig vit låda för köksredskap.

Jisses vad fett lurade Failboxarna är.

Själv har man 250 gig till sitt 360. Vad så bra med blue-ray när man ändå ladda ner sina filmer och kör från datorn med bättre ljud?

Vad grundar du på att det blir bättre ljud från dina nedladdade filmer än från en blu-ray skiva?

Skrivet av Chemical:
Skrivet av Den Tokiga Piraten:
Skrivet av Phobos:

Återigen blir budgetliraren (Failbox-ägaren) lurad.

Har haft 500 gig i min PS3 sen dag ett.
http://www.dustin.se/pd_5010184561.aspx

Kan varmt rekommendera. Plus att PS3 redan stöder USB diskar. Och PSN är gratis. Och den har blu-ray. Och låter inte som en skördetröska. Och ser inte ut som en plastig vit låda för köksredskap.

Jisses vad fett lurade Failboxarna är.

Själv har man 250 gig till sitt 360. Vad så bra med blue-ray när man ändå ladda ner sina filmer och kör från datorn med bättre ljud?

Vad grundar du på att det blir bättre ljud från dina nedladdade filmer än från en blu-ray skiva?

Bättre ljud på datorn

Medlem

Höhö, 32gb, minns när jag fick min första dator, 16gb hårddisk, och det var maffigt på den tiden.. var väl 10år sen kanske ^^... så 32...ptja, döm själva ^^


signatur

Retro.

Medlem

Jag gillar verkligen hur otroligt Modulär Xboxen faktiskt är. Folk med den äldre versionen tvingas antingen köpa Microsofts otroligt dyra hårddiskar som är otroligt små volymmässigt om dom känner att dom behöver mer utrymme, eller köpa vanliga hårddiskar som dom kan få ut 16GB på.
Skulle man sedan vilja strömma filmer istället utan TP-kabel (ingen vill väl ha kablar liggandes?), ja då blir man tvungen att punga ut nästan 800 spänn för deras trådlösa adapter.
Jag äger både en Elit och en PS3. Har knappt rört 360n sedan jag införskaffade PS3an.
Jag säger inte att xboxen är dålig som spelkonsoll, bara att den är allt annat än prisvärd sett till vad som finns på marknaden.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Sedan undrar jag om du har oändligt med omnedladdningar på det du har köpt via PSN?

Har ingen aning, har aldrig fått rrod och behövt ladda hem spelen på nytt.

Skrivet av BME:

Synd bara att den inte har några spel

Hur känns det att leva i 2007? Saknar det året.

12
Skriv svar