Vanliga butiker vs Internet Shops

Medlem
Vanliga butiker vs Internet Shops

Något som förbryllat mig ett tag är hur folk kan gå till tex Game eller Gamespot och köpa spel. Deras priser är helt galna, åkte in till 5an idag för att kolla vad dom tog för Killzone 2... 699kr! som man kan beställa på spelbutiken för 509kr ink frakt.

Vem är så dum att dom betalar 200kr mer?
Hur lyckas dessa butiker gå runt? pga alla dumma människor som inte kan hantera internet?

Medlem

Å andra sidan kan priserna online vara helt sinnessjuk ibland också.
Steam brukar bla vara ganska rubbad beroende på kronans värde.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Vissa vill väl ha en direkt service och ett ställe man känner att man kan gå till om något inte fungerar. Det kanske dessutom är lättare att hitta spel man inte har hört talas om i butiker om man bara kollar runt. Jag handlar oftast inte i butiker, men jag kan förstå folk som gör det.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Håller med fullt, har tänkt på precis samma sak.
Det finns en leksaksaffär här i Kungälv som även säljer spel, gamla spel från 2006 kan kosta 599 kr där


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:

Å andra sidan kan priserna online vara helt sinnessjuk ibland också.
Steam brukar bla vara ganska rubbad beroende på kronans värde.

Jo men Steam är ju ripoff så det skriker om det, OM dom skulle behöva lägga ner så får du aldrig tillgång till det spel du en gång köpte. Bedans om du orkade vänta i ett par dagar, beställa på tex spelbutiken eller liknande sidor som ändå är relativt billiga så har du alltid spelet oavsätt.

Att köpa en virtuel vara utan att få något bevis på det i handen är i mina ögon som att köpa luft..

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av SFL|Krusty:

Å andra sidan kan priserna online vara helt sinnessjuk ibland också.
Steam brukar bla vara ganska rubbad beroende på kronans värde.

Jo men Steam är ju ripoff så det skriker om det,

Uhm, okej...

Steam är en ripoff på vad? O.o

Kan ju påpeka att det är större chans att du förstör din skiva än att Steam går under.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

spelar väl ingen roll om skivan går sönder? du har alltid cdkeyn ändå och det är ju den man betalar för i stort sett.

och när han säger att steam är en ripoff så menar han att det är sjukt mycket dyrare där än vad det är i både butiker och online.

men det beror mer på att svenska kronan är så sjukt svag atm.

Medlem
Skrivet av Zlampan:

spelar väl ingen roll om skivan går sönder? du har alltid cdkeyn ändå och det är ju den man betalar för i stort sett.

Jo, för dom går inte att tappa bort heller? Spel med CD-keys som använder Steam brukar nyckeln stå i en register-fil, den behåller du också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Nya spel köper man aldrig i butiker eftersom det är för dyrt och eftersom man måste åka in till stan. Men däremot impulsköper jag otroligt mycket äldre billiga spel i affärer. Det finns inte mycket som slår tre för två högar.

Medlem
Skrivet av andymikel:

Nya spel köper man aldrig i butiker eftersom det är för dyrt och eftersom man måste åka in till stan. Men däremot impulsköper jag otroligt mycket äldre billiga spel i affärer. Det finns inte mycket som slår tre för två högar.

Precis så här resonerar jag med

Medlem

Man måste ju vara 18 för att handla på nätet utan pappas/mammas kort =P

Det kan vara problemet.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Man måste ju vara 18 för att handla på nätet utan pappas/mammas kort =P

Det kan vara problemet.

Hehe, roliga är att Steam/GamersGate/alla andra ställen fungerar, och även affärer utanför Swe.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

haha. Nice 1 Supertank
Gamestop är sjukt med priser. Rea kan vara gött men annars är de OP (overprice)


signatur

Rawr

Medlem

Som någon nämde här ovan, till de vanliga butikerna åker man bara för att gräva runt i "tre för två"-lådorna. Där kan man hitta mycket roligt för en billig penning.

Medlem

Handlar en hel del på gamestop, men aldrig till fullpris. Dem har ofta kampanjer där du får x spel för x pris om du byter in 2 spel

Köper 2 random spel för typ 70 spänn och byter in så vips får man det mycket billigare direkt vid release. Fick RE5 för typ 350 spänn på releasedagen, LBP för 200.


signatur

Videomupp

Medlem

Som andra så handlar jag oftast i butik när man hittar 2för3-högar.

När det kommer till annat som hårdvara osv så föredrar jag att handla i butik, ingen väntetid och du kan gå in och skälla på/få hjälp av de som jobbar där när något är fel ^^


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar