12 miljoner har köpt Elden Ring

Robot
12 miljoner har köpt Elden Ring

Självplågeri är visst populärt.

#elden-ring


Medlem

Det är riktigt kul att se ett Fromsoftware spel som verkligen nått ut till massan

Kan ni inte göra en poll där ni frågar hur många first-timers med Froms vi har här pga ER och hur många av dem som gillar/ogillar spelet. Det skulle vara intressant.

Gnällkuk

Fromsoftware-spel känns som destruktiva förhållanden där man trots idel misshandel kommer tillbaka för det där fantastiska make up-sexet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

GOTY 2022

Och om inte så har vi i såna fall ett galet spännande spelår framför oss!

Medlem

Hur många som klarat main campaign bossarna säger inte så mycket eftersom det finns så mycket annat man kan utforska


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

GOTY 2022

Och om inte så har vi i såna fall ett galet spännande spelår framför oss!

Långt kvar på året. Blir intressant att se mer av Starfield.
Kan tänka mig Horizon Forbidden West och Elden Ring högt upp på FZ's lista iaf.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Långt kvar på året. Blir intressant att se mer av Starfield.
Kan tänka mig Horizon Forbidden West och Elden Ring högt upp på FZ's lista iaf.

Vi får inte heller räkna bort STALKER 2, kanske inte lika populärt, men för egen del blir det säkerligen en stark GOTY 2022 kandidat.

Testpilot
Skrivet av Rhymst:

Vi får inte heller räkna bort STALKER 2, kanske inte lika populärt, men för egen del blir det säkerligen en stark GOTY 2022 kandidat.

Kommer nog dessvärre inte komma ut i år pga kriget i Ukraina.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Vi får inte heller räkna bort STALKER 2, kanske inte lika populärt, men för egen del blir det säkerligen en stark GOTY 2022 kandidat.

Trodde dom pausat utvecklingen pg.a. att dom är från Ukraina? Dom kanske fick lokaler någon annanstans?

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Trodde dom pausat utvecklingen pg.a. att dom är från Ukraina? Dom kanske fick lokaler någon annanstans?

Fasen missade nyheten om att det är på paus! Förståeligt. Men synd :/

Skribent

Även om Elden Ring inte är min kopp av te, så tycker jag det är coolt att det säljer såpass bra.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Klockat in 101 timmar nu med min krigare! Tog precis sista bossen igår ikväll. GOTY 2022 för jag tror inget kommer toppa det.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Kul och välförtjänt!

Snart 200 timmar investerat i detta makalösa spel.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Klockat in 101 timmar nu med min krigare! Tog precis sista bossen igår ikväll. GOTY 2022 för jag tror inget kommer toppa det.

https://i.ibb.co/0YrDQZb/IMG-2192.jpg

Fan vad cool gear😀

Redaktör
Skrivet av Fiigaro:

Det är riktigt kul att se ett Fromsoftware spel som verkligen nått ut till massan

Kan ni inte göra en poll där ni frågar hur många first-timers med Froms vi har här pga ER och hur många av dem som gillar/ogillar spelet. Det skulle vara intressant.

Hm. Det blir svårt att bara få nybörjare att delta i en sån omröstning. Vi har ju den vanliga betygsättningen (i denna nyhet), tror den är det bästa man kan göra.


signatur
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Självplågeri är visst populärt.

#elden-ring


Helt klart en stark 4:a. Kunde inte dock inte ge den en 5:a. För att ge ett spel ett sånt betyg, så måste den uppfylla en del satta krav. Samtidigt, ta hänsyn till hur skicket på spelet vid release. Performance och stabilitet är en av nyckelfaktorerna i det hela. Ett av grund pelarna. MYCKET DÅLIGT! Speciellt på pc!! spelar ingen som helst vilken hårdvara du sitter på. Du kan ha en dator som kan beräkna alla scenario och vinklar och ner sampla o upp till 8k, din dator bara äter allt som du slänger på den, till och med katten som precis gick o strök sig runt ditt ben. Så laggar det till lite här och där i spelet, det fryser till. Från 60 fps ner till 13 fps och ibland 0 fps. Det är inte acceptabelt enligt mig.

Medlem

Det har varit mycket förhandshype, det tror jag har hjälpt. Sen har väl samarbetet med GoT-författaren gett draghjälp efter den seriens populäritet (men har läst att storyn inte är så mycket att hänga i granen trots allt). Majoriten av bra press har ju inte skadat heller. Men ska vi prata GOTY tror jag ju ändå på Breath of the Wild 2 men det är ju personlig smaksak bara.

Medlem

Sjukt hur Mainstream kan styra en bred massa till ett nichat spel

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Sjukt hur Mainstream kan styra en bred massa till ett nichat spel

Ja, det kan ju absolut inte finnas 12 mille som faktiskt gillar denna sorts spel och det är därför dem har köpt detta. Fast med tanke på vad du kommenterar rent generellt, why bother.

Trodde storyn skulle vara garbage då GRR Martin skulle vara med och skriva någon del, men det verkar helt okay ändå.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Sjukt hur Mainstream kan styra en bred massa till ett nichat spel

Håller delvis med men spelet känns dock som det riktar sig till en bredare publik än tidigare souls spel även om grundkonceptet är detsamma.

Medlem

"Elden ring har sålts i 50000 miljarder exemplar", "Elden Ring gör spelare sura", "Elden Ring har problem med prestanda", "Elden Ring är fullt va buggar", "Spelare har hittat en texur som saknar bakom en svart vägg", "Skaparna bakom Elden Ring petar sig i naveln", "Elden Ring intesserar inte alla spelare, kommer som en stor överraskning!".

Jösses vilket tjat om Elden Ring! 😂

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Ja, det kan ju absolut inte finnas 12 mille som faktiskt gillar denna sorts spel och det är därför dem har köpt detta. Fast med tanke på vad du kommenterar rent generellt, why bother.

Trodde storyn skulle vara garbage då GRR Martin skulle vara med och skriva någon del, men det verkar helt okay ändå.

Är själv nyfiken på vad exakt GRR har tillfört eftersom Elden Ring känns extremt Fromsoftigt med storyn. Med alla referenser till Ancient Dragons, olika gudar och all typ av sorcery så känns det som om det skulle kunna utspela i någon del av Dark Souls universumet.

Är hyfsat insatt i DS loren och mitt headcanon är att Elden Ring är i samma värld, det känns lite som om man är i Dark Souls världens version av ett afterlife.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Är själv nyfiken på vad exakt GRR har tillfört eftersom Elden Ring känns extremt Fromsoftigt med storyn. Med alla referenser till Ancient Dragons, olika gudar och all typ av sorcery så känns det som om det skulle kunna utspela i någon del av Dark Souls universumet.

Verkligen, storyn är som alltid längst bak i bussen och anstränger man sig lite kan man ändå klara spelet utan att fatta någonting alls. Sedan följer ju upplägg osv helt i linje med flera av deras andra spel, så vad GR har tillfört har jag verkligen ingen aning om då det knappast utmärker sig. Jag skulle gå så långt som att säga att Sekiro är en betydligt mer annorlunda upplevelse mot deras andra spel än ER.

Med det sagt, 80h in i spelet så har man tagit platinum på PS5

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Är själv nyfiken på vad exakt GRR har tillfört eftersom Elden Ring känns extremt Fromsoftigt med storyn. Med alla referenser till Ancient Dragons, olika gudar och all typ av sorcery så känns det som om det skulle kunna utspela i någon del av Dark Souls universumet.

Är hyfsat insatt i DS loren och mitt headcanon är att Elden Ring är i samma värld, det känns lite som om man är i Dark Souls världens version av ett afterlife.

Han har fortfarande inte skrivit storyn, endast bakomliggande lore. Sedan har FromSoft utvecklar storyn kring loren/världen han har byggt.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Klockat in 101 timmar nu med min krigare! Tog precis sista bossen igår ikväll. GOTY 2022 för jag tror inget kommer toppa det.

https://i.ibb.co/0YrDQZb/IMG-2192.jpg

DOG!

För övrigt har jag nog klockat in 75 timmar typ och har inte nuddat

capital ännu, ska precis döda bossen i volcano manor så kör jag capital efter det

Har inte ens haft jätteproblem med många bossar, men det finns så sjukt mycket att utforska.

Medlem

Jag tycker 70% låter högt och jättebra, det går inte så fort o ta ned första bossen så många gillar och spelar är vad jag tar med mig av informationen.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Sjukt hur Mainstream kan styra en bred massa till ett nichat spel

Snarare så att nichen blivigt mainstream?
inte mig emot, hoppas ubisoft mm lär sig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av elPresidente:

"Elden ring har sålts i 50000 miljarder exemplar", "Elden Ring gör spelare sura", "Elden Ring har problem med prestanda", "Elden Ring är fullt va buggar", "Spelare har hittat en texur som saknar bakom en svart vägg", "Skaparna bakom Elden Ring petar sig i naveln", "Elden Ring intesserar inte alla spelare, kommer som en stor överraskning!".

Jösses vilket tjat om Elden Ring! 😂

Vägrar spela Elden Ring innan de slutat pilla sig i naveln och fixar texturen bakom väggen 😂

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Helt klart en stark 4:a. Kunde inte dock inte ge den en 5:a. För att ge ett spel ett sånt betyg, så måste den uppfylla en del satta krav. Samtidigt, ta hänsyn till hur skicket på spelet vid release. Performance och stabilitet är en av nyckelfaktorerna i det hela. Ett av grund pelarna. MYCKET DÅLIGT! Speciellt på pc!! spelar ingen som helst vilken hårdvara du sitter på. Du kan ha en dator som kan beräkna alla scenario och vinklar och ner sampla o upp till 8k, din dator bara äter allt som du slänger på den, till och med katten som precis gick o strök sig runt ditt ben. Så laggar det till lite här och där i spelet, det fryser till. Från 60 fps ner till 13 fps och ibland 0 fps. Det är inte acceptabelt enligt mig.

Aldrig laggat för mig, en krash på 40 timmar så för vissa funkar det allt. Sitter dock på 12700k, 5600 mhz ddr5 minnen och 3080 TI.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Han har fortfarande inte skrivit storyn, endast bakomliggande lore. Sedan har FromSoft utvecklar storyn kring loren/världen han har byggt.

Jag vet att det är worldbuilding han jobbat på men 90% av Froms berättelser berättas ju genom vad som har hänt i världen. Jag undrar bara exakt vad det är han kommit på? Har svårt att tro att det var GRR som kom på storyn om drakarna med tanke på att det är exakt samma som Dark Souls förutom att istället för att vara svaga mot blixt så är det deras styrka. Nämns vid flera tillfällen om deras scales som gör de odödliga vilket är exakt samma som DS.
Sen har vi Godwyn the first Elden Lord och Gwyn the first Lord of Cinder.

12
Skriv svar