Snabbkollen - Har du köpt Elden Ring?

Robot
Snabbkollen - Har du köpt Elden Ring?

Har du bidragit till försäljningen?

#elden-ring, #snabbkollen


Medlem

Var är alternativet "nej, och kommer inte köpa" ?

Medlem

Jag har varit pepp på spelet väldigt länge, men PC-versionen verkar ju vara sådär. Har en polare med ett 3080 som har massa stutters medan en annan sitter på 2080 och har inga problem, några stutters här och där. Sitter själv på ett 3080 ti och tenderar att åka på alla prestandaproblem och buggar vid varje release så jag tänkte avvakta tills detta är löst, men det verkar ta sin lilla tid vilket gör att det börjar klia rejält i fingrarna

Medlem

Kan bli köp idag! Hoppas att det blir ett soulsborne som jag faktiskt kan ta mig tid att utforska.

Medlem

Är inte helt såld på Elden Ring "ännu". Eventuellt blir det köp på rea.

Medlem

Är nyfiken så inhandlade Dark Souls 3 först för att få lite feel för gameplay etc då jag antar att Elden Ring är liknande. Är inte helt såld än men ska testa göra en lite tankigare gubbe och se hur det går

Medlem
Skrivet av koleny:

Jag har varit pepp på spelet väldigt länge, men PC-versionen verkar ju vara sådär. Har en polare med ett 3080 som har massa stutters medan en annan sitter på 2080 och har inga problem, några stutters här och där. Sitter själv på ett 3080 ti och tenderar att åka på alla prestandaproblem och buggar vid varje release så jag tänkte avvakta tills detta är löst, men det verkar ta sin lilla tid vilket gör att det börjar klia rejält i fingrarna

Du kan ju alltid köpa spelet på Steam och köra i två timmar för att prova själv. Om du upplever att det inte flyter på kan du refunda spelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Geeks Gaming

För mig är det verkligen 0 intresse xD Aldrig sett förtjusningen i from software spelen överhuvudtaget.

Redaktör
Skrivet av D1versity:

Var är alternativet "nej, och kommer inte köpa" ?

"Nej" funkar väl?


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

"Nej" funkar väl?

Varför finns inte svaret "no way José"?

Redaktör
Skrivet av John7612:

Varför finns inte svaret "no way José"?

"Because shut up!"


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

"Nej" funkar väl?

Då kan man väl ta bort "inte än men ska" då "ja" finns, med den logiken

Backloggens befriare

Drog igång det på riktigt igår! Oj vad jag dog! 😂


signatur

Ad hoc addendum

Redaktör
Skrivet av D1versity:

Då kan man väl ta bort "inte än men ska" då "ja" finns, med den logiken

Tanken med snabbkollen är en kvick koll på nåt aktuellt ämne, då bör alternativen vara få. Jag körde både "Ja" och "Ska" för att få med även de som inte köpt än men som ska göra det. Det behövs inte för "Nej". Möjligen skulle mittalternativet ha varit "Har inte bestämt mig".


signatur
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

För mig är det verkligen 0 intresse xD Aldrig sett förtjusningen i from software spelen överhuvudtaget.

Samma här, kommer inte röra det med en tång.

Medlem

Avstod röst då jag köpt "fysiska" PC- versionen, lämnat tillbaka den då prestandan tycktes för dålig och planerar att köpa spelet igen antingen på PS5 eller PC vid någon rea om 6-12 månader.

Medlem

Ska bara klara Bloodborne först, hehe

Medlem

Kommer inte köpa, jag gillar inte att bli arg i spel och den typen av spel vet jag kommer göra mig frustrerad och arg.
Vilket är tråkigt då jag alltid kollat på "Souls" spelen och nu Elden Ring och som rollspels nörd varit intresserad av dem.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Ja, men refundat då det kändes som en dålig porting på PC

Blir nytt köp nångång I framtiden då jag äger en ps5

Medlem

Hade noll intresse fram till den där videon med han hackaren. Det var första gången jag såg magi och det såg tufft ut så då blev jag lite sugen på att testa. Det har också låtit som att det kanske är lite mindre oförlåtande än tidigare spel så nu finns det en liten "kanske borde testa och se"-känsla som bubblar nånstans. Hade tänkte vänta och se om det kanske dyker upp på gamepass nån gång i framtiden, men nu kanske jag dyker i om det hamnar på en rea framåt.

It's not a lake, it's an ocean

Jag vet att Elden Ring inte är min typ av spel så jag ska faktiskt stå emot nyfikenheten denna gång och skippa det helt och hållet.

Förmodligen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nope! Men är sjuukt peppad och köper på första 50% REA. Förhoppningsvis är PC fixat då också

Medlem
Skrivet av meanh:

Avstod röst då jag köpt "fysiska" PC- versionen, lämnat tillbaka den då prestandan tycktes för dålig och planerar att köpa spelet igen antingen på PS5 eller PC vid någon rea om 6-12 månader.

Ledsen att panga din ballong men det blir aldrig rea på From Softwares spel.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Du kan ju alltid köpa spelet på Steam och köra i två timmar för att prova själv. Om du upplever att det inte flyter på kan du refunda spelet.

Jag funderade på det men känner att lost ark håller mig sysselsatt tillsvidare ändå. Känns som att två timmar inte nödvändigtvis räcker för att känna på problemen heller, men jag vet ej. Jag avvaktar!

Medlem
Skrivet av Sillage:

Kommer inte köpa, jag gillar inte att bli arg i spel och den typen av spel vet jag kommer göra mig frustrerad och arg.
Vilket är tråkigt då jag alltid kollat på "Souls" spelen och nu Elden Ring och som rollspels nörd varit intresserad av dem.

Man dör mycket i From Softwares spel, men det känns aldrig orättvist. Det är alltid mitt eget fel och bara att torka tårarna och ta nya tag nästa försök 😂

Medlem
Skrivet av skurk:

Ledsen att panga din ballong men det blir aldrig rea på From Softwares spel.

En enkel sökning på istheranydeal visade att Sekiro har varit 50% rabatterat, DS 75%, DS2 75% och DS3 över 80% rabatterat på Steam. Mycket möjligt att det inte blir någon rea på ER inom det närmaste året (vet inte hur snabbt de brukar rea sina spel första gången) och att de kanske inte reas ut lika ofta som spel från andra utvecklare, men att säga att deras spel aldrig reas stämmer uppenbarligen inte.

Medlem

Jag skippar det helt. Är inte alls såld på det. Verkar inte vara min typ av spel helt enkelt.

Medlem

Jo, har köpt och är ca. 6-8 timmar in. Kommer spela mer senare när jag finner tiden.
Har lite tidsbrist med ett exjobb, nyfödd och två små ungar till att se efter. Men till sommarn så!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Nej, spelet är för utmanande och svårt, har grafik från PS3-eran, ingen questlog, obegriplig story, har inga svårighetsgrader(helt obegripligt!).

Ne, detta spel är till för elitister och folk som gillar att plågas!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Inget intresse för sådana sorts spel, då jag hatar att spela om samma boss eller område flera gånger så skippar jag överdrivet svåra spel.

12
Skriv svar