Junodownload.com Varning för usel ljudkvalitet

Medlem
Junodownload.com Varning för usel ljudkvalitet

Fan vad förbannad jag är. Har köpt låtar därifrån tidigare och vart på det igen. Kvaliteten man får hem dem i ligger på 192 och 320 beroende på vilken man vill ha.
Så det blev en handfull låtar och det jag får höra gjorde mig jävligt förbannad.

Jag fick låna min polares mp3 spelare och valde ut lite grejer jag gillade. Saken är den att hans 128 kbps låtar låter underbart mot den SKIT som säljs på juno. Inget djup i basen och klarhet i tonerna. De de har säkert bara rippat låtarna i 112 och sedan rippat om mp3orna till 320 kbps. Lurendrejeri.

Att hemmarippade låtar låter 100 gånger bättre än det som säljs av en stor webbbutik är pinsamt.

Som jag sa till dem i ett mail.

Jag känner mig lurad och stött.

Undvik stället om ni kan eller skicka feedback till dem och hoppas på det bästa.

#"%¤#&%"! :evil:

(Det gäller inte alla låtar men 3 kassa av 5 gör en inte glad.)

Medlem

Det är detta som gör att folk väljer att ladda ner istället för att köpa :S


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

låter skumt, har själv aldrig haft problem med juno

Inaktiv

Beemp3 ftw


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av DreadX:

låter skumt

Ja jag säger ju det!!!

okej, inte bra att "citera "out of context"

Här får ni två klipp att lyssna på.

192 kbps från junodownloads.com (lossless split av filen)

Polarens 128 kbps mp3a (lossless split av filen)

Det märks tydligast mot slutet av låten

Skrivet av flaseb:

Beemp3 ftw

Hehe, ja den lockar

Precis Exeron.

Medlem

Heeeelvete vilken skitkvalla jämfört med 128 mp3n


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Junodownload är ett jävla skit överhuvudtaget.

Jag skrev på för ett skivbolag i England november 2007 för en låt som sedan släpptes i Juni 2008 och hamnade på diverse online-shopper, bl.a. Junodownload.

Efter det släppet hörde jag aldrig av skivbolaget igen, efter ett HALVÅR av konstanta emails från Mig så svarade dem med att dem hade lagt ner hela verksamheten för att satsa på sitt eget material istället.

Hur som haver så finns singeln fortfarande på junodownload för inköp, trots att skivbolaget har lagt ner verksamheten, jag har försökt nå junodownload för en kommentar med förhoppningen att dem plockar ner låten från deras sajt utan resultat. stämbart läge ärligt talat men vad fan ska man göra?

Nej fy fan för digitala bolag överhuvudtaget, känns tryggt att ligga hos Jon O'birs bolag Conspiracy Recordings istället för alla randoms.

Summan av kardemumman, hela den digitala nerladdningsmarknaden av musik samt bolag är ett stort skämt. Håll er till beatport.com om ni är ute efter elektronisk musik, även om ni får dras med tarftlig flash design.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Får man sälja sånt skit?


signatur
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Heeeelvete vilken skitkvalla jämfört med 128 mp3n

Tack för ditt stöd. Känns redan bättre

Skrivet av impact:

Junodownload är ett jävla skit överhuvudtaget.

Jag skrev på för ett skivbolag i England november 2007 för en låt som sedan släpptes i Juni 2008 och hamnade på diverse online-shopper, bl.a. Junodownload.

Efter det släppet hörde jag aldrig av skivbolaget igen, efter ett HALVÅR av konstanta emails från Mig så svarade dem med att dem hade lagt ner hela verksamheten för att satsa på sitt eget material istället.

Hur som haver så finns singeln fortfarande på junodownload för inköp, trots att skivbolaget har lagt ner verksamheten, jag har försökt nå junodownload för en kommentar med förhoppningen att dem plockar ner låten från deras sajt utan resultat. stämbart läge ärligt talat men vad fan ska man göra?

Nej fy fan för digitala bolag överhuvudtaget, känns tryggt att ligga hos Jon O'birs bolag Conspiracy Recordings istället för alla randoms.

Summan av kardemumman, hela den digitala nerladdningsmarknaden av musik samt bolag är ett stort skämt. Håll er till beatport.com om ni är ute efter elektronisk musik, även om ni får dras med tarftlig flash design.

låter som en sorglig historia det där. Hoppas att du får svar till slut och slipper gå den hårda vägen.

Japp beatport är jag reggad på och verkar bra men köpte aldrig något då deras paypal tjänst var något otydlig. Visade inte hur mycket jag skulle betala när jag lagt en order. Det är kanske fixat nu.
Annars är DJDownload.com bra. De har previews på hela låtar men i segment. Man kan lyssna stegvis så att säga. Kvaliteten på låtarna har varit nice hitintills. Trist bara att jag nu senast fick hem en låt som var dåligt rippad. Låten hackar första minuten och troligtvis beror det på att skivan man rippat varit repig eller smutsig. Väntar på svar.

Någon här som har någon erfarenhet av TrackitDown ?

Medlem

Köp premuim till spotify så får du nästan all musik som finns utan reklam! Kör med gratisversionen just nu, är suveränt om man inte vill ha nått i mp3n förstås.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Köp premuim till spotify så får du nästan all musik som finns utan reklam! Kör med gratisversionen just nu, är suveränt om man inte vill ha nått i mp3n förstås.

Har varit väldigt nära att skaffa mig spotify men sidan med invites menade att någon med mitt IP redan fått en invite. Jaha minsann? :/
Så till slut struntade jag i det. Men spotify skall väl också börja med att sälja mp3or snart? Eller hur? Då kanske man borde ta sig en titt på det igen. Rätt praktiskt att kunna lyssna på hela låtar i bra kvalitet och sedan köpa dem från samma ställe.

Edit: Tänkte bara säga att jag fann den här texten hos Trackitdown.net
Jag stödjer inte dessa metoder. Så det blir inget shoppande där.

[info]13. Law
This Agreement shall be interpreted in accordance with the laws of England and the High Court of Justice in England shall be the exclusive court of jurisdiction.[/info]

PLEASE NOTE - EVERY TRACK AND MIX DOWNLOADED CONTAINS YOUR DETAILS ENCODED INTO THE FILE.

IT IS ILLEGAL TO UPLOAD OR SHARE THESE FILES AND WE WILL ACTIVELY SEARCH FOR THEM ON THE INTERNET. IF ILLEGAL USAGE OCCURS WE WILL REMOVE THE DATA AND INFORM YOUR ISP AND THE LABEL CONCERNED AND THEY WILL SHUT YOU DOWN.

PIRACY AFFECTS THE SCENE FROM THE TOP DOWN AND WE WILL ENSURE THAT THE AUTHORITIES HAVE ENOUGH INFORMATION TO PROSECUTE OFFENDERS USING THIS SITE."

Jepp -Vilken jävla skillnad-


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tänkte bara säga att kundservices fungerat ganska bra på juno och det kan bli så att låtarna uppdateras med bättre varianter.

Idag lämnar jag dock Beatport.com för gott. Snacka om fucktards med besserwisserattityd som egentligen inte vet vad de pratar om. Dra åt helvete alltså...

DJDownload är än så länge överlägset. De ger t.o.m. bort tokens så man kan ladda ner något helt gratis som plåster på såren vid problem.

1
Skriv svar