Elden Ring-uppdatering lägger till kartikoner för karaktärer vi möter

Geeks Gaming
Skrivet av magma:

Det skulle i så fall förklara saken och ovanpå detta är det cirka 1 sekund innan karaktären reagerar.

Är du säker på att det är 1 sekund? Det är ju totalt ospelbart isf.
Om där är 40ms inputlag (kallar vi det) så är där ju plötsligt 960ms som du upplever som inte mäts vilket tyder på att något är allvarligt trasigt.

Trådlös kontroll? Kass display/displaykabel?

Den enda gången jag upplevt något i närheten av 1 sekund inputlag är när jag streamar trådlöst från dator till tv där tv:ns märkliga ”förbättringsläge” var igång, men då snackar vi en hel del fler felkällor

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Är du säker på att det är 1 sekund? Det är ju totalt ospelbart isf.
Om där är 40ms inputlag (kallar vi det) så är där ju plötsligt 960ms som du upplever som inte mäts vilket tyder på att något är allvarligt trasigt.

Trådlös kontroll? Kass display/displaykabel?

Den enda gången jag upplevt något i närheten av 1 sekund inputlag är när jag streamar trådlöst från dator till tv där tv:ns märkliga ”förbättringsläge” var igång, men då snackar vi en hel del fler felkällor

Får ta och byta båda kablarna så får vi se har lagt beställning idag.

Kör numera bara kabel direkt till handkontrollen just för att minska på input-lag.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Hoppas de fixat input lag, ligger runt 30-40 ms i strider ibland, är nästan ospelbart. Och ja, ta också bort 60 fps cap om det går. Kör hellre 720p med sjyst respons i kontrollerna än 1440p och seg respons.

Om du spelar i borderless så sjunker inputlag till 12-13 från 30. Har haft samma problem.

Medlem

Är tveksam till delar av denna patch. Införa fler smithing stones och markera ut var npcs är på mappen går rakt emot det som From software står för. Som spelare ska du tvingas tänka själv och hushålla med resurserna inte få det levererat på fat. Risken är att denna patchen tar spelet i riktning bort från sitt ursprung.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Är tveksam till delar av denna patch. Införa fler smithing stones och markera ut var npcs är på mappen går rakt emot det som From software står för. Som spelare ska du tvingas tänka själv och hushålla med resurserna inte få det levererat på fat. Risken är att denna patchen tar spelet i riktning bort från sitt ursprung.

Vet inte det. Traditionellt i Froms spel så går det nästan inte att missa NPC eftersom banorna är ganska straightforward och de teleporteras sen till huben. Så de brukar vilja att man ska kunna lätt nå NPCs, detta är bara en open world anpassning av det. Att klaga på det är ju nästan som att klaga på att spelet är open world och har en karta.

12
Skriv svar