Se presentationen av Hogwarts Legacy

Robot
Se presentationen av Hogwarts Legacy

Lev livet som Harry Potter - i år!

#hogwarts-legacy


FM-guru
F.d. Sisyr

Får hoppas att det är gameplay och inte "gameplay" som gäller! Intressant hur som helst.

Medlem

Man vill ju verkligen att det här spelet ska bli bra!


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Förväntar mig ett riktigt uselt magplask. Ser liksom inte hur man kan göra det bra, lite för "fånig" värld och då kan det bli svårt att få en story att bli tillräckligt intressant. Men att jag är negativ brukar kunna innebära positiv överraskning, så kanske blir mitt nya favoritspel! Hoppas på det helt enkelt!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Får hoppas att det är gameplay och inte "gameplay" som gäller! Intressant hur som helst.

Det såg ut som att teasern slutade precis när man får kontrollen över karaktären (https://www.fz.se/nyhet/289513-hogwarts-legacy-far-ett-litet-...) så tror jag det blir mycket och riktigt gameplay.

Är hypad så håller tummarna på något riktigt fint.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Miljöer och atmosfär ser lyckat ut men karaktärerna ser verkligen bedrövliga ut, eller är det bara jag?

Medlem

Kan var tvungen att stänga av. De visar ju typ allt 😂

Medlem
Skrivet av erikjonathan:

Miljöer och atmosfär ser lyckat ut men karaktärerna ser verkligen bedrövliga ut, eller är det bara jag?

Håller med, de ser inget vidare ut.

Medlem

Trist att de inför timegating i singleplayer, annars ser spelet mysigt ut och blir helt klart ett köp.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av erikjonathan:

Miljöer och atmosfär ser lyckat ut men karaktärerna ser verkligen bedrövliga ut, eller är det bara jag?

Det var mitt första intryck med. Specifikt så är ansiktsanimationerna riktigt stela. Miljöerna desto trevligare som sagt.

Medlem

Alltså wow säger jag då bara! Betydligt mycket bättre än vad jag väntat mig. Ser ut som att dom har lyckats fånga det mesta av Harry potter-världen och lite mer där till.

Medlem

Blev nyfiken, men inte mer än så. Tror de säljer in mer av spelet än vad som faktiskt kommer erbjudas. Sen att de görs av en studio med 0 vettiga spel är också oroväckande.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Spännande säger Gurkan! Hög mysfaktor.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Avstängd

10/10 2022 var vad jag såg i chatt

Medlem

Ja, det här var ju ett antiklimax. Hoppas det blir bra ändå.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Ja, det här var ju ett antiklimax. Hoppas det blir bra ändå.

Lustigt hur sånt här funkar. För mig var det motsatt reaktion, haha. Jag är helt bortblåst, fruktansvärt imponerad över allt jag fick se.

Inaktiv

Jag och flickvännen blev väldigt taggade. Tycker detta ser lovande ut, framförallt miljöerna och världen samt att det verkar finnas mycket att göra. Man ska inte vara för optimistisk men helt klart lovande.

Medlem

Tack för open world. Jag tror detta spel kommer bli stort om de håller vad de säger. En sak är att göra reklam för en produkt, en annan är hur spelet verkligen är. Jag ser fram emot denna titel även om jag inte läst böckerna men sett en del filmer. En snabb fråga! Kommer det bara till Playstation? När tror ni detta släpps?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Stela fejjor som någon sa tidigare, men det ser ändå bättre ut än jag trodde! Jag håller förväntningarna låga, men hoppas på något bra 😁 Ska se hela videon ordentligt vid senare tillfälle.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Ser riktigt kul ut och gillade både combat och miljöerna av det vi fick se ikväll men hypen lade sig ändå lite, måste jag erkänna. Svårt att sätta fingret på varför men hade nog hoppats på lite mörkare undertoner och att spelet skulle vara mer riktad till en vuxnare publik. Jag vet att böckerna riktar sig till barn och ungdomar från början men det finns ju även ett mörker framförallt i de senare delarna. Hoppas spelet kan fånga även den känslan så att det inte blir för färgglatt och barnsligt Jag kommer hålla koll på spelet oavsett och om det tas väl emot blir det ett givet köp!

Medlem

Haha, tycker fan fighterna ser skitballa ut. Ansikten såg bedrövligt ut dock. Kollade inte allt för mycket av videon.

Medlem
Skrivet av krislevin:

En snabb fråga! Kommer det bara till Playstation?

En snabb googling och du har ditt svar.

Medlem

Herregud!!

Skrattade högt av glädje flera gånger och fick fan lite tårar i ögonen över hur bra det ser ut. Blev fruktansvärt imponerad över omfånget och alla detaljer. Så mycket man kan göra och upptäcka.

Wow. Detta verkar innehålla precis allt jag vill ha i ett spel samt att Potters värld är min favorit.

Hypefaktor 100 och mitt mest emotsedda spel tillsammans med Ragnarök.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

En snabb googling och du har ditt svar.

Det hade nästan gått snabbare att googla och skriva "ja" än den meningen du skrev.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Ruhrev:

Lustigt hur sånt här funkar. För mig var det motsatt reaktion, haha. Jag är helt bortblåst, fruktansvärt imponerad över allt jag fick se.

Samma här, fy fan vad bra det ser ut. Magiskt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det var mitt första intryck med. Specifikt så är ansiktsanimationerna riktigt stela. Miljöerna desto trevligare som sagt.

Ansiktena såg många gånger stela ut, men reagerade på att ögonen kändes levande på flera karaktärer. Exempelvis han med hatten som pratar med den vasstandade alven och undrar vem eleven var.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Både jag och min Pottertokiga dotter är impade. Hon tyckte det var intressant med skolan, husen och äventyr i slottet.

Jag tyckte världsbygget utanför såg finfint ut, de har fångat stämningen tycker jag.

Tror vi kan komplettera varandra rätt bra.

Men lite stela ansikten, främst på huvudkaraktären. Får göra en ung Clint Eastwood så faller nog ett stoneface naturligt.

Verkar lovande, blir köp på detta

Medlem

Njaaa, fick helt klart känslan av ett "vänta och se"-spel. Kändes stelt och lite krystat, men med fina miljöer och spelleffekter. Fortsatt skeptiskt negativ till det här, men med en gnutta hopp nånstans. Avvaktar recensioner, men dagens video gav mig ingen ny hype.

Medlem

Ser riktigt bra ut! Jag och min flickvän firar julafton i Hogwarts nästa jul! Vilken magi!
Försöker ändå hålla min förväntningar i check, denna studio har endast gjort mobilspel tidigare? Eller har jag fel?

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Blev nyfiken, men inte mer än så. Tror de säljer in mer av spelet än vad som faktiskt kommer erbjudas. Sen att de görs av en studio med 0 vettiga spel är också oroväckande.

Det ska vara Avalanche som utvecklar men i trailern så står det Portkey Games?

Edit: Portkey games är tydligen Warner Bros.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar