Se presentationen av Hogwarts Legacy

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

En snabb googling och du har ditt svar.

tack, glömde världens största bibliotek. Det kommer tydligen till alla platformar. Tack för pushen:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Asså wow, blir nog GOTY 2022, visst animationerna behöver finslip men allt de byggde upp såg helt magiskt ut.

Medlem
Skrivet av zevile:

Ser riktigt bra ut! Jag och min flickvän firar julafton i Hogwarts nästa jul! Vilken magi!
Försöker ändå hålla min förväntningar i check, denna studio har endast gjort mobilspel tidigare? Eller har jag fel?

Det är Avalanche som står som utvecklare. https://en.wikipedia.org/wiki/Hogwarts_Legacy

Men i trailern står det Portkey Games. Får inte riktigt ihop det.

Edit: läste för snabbt... Portkey Games är alltså Warner Bros.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det ska vara Avalanche som utvecklar men i trailern så står det Portkey Games?

Det gör nog inte saken bättre. De har bara gjort mobilspel innan..

Medlem

Såg att det finns mer information på Playstation bloggen också

https://blog.playstation.com/2022/03/17/hogwarts-legacy-your-...

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Det gör nog inte saken bättre. De har bara gjort mobilspel innan..

Därför de har timegating i spelet med andra ord, haha!

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Det gör nog inte saken bättre. De har bara gjort mobilspel innan..

Men är det inte skaparna av Just Cause etc? Eller blandar jag ihop?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Såg väldigt imponerande ut! Det som skrämde mig var dock tiden som kom upp när man tog växter osv fick direkt en klump i magen om ”micro transaktioner” för att korta ner tiden det tar att hantera sina örter och drycker.. annars sjukt spännande att utforska världen!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det ska vara Avalanche som utvecklar men i trailern så står det Portkey Games?

Edit: Portkey games är tydligen Warner Bros.

Stod ju Avalanche i början också.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Freakon:

Men är det inte skaparna av Just Cause etc? Eller blandar jag ihop?

Avalanche Studios är den svenska studion som gjort Just Cause etc.

Hogwarts görs av Avalanche Software, som är en amerikansk utvecklare. Detta är deras första titel sen de köptes upp av Warner Bros 2017, innan dess har de inte släppt några titlar med större avtryck direkt.

Ska jag spekulera lite så gissar jag att man har nyanställt en hel del folk sedan uppköpet och att man nog inte ska dra allt för stora växlar av studions tidigare alster.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Men är det inte skaparna av Just Cause etc? Eller blandar jag ihop?

Tror de finns fler avalanche studios.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Men är det inte skaparna av Just Cause etc? Eller blandar jag ihop?

Du tänker på Avalanche Studios, det här är Avalanche Software. Dom har några bra spel under bältet, men har mest jobbat med Disney-spel och liknande.

Medlem
Skrivet av Ruhrev:

Lustigt hur sånt här funkar. För mig var det motsatt reaktion, haha. Jag är helt bortblåst, fruktansvärt imponerad över allt jag fick se.

Skulle gissa att det beror på vad användaren har för relation till HP innan, är man ett fan så krävs det troligen mindre och kraven ställs då istället på koppling till HP världen. Medans en användare som inte har några erfarenheter eller inte tycker filmerna är något att hänga i granen har tyngden på helt andra krav. Fans av HP kan även bortse från mer skavanker ifall atmosfären och kopplingen till HP världen är på topp, ett icke fan lär ha större problem med det. Det är min analys till varför åsikterna spretar, utöver det vanliga att spelare gillar olika saker.

Fantastiska miljöer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gameplay såg inget vidare ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Avalanche Studios är den svenska studion som gjort Just Cause etc.

Hogwarts görs av Avalanche Software, som är en amerikansk utvecklare. Detta är deras första titel sen de köptes upp av Warner Bros 2017, innan dess har de inte släppt några titlar med större avtryck direkt.

Ska jag spekulera lite så gissar jag att man har nyanställt en hel del folk sedan uppköpet och att man nog inte ska dra allt för stora växlar av studions tidigare alster.

Skrivet av Cladrius:

Tror de finns fler avalanche studios.

Skrivet av Påskmust:

Du tänker på Avalanche Studios, det här är Avalanche Software. Dom har några bra spel under bältet, men har mest jobbat med Disney-spel och liknande.

Ah, då är jag med!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ser ut som det optimala harry potter rpg:et. Lite synd bara att det är en annan tidsperiod och inga kända karaktärer. Kommer troligen sälja som smör oavsett.

Medlem

Heeeeeerre... Ok, ta den tid det tar, om det så ska ta 5 år till, sen ska ni ha mina pengar...bara det blir så lovande som det ser ut. Och det ser förresten bara FÖR bra ut, vilket gör mig nervös

Medlem

Såg ju riktigt bra ut! Jag är inget vidare HP-fan men den där världen ska jag definitivt utforska! Jag reagerade inte alls lika mycket på ansiktsanimationerna. Kan bero på att det är lite standard i open world rpg.n kanske.

Medlem

Jag blev inte direkt mindre taggad av den där trailern. Tänk om de lyckas hålla schemat och släppa det till vintern....Perfekt lir under julhelgen! MYS!

Medlem
Skrivet av Nerox:

Skulle gissa att det beror på vad användaren har för relation till HP innan, är man ett fan så krävs det troligen mindre och kraven ställs då istället på koppling till HP världen. Medans en användare som inte har några erfarenheter eller inte tycker filmerna är något att hänga i granen har tyngden på helt andra krav. Fans av HP kan även bortse från mer skavanker ifall atmosfären och kopplingen till HP världen är på topp, ett icke fan lär ha större problem med det. Det är min analys till varför åsikterna spretar, utöver det vanliga att spelare gillar olika saker.

Det får ser nästan att låta som att spelet egentligen ser halvdassigt ut men att man överseende för atmosfären är där. I mina ögon som blev väldigt imponerad så är det gameplayet, grafiken, allt man kan göra i form av crafting, djuren, storyn, karaktärerna som presenterades, alla dungeons, utforskningen, flyga med kvast, etc etc.

Med det sagt så är den extra kryddan att man gillar Harry Potter.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Roligt för barnen, tillsammans med Nintendos spel idag känns det som att kvaliteten på barnspel har skjutit i höjden på senare år.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Roligt för barnen, tillsammans med Nintendos spel idag känns det som att kvaliteten på barnspel har skjutit i höjden på senare år.

Tänkte samma sak, men får ju se det utefter att det är barnen som skall spela det. Vi gubbar har nog inte mycket att hämta


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det får ser nästan att låta som att spelet egentligen ser halvdassigt ut men att man överseende för atmosfären är där. I mina ögon som blev väldigt imponerad så är det gameplayet, grafiken, allt man kan göra i form av crafting, djuren, storyn, karaktärerna som presenterades, alla dungeons, utforskningen, flyga med kvast, etc etc.

Med det sagt så är den extra kryddan att man gillar Harry Potter.

Det jag menade var mer genrellt att man har mer överseende med ett spel ifall man är ett fan av filmerna eller de tidigare spelen. Såklart passar inte alla denna roll och det finns förstås även saker som skiljer sig även bland människor som gillar det och inte.

Medlem

Blev faktiskt positivt förvånad av vad jag såg. Det ser faktiskt lovande ut!

Medlem

De la upp en version i bättre än livestream-kvalle
https://www.youtube.com/watch?v=2AZmuZNu5LA


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Riktigt imponerad! Blir lätt ett köp

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Det hade nästan gått snabbare att googla och skriva "ja" än den meningen du skrev.

Bättre att lära en man att fiska än att behöva springa dit och dra upp en varje gång han vill ha en.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det hade nästan gått snabbare att googla och skriva "ja" än den meningen du skrev.

Eller bara snabbare att kolla videon som har en Playstation logga i hörnet.

Avstängd

Men vilket gnäll. Ser ju helt kanon ut. Nästan så att man vill hoppa över sommaren...

Skriv svar