Se presentationen av Hogwarts Legacy

Medlem

Ursprungling fråga:

Citat:

En snabb fråga! Kommer det bara till Playstation?

Skrivet av Freakon:

Det hade nästan gått snabbare att googla och skriva "ja" än den meningen du skrev.

Varför svara ja när det inte bara kommer till PS?

Skrivet av Map-pen:

Eller bara snabbare att kolla videon som har en Playstation logga i hörnet.

Och hur hjälper det på frågan om det kommer till andra plattformar?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Definitivt över förväntan så intresset gick absolut upp och inte ner efter detta!

Medlem

Frågan är om man som Harry kan ragga på Hermione och sno henne från Ron?


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:

Frågan är om man som Harry kan ragga på Hermione och sno henne från Ron?

Spelet utspelar sig på 1800-talet som nämndes flera gånger, så nej.

Och till er som sprider felaktig information om att det endast släpps till PS så föreslår jag att ni själv ska ta och googla lite bättre nästa gång. Det blir multiplatform.

Medlem

Detta kan fan bli något, om svårighetsgraden är i stil med Elden Ring så skall jag nog plocka upp det.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Såg ju lovande ut men det är många månader till release som jag förstått det. Mycket kan hända under utvecklingen. Är lite skeptisk till gameplay, ser ut som de mänskliga fienderna knappt gjorde motstånd? De bara stod och kunde knappt göra något?

Atmosfär och miljöerna har de verkligen fått till här.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ingen som tar upp eller är rädd för microtransaktioner?

Medlem

Jag är inget stort fan av Harry Potter men tycker det ser riktigt spännande ut!

Frågan är om man ska spela det på Xbox eller PS5. Låter prestandaanalyserna avgöra den frågan.

Medlem

Combat såg inte alls rolig ut, resten såg magiskt ut! Men är miljöer, story, crafting osv. Så bra det ser ut så kan jag leva med tråkig Combat!!

Medlem

Njaaa....combat såg aningen enformigt ut. Får vänta och se, men just nu inget köp.

Skribent

Jag tycker det ser riktigt lovande ut. Jag gillar framförallt att de verkligen verkar ha satsat en hel del på att man ska få uppleva skollivet, och inte bara ha actionsekvenser som avlöser varandra.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Ingen som tar upp eller är rädd för microtransaktioner?

Om man ska lita på vad de säger så kommer det ej vara några microtransaktioner.

https://twitter.com/finchstrife/status/1504591261574987800?s=21

Medlem

Barnsligt och lätt, rena motsatsen till Elden ring som vi spelar just nu.

Inget fel med det, det måste finnas familjevänliga spel också, men man ska inte inbilla sig att Hogwarts är något annat.


signatur

Memento Mori

Medlem

Detta ser riktigt kul ut. Givet köp till PlayStation 5.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Har typ kollat 3-4 filmer Harry potter igen fan av dom men detta spelet kommer jag köpa Inte förboka dock får nog se betyg först. Älskar Rpg spel.

Gen
Medlem

Spelet ser riktigt bra ut bara de putsar ansiktsanimationerna lite.

Skrivet av Slimebeast:

Barnsligt och lätt, rena motsatsen till Elden ring som vi spelar just nu.

Inget fel med det, det måste finnas familjevänliga spel också, men man ska inte inbilla sig att Hogwarts är något annat.

Måste säga att jag inte riktigt förstår vad Hogwarts har med Elden Ring att göra?

Medlem

Överraskad av ambitionerna med spelet. Lär bli ett köp om det uppfyller det de pratar om.

Medlem
Skrivet av erikjonathan:

Miljöer och atmosfär ser lyckat ut men karaktärerna ser verkligen bedrövliga ut, eller är det bara jag?

Inte mycket man kan göra då det är unreal engine 4 spel. Tror själv jag och många andra kommer/har blivit skadade av Horizon Forbidden west karaktärernas realism.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Helt ointresserad av Harry Potter men det här ser faktiskt lovande ut blir nog en kanon bra födelsedagspresent till tjejen 😊

Gen
Medlem

Kikade på 4K videon som gör spelet mycket mer rättvisa än den blaskiga live stream videon. Spelet ser fan riktigt bra ut och verkar fyllt till bredden med saker att göra. Bara det inte är buggigt vid release kan detta faktiskt bli en superhit!

Medlem
hoppas men

Spelet såg riktigt välgjort ut. Det var inte perfekt men dom där viktiga detaljerna och känslan kändes riktigt. Fanns så mkt att göra och stor värld fylld med saker att upptäcka . och kändes harry potter helt enkelt .

Dom som gör spelet verkade göra det för dom älskade harry potter världen .

MEN jag får tyvärr den hemska magkänslan att spelet kommer förstöras med mobil micro transaktions på alla möjlig sätt.

Vilket gör jag känner mig både glad och taggad och väldigt ledsen på samma gång av att se detta spel.

Medlem

Jag blev mäktigt imponerad! Jag tror detta kan bli en framtida klassiker. Jag har aldrig haft ett intresse för Harry Potter så det kommer bli desto mer nya upplevelser för min del

Medlem
Skrivet av JennieGlau:

Spelet såg riktigt välgjort ut. Det var inte perfekt men dom där viktiga detaljerna och känslan kändes riktigt. Fanns så mkt att göra och stor värld fylld med saker att upptäcka . och kändes harry potter helt enkelt .

Dom som gör spelet verkade göra det för dom älskade harry potter världen .

MEN jag får tyvärr den hemska magkänslan att spelet kommer förstöras med mobil micro transaktions på alla möjlig sätt.

Vilket gör jag känner mig både glad och taggad och väldigt ledsen på samma gång av att se detta spel.

Dom säger själva att det inte kommer finnas mtx i spelet.

Avalanche Software har aldrig jobbat med mobilspel så vitt jag vet så jag förstår inte riktigt varför folk tror att det här skulle vara värre än något annat spel när det kommer till sånt.

Medlem
Skrivet av Stiffy:

Om man ska lita på vad de säger så kommer det ej vara några microtransaktioner.

https://twitter.com/finchstrife/status/1504591261574987800?s=21

Skrivet av JennieGlau:

Spelet såg riktigt välgjort ut. Det var inte perfekt men dom där viktiga detaljerna och känslan kändes riktigt. Fanns så mkt att göra och stor värld fylld med saker att upptäcka . och kändes harry potter helt enkelt .

Dom som gör spelet verkade göra det för dom älskade harry potter världen .

MEN jag får tyvärr den hemska magkänslan att spelet kommer förstöras med mobil micro transaktions på alla möjlig sätt.

Vilket gör jag känner mig både glad och taggad och väldigt ledsen på samma gång av att se detta spel.

Enligt twitterinlägget som är länkat så säger de att det inte ska innehålla mikrotransaktioner.

Medlem
Skrivet av Gen:

Spelet ser riktigt bra ut bara de putsar ansiktsanimationerna lite.

Måste säga att jag inte riktigt förstår vad Hogwarts har med Elden Ring att göra?

För att det är uppenbart att många i tråden ser videon och ser ett grafiskt attraktivt spel och instinktivt känner intresse, men kanske inte har hunnit reflektera över att ett Harry Potterspel är gjort för en helt annan målgrupp.

Båda ser ut som spännande äventyr med fantasytema och båda är påkostade AAA men på det hela kan kontrasten till Elden Ring kan knappast bli större.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ser grymt ut, mycke ögongodis för oss som gillar HP.
Hoppas de har rättigheter att nyttja allt i böckerna som inte fick plats i filmerna, alla smågrejer man får reda på om universumet.

Väldigt kul med en annan tidsepok så de inte behöver bli allt för inlåsta i redan existerande story arcs men samtidigt kunna använda historiska händelser som de blodiga gobblin-upproren.
Detta kan till och med bli en preorder så man vet att man har de vid release nedladdat och klart med allt extra man kan få.
Håller på att läsa om alla böckerna nu när det kommit så bra utgåvor: https://www.bloomsbury.com/uk/harry-potter/hogwarts-house-edi...

Medlem

En FAQ har laddats upp på Hogwarts Legacys hemsida (kopierade några punkter som har frågats här på FZ)

Q: When does Hogwarts Legacy release?
A: Hogwarts Legacy will release Holiday 2022.

Q: What platforms will Hogwarts Legacy be on?
A: Hogwarts Legacy will be available for PlayStation5, PlayStation4, PlayStation4 Pro, Xbox Series X|S, Xbox One consoles, Nintendo Switch and PC.

Q: Is Hogwarts Legacy an original story?
A: Hogwarts Legacy is an open-world, single-player, action role-playing videogame (RPG) set in the 1800s wizarding world. The story has players experiencing life as a student at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry like never before, as they live the unwritten and embark on a dangerous journey to uncover a hidden truth of the wizarding world.

Q: How do you play Hogwarts Legacy?
A: Hogwarts Legacy is filled with immersive magic, putting players at the center of their adventure to become the witch or wizard they choose to be. They will grow their character’s abilities by mastering powerful spells, brewing potions, and harvesting magical plants as they face off against deadly enemies. Players will also encounter missions and scenarios that will pose difficult choices and determine what they stand for.

Q: What are the dangerous threats in the Hogwarts Legacy?
A: The Wizarding World is fraught with dangers including creatures corrupted by a magical force, sinister witches and wizards, as well as a possible mounting goblin rebellion.

Q: Is Hogwarts Castle explorable in Hogwarts Legacy?
A: Yes. Players will be able to explore a fully realized Hogwarts Castle where they will attend classes, discover dungeons, secret passageways, and challenging puzzles.

Q: Does Hogwarts Legacy have broom flight?
A: Broom flight is a method of travel in Hogwarts Legacy and there are also broom races. Players can take a Flying class to master their broomstick flying skills.

Q: Can players ride magical beasts in Hogwarts Legacy?
A: Players can tame, mount and ride some magical beasts in Hogwarts Legacy.

Q: What kinds of classes will players attend in Hogwarts Legacy?
A: Players will attend classes such as Charms, Defence Against the Dark Arts, Herbology, and Potions where they will meet their professors, learn to cast spells, grow magical plants, brew potions and more.

Q: How do players level up in Hogwarts Legacy?
A: In addition to classes and spells, players will have access to a deep set of upgrades, talents and skills to aid their progression as a witch or wizard. They can complete challenges throughout the world to earn experience and level up their abilities. Magical gear can also be upgraded and specialized to increase offensive and defensive capabilities in a chosen playstyle.

Q: Can players mix and match spells in Hogwarts Legacy?
A: Mixing and matching dozens of spells in Hogwarts Legacy will let players define their combat style on the path to become the ultimate duelist.

Q: Does Hogwarts Legacy have online or co-op gameplay?
A: Hogwarts Legacy is a single player experience and does not have online or co-op gameplay.

Q: Are there in-game purchases or micro-transactions in Hogwarts Legacy?
A: Hogwarts Legacy does not have in-game purchases or micro-transactions.

Medlem
Skrivet av Issue:

Ursprungling fråga:
Varför svara ja när det inte bara kommer till PS?

Det gick i all hast, "nej" är rätt svar. Vilket du hade vetat om du googlat från början


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det gick i all hast, "nej" är rätt svar. Vilket du hade vetat om du googlat från början

varför ska jag googla? var inte jag som frågade eller svarade...


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Bättre att lära en man att fiska än att behöva springa dit och dra upp en varje gång han vill ha en.

Visdom!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar