Se presentationen av Hogwarts Legacy

Gen
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

För att det är uppenbart att många i tråden ser videon och ser ett grafiskt attraktivt spel och instinktivt känner intresse, men kanske inte har hunnit reflektera över att ett Harry Potterspel är gjort för en helt annan målgrupp.

Båda ser ut som spännande äventyr med fantasytema och båda är påkostade AAA men på det hela kan kontrasten till Elden Ring kan knappast bli större.

Kontrasten till Elden Ring beror väl snarare på att det enda gemensamma de har är att båda är open world.

R_N
Medlem
Inte en Sony Exclusive som det var sagt från början

Hogwarts Legacy hemsidan kan man se att spelet kommer släppas på alla plattformar vilket inkluderar:
PS4, PS5, XBOX One, XBOX Series X|S, Nintendo Switch och PC.

Jippy!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

För att det är uppenbart att många i tråden ser videon och ser ett grafiskt attraktivt spel och instinktivt känner intresse, men kanske inte har hunnit reflektera över att ett Harry Potterspel är gjort för en helt annan målgrupp.

Båda ser ut som spännande äventyr med fantasytema och båda är påkostade AAA men på det hela kan kontrasten till Elden Ring kan knappast bli större.

Håller med om att det är stor kontrast mellan Harry Potter och Elden Ring, förmodligen helt olika spel. Men vad menas med att inte hunnit reflektera över målgrupp? Du menar gamers i 30 års åldern som vuxit upp till Harry Potter och gillar rollspel? Låter som en stor målgrupp i mina öron säkert många här som kan relatera.

Medlem

När ska det här utspela sig? Före eller Efter HP ?
Ser kul ut men är det bara SP eller nån typ av MP spel?

Medlem
Skrivet av Cyberz:

När ska det här utspela sig? Före eller Efter HP ?
Ser kul ut men är det bara SP eller nån typ av MP spel?

Q: Is Hogwarts Legacy an original story?
A: Hogwarts Legacy is an open-world, single-player, action role-playing videogame (RPG) set in the 1800s wizarding world. The story has players experiencing life as a student at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry like never before, as they live the unwritten and embark on a dangerous journey to uncover a hidden truth of the wizarding world.

Q: Does Hogwarts Legacy have online or co-op gameplay?
A: Hogwarts Legacy is a single player experience and does not have online or co-op gameplay.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Håller med om att det är stor kontrast mellan Harry Potter och Elden Ring, förmodligen helt olika spel. Men vad menas med att inte hunnit reflektera över målgrupp? Du menar gamers i 30 års åldern som vuxit upp till Harry Potter och gillar rollspel? Låter som en stor målgrupp i mina öron säkert många här som kan relatera.

Jag menar så här. Vi är alla ganska passionerade gamers här på Fz. Många av oss har koll på allt nytt som är på G, speciellt stora releaser och många blir hype av E3 och när vi få se gameplay från nya storspel.

Så, Harry Potter Hogwarts får gameplay och är supersnyggt, AAA, äventyr, ser spännande ut, ser seriöst ut. Så vid en första anblick tänker man kanske, wow vad grymt. Vill ha. Så känner jag på ren instinkt.

Men sen nästa steg, när man reflekterat lite, så slår det en att detta är Harry Potter trots allt. Skenet bedrar. Det har en mature, realistisk look (grafiken är 0% barnslig), men målgruppen för HP-spel måste ju rimligen ändå vara barn och casuals? Inte typiska fullvuxna Fz-gamers.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Cyberz:

När ska det här utspela sig? Före eller Efter HP ?
Ser kul ut men är det bara SP eller nån typ av MP spel?

Som det sägs i klippet.. Det utspelar sig på 1800-talets Hogwarts. Och det är bara SP.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag menar så här. Vi är alla ganska passionerade gamers här på Fz. Många av oss har koll på allt nytt som är på G, speciellt stora releaser och många blir hype av E3 och när vi få se gameplay från nya storspel.

Så, Harry Potter Hogwarts får gameplay och är supersnyggt, AAA, äventyr, ser spännande ut, ser seriöst ut. Så vid en första anblick tänker man kanske, wow vad grymt. Vill ha. Så känner jag på ren instinkt.

Men sen nästa steg, när man reflekterat lite, så slår det en att detta är Harry Potter trots allt. Skenet bedrar. Det har en mature, realistisk look (grafiken är 0% barnslig), men målgruppen för HP-spel måste ju rimligen ändå vara barn och casuals? Inte typiska fullvuxna Fz-gamers.

Barnen som växte upp med Harry Potter är fullvuxna fz gamers idag.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag menar så här. Vi är alla ganska passionerade gamers här på Fz. Många av oss har koll på allt nytt som är på G, speciellt stora releaser och många blir hype av E3 och när vi få se gameplay från nya storspel.

Så, Harry Potter Hogwarts får gameplay och är supersnyggt, AAA, äventyr, ser spännande ut, ser seriöst ut. Så vid en första anblick tänker man kanske, wow vad grymt. Vill ha. Så känner jag på ren instinkt.

Men sen nästa steg, när man reflekterat lite, så slår det en att detta är Harry Potter trots allt. Skenet bedrar. Det har en mature, realistisk look (grafiken är 0% barnslig), men målgruppen för HP-spel måste ju rimligen ändå vara barn och casuals? Inte typiska fullvuxna Fz-gamers.

Förstår inte ditt resonemang öht.
Tolkiens universum, Harry Potter och Discworld är de av mina favoriter i fantasins värld.
Är Tolkiens värld bara för barn för att the hobbit är en barnbok?
För mig som är snart 40, läser några böcker i månaden, spelat spel sedan C64an, jobbat med data i hela mitt liv.
Kvalar jag inte in på detta hårdkokta forum?

Detta spel och nästa God of War blir årets höjdpunkter för mig.

Medlem
Skrivet av SSidde:

Förstår inte ditt resonemang öht.
Tolkiens universum, Harry Potter och Discworld är de av mina favoriter i fantasins värld.
Är Tolkiens värld bara för barn för att the hobbit är en barnbok?
För mig som är snart 40, läser några böcker i månaden, spelat spel sedan C64an, jobbat med data i hela mitt liv.
Kvalar jag inte in på detta hårdkokta forum?

Detta spel och nästa God of War blir årets höjdpunkter för mig.

Jaja, det finns folk som vill missförstå.

Hobbit är ett bra exempel. Tolkiens universum utvecklades senare och är fantastiskt, men just Hobbit var en barnbok och det är knappast slump att just hobbitfilmerna gjordes barnsliga.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jaja, det finns folk som vill missförstå.

Hobbit är ett bra exempel. Tolkiens universum utvecklades senare och är fantastiskt, men just Hobbit var en barnbok och det är knappast slump att just hobbitfilmerna gjordes barnsliga.

Det jag menar är att fantasy behöver inte vara tex. grimdark för att vara uppskattat av vuxna.
Oavsett om det är i datorspel eller böcker.

Hur man skapat filmer baserat på böcker har nog ingenting öht med böckernas skapande att göra.

Medlem

Ska tydligen finnas flera svårighetgrader.. sen tror jag inte spelet enbart är inriktat till "små" barn.
Tänk på att alla som såg HP på bio har växt upp

Skriv svar