Robot
Metro 2033

Framtidens Moskva är en farlig plats. Radioaktivitet på markytan, mutanter i underjorden och banditer som vill dig illa. Välkommen till Metro 2033.

#4a-games, #fallout-3


Medlem
Metro 2033

coolt, ska bli kul o testa med nytt graffekort sen

Medlem

Tycker det känns lite halvtaskigt, men men verkar vara intressant story. Har inte kommit så långt själv än, men får se.

Medlem

Verkade intressant, men sen såg jag att det var till Xbox..

Medlem

Ruskigt dålig AI har jag själv märkt.. man kan stå framför fienden ibland utan att de märker något + vissa fiender går ibland inte att döda ... annars bra lir fast de borde slipat på spelet i någon månad till.

Medlem

Finns för PC med, fast så ooptimerat att man måste köra minst dual 5870 eller Fermi för att få över 30 fps konstant i någorlunda upplösningar.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Behövs avancerade grafikinställningar för detta spelet, att gå från inställning 1-2-3-4 sätter på 5-6 funktioner osv, dödar prestandan, vill man köra med högupplösta texturer tvingas man till 6megapixel skuggor osv...


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Maxade spelet till PC, dock ej DX11 utan 10 : )
Sjukt snyggt och jäkligt underhållande, ibland blir det enformigt i tunnlarna men annars ! ett bra köp !

Medlem

Tyvärr brukar östeuropeiska spel med awesome settings vara alldeles för buggiga (Stalker, you are empty, detta)...

Men men, läser boken just nu och kommer definitivt att skaffa spelet sen.

Medlem

Gametrailers sågade ai:n något fatalt, när blir inget köp för mig.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Blir lätt ett köp när priset sänkts en aning:)

Medlem

Hade nästan större förväntningar på detta spel!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

ska skaffa det till dator nån gång i maj.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Tycker spelet är värt mer i betyg än 3! Är inte klar med spelet ifs så kan inte säga något om handlingen... men hitills tycker jag storyn är bra mycket bättre/mer originell än i många andra spel i samma genre (t.ex. BioShock 2, Half-Life 2, Call of Duty etc - hade dessa någon bra handling?).

Metro 2033 känns bra mycket originellt och bjuder på en mycket skön stämning. Spelet är inte lika konsoll/casual gamer anpassat som alla dessa spel och därför borde det få lite plus i kanten för att våga vara annorlunda.

AI:n är dock katastrofal och ljudet är väl inte på sin topp men de felen är väl det enda minusena jag hittar.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Hade nästan större förväntningar på detta spel!

Det har fått bättre recensioner på andra sajter.

?Bioshock crossed with Half-Life in Fallout?s world?

- 9 /10 - Xbox World 360 Magazine ? UK
?There is only one word to describe the game: brilliant?

- 9 / 10 - GameReactor.de ? Germany
?Metro 2033 is a fascinating world where each bullet is pure gold?

- 9 / 10 ? 3DJuegos.com ? Spain

http://www.gametrailers.com/video/review-metro-2033/63405

Bästa spelet jag spelat i år, än så länge.

EDIT:

AIn är dock ganska kass, och det är otroligt krävande. Men känslan i spelet väger upp, värre än nån skräckfilm.

Medlem

Såg riktigt mysigt ut dock...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Skall precis sätta i spelet i min krysslåda.

Medlem

Kunde varit bra, men precis som andra spel som även är utvecklade för konsoll så suger känslan i spelet. Tacka vet jag Stalker, BF2 och Half-Life-serien.
Grafiken är dock riktigt grym.

Medlem

Det är grymt bra , och för en gång skull känns det som spelet är utvecklat till PC och sedan portat till konsoler och inte tvärtom. Otroligt bra grafik och stämning, AIn har jag inte haft några problem med och känslan är enorm.

5/5 fan bästa Single Player spelet på åratal, synd att folk ska såga det för ingenting.

Optimeringen kan jag inte hålla med om , spelet är otroligt snyggt så inte undra på att det kräver krut, tittar man på spelmarknaden är detta det snyggast sedan Crysis utan tvekan.

Öst kan göra spel helt enkelt, väst kan bara göra skit nuförtin.

Inaktiv
Skrivet av SorbP:

Gametrailers sågade ai:n något fatalt, när blir inget köp för mig.

Upplevde nästan inga av de felen de rabblade upp i PC-versionen.

För mig var detta det bästa spelet i år hittills. Det finns vissa saker som jag stör mig på, såsom att jag mot slutet inte hade någon användning för min militärklassade ammunition, hade runt 700 kulor i slutet.

För få vapen, en sak som jag både kan och inte kan förstå. Det är också lite tråkigt att jag aldrig, inte en enda gång, fann någon användning för en sniper rifle.

Slutet var inte speciellt tillfredställande, kan dock vara pga att jag inte ville att spelet skulle ta slut. Älskade hela grejen med att gå runt i tunnlarna och hur de hade byggt upp ett samhälle, varje station var en stad.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Själv så tycker jag att detta är ett utmärkt spel! Ja Fattar dock inte så mkt varför dom klagar så mkt på AIn? Ja tycker den funkar bra iaf. En sak som ja stör mig mycket på! Inställningarna för grafiken! Typ 5 alternativ lr nå?!

Annars är det ett väldigt mysigt spel Väldigt bra stämning.
Awesome action sekvenser osv
Huvud personen kunde dock ha en annan röst

Medlem

Det förtjänade en 5:a. Jag förbokade för en vecka sedan och har precis börjat spela, men det har verkligen fångat bokens känsla, bortsett från den hemska AI:n

Medlem
Skrivet av metro swe:

Själv så tycker jag att detta är ett utmärkt spel! Ja Fattar dock inte så mkt varför dom klagar så mkt på AIn? Ja tycker den funkar bra iaf. En sak som ja stör mig mycket på! Inställningarna för grafiken! Typ 5 alternativ lr nå?!

Annars är det ett väldigt mysigt spel Väldigt bra stämning.
Awesome action sekvenser osv
Huvud personen kunde dock ha en annan röst

AI:n fungerar men den är inte bra. I övrigt är spelet nog ett av de bästa jag spelat sedan...någonsin.

Medlem

Läs boken! sinnes bra

Medlem

Är det någon som kan tipsa om ett ställe som säljer boken? jag blev sugen på att läsa den.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det någon som kan tipsa om ett ställe som säljer boken? jag blev sugen på att läsa den.

http://www.prisjakt.nu/bok.php?p=1093385

Medlem

Kan bara instämma med många andra här. Tokigt bra spel som verkligen får en att sitta på spänn hela tiden. Älskar dom här små "flashbacks" som gör att världen gungar till och man befinner sig helt plötsligt på samma ställe fast före allt elände började. Röster som viskar en massa saker osv. Ljudet är super tycker jag! Verkligen stämningsfullt och välproducerat. Samma skräckfaktor som Silent Hill (ljudet då).

5/5 får spelet av mig! Rekommenderas varmt! >:]

Inaktiv

Har lirat igenom hela spelet, ger det lätt 5/5 också. Man får inte missa detta spelet. Miljöerna och detaljrikedomen är sjukt bra!

Medlem

Öst är ju enda som producerar riktiga spel nuförtin. Väst handlar bara om casual och 900% tjäna pengar och ingen passion.. Undantaget skulle väl vara Frictional Games och TripeWrie Interactive.

Metro 2033 äger

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Checkpointsystem, hur många spel har inte det?

FZ älskar verkligen att klaga på ALLT

Ja, nog kan jag hålla med om att FZ rent generellt har mycket att klaga på, men checkpoint suger verkligen bigtime!
Förvisso kanske inte detta spelet skulle tjäna så mycket på normalt savesystem, men ändå. Det är alltid fördel att själv välja när det ska sparas. Irritationen av att spela om samma sekvens många gånger får lätt mig att tappa lusten att spela vidare. Har svårt att tro att jag är ensam om denna irritation.

12
Skriv svar