Epic Games donerar Fortnites kassa för att hjälpa Ukrainas befolkning

Robot
Epic Games donerar Fortnites kassa för att hjälpa Ukrainas befolkning

Alla intäkter till välgörenhet.

#Epic-games, #spelbranschen


Medlem

DET borde ju kunna bli en slant! Snyggt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Medlem

Och den här:
https://www.fz.se/nyhet/289429-bundle-for-ukraine-ger-dig-fle...

EDIT: missade att den var över... Hoppas många här hann med.

Ambassadör
Xbox

Mycket stabilt! Undrar om PlayStation hakar på?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Mycket stabilt! Undrar om PlayStation hakar på?

PlayStation donerar rätt in i sin plånbok!

Medlem

Bra!

Skrivet av Mortaigne:

Mycket stabilt! Undrar om PlayStation hakar på?

Hade ju varit fint! Sony skulle donera 2 miljoner dollar till UNHCR vad jag läste senast samt matcha de anställdas bidrag. Antar att Playstation räknas in där.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Känns fint att fanboya här va?

Edit: Patetiskt.

Är väl ändå en rätt berättigad fråga? Vore det dåligt? Nyheten är ju skriven att Epic och Xbox gör det i ett samarbete, då vore det väl bra om Playstation hade hakat på för ett så gott ändamål?

Att skriva patetiskt gör inget gott.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Bra!

Hade ju varit fint! Sony skulle donera 2 miljoner dollar till UNHCR vad jag läste senast samt matcha de anställdas bidrag. Antar att Playstation räknas in där.

Precis, Sony var snabba ute med att redan 2 mars meddela att de skulle skänka pengar till Ukraina via UNHCR och NGO (https://www.sony.com/en/SonyInfo/News/Press/202203/22-007E/)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Gill:

Är väl ändå en rätt berättigad fråga? Vore det dåligt? Nyheten är ju skriven att Epic och Xbox gör det i ett samarbete, då vore det väl bra om Playstation hade hakat på för ett så gott ändamål?

Att skriva patetiskt gör inget gott.

Hade väl samtidigt varit mindre smaklöst att skriva något i stil med "hoppas andra aktörer hakar på" i stället för att, som "Ambassadör Xbox" specifikt peka på en konkurrent och fråga vad de gör, när de (som flera andra nämnt) ganska tidigt donerat en icke obetydlig summa till stöd för krigets offer.

Då kan man lika gärna vända på det: varför har inte Epic och Microsoft/Xbox gjort mer och/eller något tidigare?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vad kan jag köpa i Fortnite nu då?

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Känns fint att fanboya här va?

Edit: Patetiskt.

Vilket patetiskt inlägg. Går direkt till förolämpningar när någon ställer en rätt berättigad fråga då andra konsolföretag dragit igång insamlingar för det Ukrainska folket.

Skärpning.

Medlem

Men Epic ägs ju av KINA!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av FejkFejksson:

Känns fint att fanboya här va?

Edit: Patetiskt.

Det var en helt legitim undran då Fortnite förmodat drar in ännu mer pengar på PlayStation än på Xbox och det hade väl varit skitbra om de hakade på också?

Vad är det som är fanboyigt med det? Det är väl inte så att du projicerar lite här nu? Trams.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av PeTTs0n:

Hade väl samtidigt varit mindre smaklöst att skriva något i stil med "hoppas andra aktörer hakar på" i stället för att, som "Ambassadör Xbox" specifikt peka på en konkurrent och fråga vad de gör, när de (som flera andra nämnt) ganska tidigt donerat en icke obetydlig summa till stöd för krigets offer.

Då kan man lika gärna vända på det: varför har inte Epic och Microsoft/Xbox gjort mer och/eller något tidigare?

Fast... både Xbox, PlayStation och en hel massa andra spelföretag har donerat massor och har olika program för att dra in pengar till Ukraina, det är väl ingen som påstått annat? Den här nyheten handlade specifikt om Fortnite, som är en gigantisk kassako för både Epic och alla andra inblandade där Epic och Xbox skänker sina vinster från spelet under en period. Vad i hela fridens namn är det som är smaklöst med att undra om PS hakar på den grejen?

Det känns som om ganska många borde ta sig en titt över konsolkrigarstängslet här ibland.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det känns som om ganska många borde ta sig en titt över konsolkrigarstängslet här ibland.

Exakt, och därför ser jag inte riktigt anledningen till varför du (av alla) nämner Playstation överhuvudtaget.

Så... varför har inte Microsoft och Epic gjort något tidigare då? Det är väl en minst lika relevant fråga om vi nu ska tjafsa om sådant?
Det här är det första jag har sett där MS/Xbox donerat. (Om vi pratar ekonomiska medel till välgörenhet, och inte tekniska produkter/lösningar som används i fält.) Två veckor efter Sony. Varför tog det sådan tid?

Hade du inte nämnt någon aktör vid namn (då du dessutom har en titel där du representerar en specifik aktör som är konkurrerande med den du nämner) hade jag inte klagat. För visst är det bra att så många som möjligt drar sitt strå till stacken. Men det kan sannerligen betraktas som smaklöst att just du kommer med en pekpinne till Sony. Helt oavsett vad din intention faktiskt är.

Men vi släpper det. Däremot hoppas jag du någon gång inser varför det kan betraktas (jag säger inte att den åsikten är per definition rätt eller fel) som smaklöst även om inte du ser/nu förstår det.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av PeTTs0n:

Exakt, och därför ser jag inte riktigt anledningen till varför du (av alla) nämner Playstation överhuvudtaget.
Så... varför har inte Microsoft och Epic gjort något tidigare då? Det är väl en minst lika relevant fråga?

Men allvarligt... För att om Xbox hakar på Epic så är det väl rimligt att tänka sig att PlayStation också gör det? Vad är det som är konstigt med det för att det är jag som undrar det? Jag spelar på PlayStation också, kan du tänka dig! Fortnite bör vara större på PS än på Xbox så det borde innebära en hel massa mer pengar till Ukraina, kändes relevant.

Vad Epic har gjort tidigare har jag ingen aning om, men Microsoft/Xbox har sedan tidigare samarbete med UNHCR till Ukraina, matchar donationer från Rewards-programmet etc. etc. Vad det nu har med saken att göra. Så där är du ute och cyklar också, det är ju inte ens relevant.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Men allvarligt... För att om Xbox hakar på Epic så är det väl rimligt att tänka sig att PlayStation också gör det? Vad är det som är konstigt med det för att det är jag som undrar det? Jag spelar på PlayStation också, kan du tänka dig! Fortnite bör vara större på PS än på Xbox så det borde innebära en hel massa mer pengar till Ukraina, kändes relevant.

Vad Epic har gjort tidigare har jag ingen aning om, men Microsoft/Xbox har sedan tidigare samarbete med UNHCR till Ukraina, matchar donationer från Rewards-programmet etc. etc. Vad det nu har med saken att göra. Så där är du ute och cyklar också, det är ju inte ens relevant.

Ah, måste ha missat mötet där vi beslutade vilka jämförelser som var relevanta. Helt klart är din parallell och åsikt den enda korrekta.
Ärad vare Xbox ambassadör. "Allvarligt".


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av PeTTs0n:

Exakt, och därför ser jag inte riktigt anledningen till varför du (av alla) nämner Playstation överhuvudtaget.

Så... varför har inte Microsoft och Epic gjort något tidigare då? Det är väl en minst lika relevant fråga om vi nu ska tjafsa om sådant?
Det här är det första jag har sett där MS/Xbox donerat. (Om vi pratar ekonomiska medel till välgörenhet, och inte tekniska produkter/lösningar som används i fält.) Två veckor efter Sony. Varför tog det sådan tid?

Hade du inte nämnt någon aktör vid namn (då du dessutom har en titel där du representerar en specifik aktör som är konkurrerande med den du nämner) hade jag inte klagat. För visst är det bra att så många som möjligt drar sitt strå till stacken. Men det kan sannerligen betraktas som smaklöst att just du kommer med en pekpinne till Sony. Helt oavsett vad din intention faktiskt är.

Men vi släpper det. Däremot hoppas jag du någon gång inser varför det kan betraktas (jag säger inte att den åsikten är per definition rätt eller fel) som smaklöst även om inte du ser/nu förstår det.

Det enda som är fanboyigt och smaklöst är att läsa in massa konsolkrigartrams i mitt inlägg och spåra ur ett kommentarsfält. Det säger mer om de som gör det.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av PeTTs0n:

Ah, måste ha missat mötet där vi beslutade vilka jämförelser som var relevanta. Helt klart är din parallell och åsikt den enda korrekta.
Ärad vare Xbox ambassadör. "Allvarligt".

Skärp dig.

Vilket otroligt tramsande det är här ibland.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det enda som är fanboyigt och smaklöst är att läsa in massa konsolkrigartrams i mitt inlägg och spåra ur ett kommentarsfält. Det säger mer om de som gör det.

Du ser verkligen inte någon annan syn på saken än din egen? Då är det helt klart ingen idé att fortsätta diskutera.
Jag ber om ursäkt att jag var alldeles för vass i mitt sista inlägg, dock.

Skrivet av Mortaigne:

Skärp dig.

Vilket otroligt tramsande det är här ibland.

Du bör inse att du också bidrar till det, hur mycket det än kan svida. Ansvaret att skärpa sig vilar på fler än bara andra än du. Redan innan den diskussionen var vi båda alldeles för långt ner på konflikttrappan för att i närheten av kalla det en seriös diskussion. Jag tar på mig min del av ansvaret och hoppas innerligt nivån kan höjas lite oftare.

Så länge du bär en titel som signalerar att du företräder ett företag/varumärke kan du inte förvänta dig att tas särskilt objektivt när du pratar om konkurrenter. Oavsett hur väl du kanske menar. Jag beklagar.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Underbart. Verkligen stolt över västvärlden just nu.
Synd bara att företag som Nestlé fortfarande gör affärer i Ryssland.

Medlem

Epic verkar ha oändligt med pengar.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Fantastiskt!

Jag vet inte vad som ligger till grund för den urspårning som skett här i tråden, däremot är jag säker på att ni tillsammans kan lösa det genom att ta ett steg tillbaks och betrakta era egna handlingar utifrån.

Oavsett varför ett bolag väljer att agera i frågan eller inte, bör vi hylla alla insatser som ät riktade till att skapa en bättre värld tillsammans. Vi bär där alla ett ansvar, även i den egna vardagen.

En god gärning om dagen, gör gott i magen (skulle det bli fler, skadar det inte heller?).

Nu vill jag se er visa att ni har förmågan att agera bortom er själva till förmån för oss alla!

Puss på er, ha en bra dag och ta hand varandra!

Medlem

Värt att tillägga är att om man tvekat att testa Fortnite pga bygg-funktionen så är det nu kanske läge att testa det lite då möjligheten att bygga är avstängd under dem 9 första dagarna av den nya säsongen

Sen kan man hoppas att en egen playlist med bygget avstängt finns kvar på sidan av.

Medlem

Då får jag väl hoppas att detta biståndet hamnar där det ska och inte i de redan rikas fickor som det brukar göra.
Att ge bistånd är oftast bara godhetsknarkare som försöker döva sitt dåliga samvete.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Då får jag väl hoppas att detta biståndet hamnar där det ska och inte i de redan rikas fickor som det brukar göra.
Att ge bistånd är oftast bara godhetsknarkare som försöker döva sitt dåliga samvete.

Nja, även ifall det finns fall där pengar gått till ändamål (detta kan även bero på att man vill öronmärka biståendet , tex i områden där demokrati är nästintill obefintlig . Det sker då ibland att man öronmärker dessa bistånd till att gå till fel områden där de ej gör nytta) som ej bra så gör faktiskt merparten väldigt nytta och det hjälper väldigt många människor att få tex mat, kläder, vatten osv. Att ge en nation bistånd so är i en extrem krigssituation och det inte finns några demokratiska element så gör ett bistånd som är öronmärkt för tex jämställdhet inte mycket nytta alls (detta gäller inte Ukraina men det har skett att bistånd liknande dessa har varit aktuella).

Det är riktigt trevligt att se spelföretag och andra gå ihop och hjälpa till i denna kris. Det kommer behövas rejält med assistans även efter detta krig i den kommande återuppbyggnaden av en raserad nation.

Medlem

Första gången det inte är helt meningslöst att köpa skins!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Första gången det inte är helt meningslöst att köpa skins!

Jag håller inte med om att det är helt meningslöst i vanliga fall, alla får spendera sina pengar hur de vill, men däremot hoppas jag att detta blir ett mer vanligt förekommande fenomen framöver. Jag skulle definitivt kunna tänka mig att köpa skins med mera till förmån för välgörande ändamål.

Ser det som en win-win-win. Utvecklaren får en del, mottagaren av donationen får en del, jag får ett skin och en bra magkänsla.

12
Skriv svar