A Plague Tale ska bli till TV-serie

Robot
A Plague Tale ska bli till TV-serie

De mordlystna pestråttorna kan inte bärga sig.

#A-plague-tale


Medlem

Inte lirat spelet, är det bra?

Medlem

Detta kan fungera utmärkt - jävligt bra story i spelet!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fiigaro:

Inte lirat spelet, är det bra?

A Plague Tale är inte riktigt AAA, men det är överraskande bra. Det gör ingenting nytt, egentligen, och lånar friskt från andra spel. Men allt sammantaget är gjort på en sådan nivå att helheten blir väldigt övertygande. Jag gillade det hela vägen in i mål. Men spela med franska röster!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Inte lirat spelet, är det bra?

Yep

Medlem

Fyfan för tv-serier. Är så sjukt trött på det formatet. Första säsongen kan vara jättebra och så kommer nästa och suger. Känns bara som man slösar bort tiden. Jag håller mig till film numera, har filmen ett dåligt slut så har jag bara kastat bort några timmar av mitt liv, inte flera dagar.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Fyfan för tv-serier. Är så sjukt trött på det formatet. Första säsongen kan vara jättebra och så kommer nästa och suger. Känns bara som man slösar bort tiden. Jag håller mig till film numera, har filmen ett dåligt slut så har jag bara kastat bort några timmar av mitt liv, inte flera dagar.

Om vi ska se till spel som blivit serier på senare tycker jag exempelvis att The Witcher gjorde tvärt om. Första säsongen var oerhört dålig på många plan (kass CGI, rörig story, platt scenografi, usla dialoger, alldeles för glättigt och toung-in-cheek osv) men säsong två var riktigt bra.

Problemet med serier är när det mjölkas alldeles för länge som typ The Walking Dead. Till sist blir det en enda lång upprepning utan att storyn förs framåt.

Frilansare

Intressant! Blandningen av historia och det övernaturliga torde göra sig bra.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Inte lirat spelet, är det bra?

börjat spela lite nu i helgen då jag såg jag hade det i epic games visst , än så länge det lilla jag spelade så verkar det ju rätt bra, fin grafik och handling.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Fyfan för tv-serier. Är så sjukt trött på det formatet. Första säsongen kan vara jättebra och så kommer nästa och suger. Känns bara som man slösar bort tiden. Jag håller mig till film numera, har filmen ett dåligt slut så har jag bara kastat bort några timmar av mitt liv, inte flera dagar.

Håller med, hade hellre sett en film med vettig budget. Men visst, jag gillar verkligen spelet så kan nog bli bra!

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Inte lirat spelet, är det bra?

Inget spel för mig men det har fått bra omdömen.
ex
https://www.fz.se/recension/279757-a-plague-tale-innocence

Medlem

Spännande! Gillar att/om den blir på franska då det är otroligt uppfriskande att se film och serier som inte produceras i USA. Netflix har blivit riktigt bra på det de senaste åren.

Medlem

Kan kanske som redan nämnts, fungera om det är på franska och lyckas förmedla en riktigt hemsk bild av pesten. Spelet i sig var lite intressant till en början, men jag tappade ganska fort intresset då allt gameplay verkligen lämnade mycket att önska. Linjärt, instängt, enkla pussel och stealth sekvenser där det blir auto-game-over om någon soldat får syn på en.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Håller med, hade hellre sett en film med vettig budget. Men visst, jag gillar verkligen spelet så kan nog bli bra!

Nu har jag ju bara spelat spelet i 3 timmar men håller med om att hittills passar det kanske bättre som film. Dock rent generellt tycker jag serier ger mer möjlighet för utveckling av karaktärer, förutsatt att de har en början och ett slut färdigt från dag 1, och inte börjar improvisera och fylla ut hejvilt om serien blir en enorm hit, som Lost.

TV-serier börjar ju även få budgets som utmanar storfilmer, och en film som t.ex. The Batman tror jag hade fungerat bättre som en serie med 6 entimmarsavsnitt än en 3-timmarsfilm

1
Skriv svar