Ubisofts Stockholms-kontor arbetar på nytt ip, med experimentell, massiv open world-tech

Robot
Ubisofts Stockholms-kontor arbetar på nytt ip, med experimentell, massiv open world-tech

Molntjänst ska hjälpa till att ”skala upp” spelvärldarna och fylla dem med mängder av spelare.

#nyhetstips


Medlem

Fler torn, fler baser!


signatur

I drank what?

Medlem

Microsoft Flight Simulator är det enda spelet som utnyttjar en molnlösning på ett vettigt sätt. Men det beror på att det passar lösningen väldigt bra med AI-genererad värld och terräng baserad på befintlig kartdata från Bing maps.

Att ett mer vanligt spel som t.ex. Assassin's Creed skulle få större värld och mer innehåll är en helt annan sak. Där måste man ha något som designar världen, miljöerna, npc, uppdrag och interaktivitet. Att det skulle gå och generera baserat på AI och molnlösningar tror jag inte är möjligt än på ett bra tag.

Ett begränsat utbud av spel kan ha nytta av detta. Säg t.ex. ett bilspel med enorma kartor och terräng. För den stora mängden spel i närtid är det tid och utvecklingsbudget som sätter begränsningen på hur stora spelvärldarna kan vara.

Medlem

Ja dom har ju pratat om att nästa AC "infitinity" ska få en rejält stor värld så kan ju tänkas att dom använder sig av den lösningen.

Sen skulle det inte förvåna mig ifall GTAVI kommer med något liknande när det ryktas om att det kommer vara såpass stort med flera kontinenter/städer.

Hursomhelst är det verkligen spännande teknik på horisonten som kanske lyckas ta spel till en ny nivå.

Medlem

I gta6 skulle jag kunna se något sådant, jag förväntar mig att Rockstar gör något som är fetare än vad andra visat hitintills.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

fan va coolt


signatur

//monster

Medlem

Ubisoft kombinerat med stor öppen värld kan inte betyda nått positivt, hur mycket AI dom än använder
Kommer till 99% resultera i ett riktigt skitspel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mja större behöver ju inte betyda bättre. Eller hur var det nu?

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Mja större behöver ju inte betyda bättre. Eller hur var det nu?

Jag tänker att i Ubisoft fall så blir det lika bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Byta namn på: Beyond Good & Evil 2 och byta motor, då kanske den blir möjlig?

Fuel slog ju rekord för 13 år sedan då det tar över 3 timmar att köra över kartan i en bil.
Men bara för att något blir större betyder det inte att det blir bättre, och det passar inte alls alla.
Allt är ju ändå skriptat i spel så hur man än vrider och vänder på det så spelar yta ingenting om allt annat är eller blir ointressant i slutändan.

Har nu spelat 23 timmar, tagit mig ca 2 veckor(10-20 nätter, vem håller räkningen) in i Dying Light 1, staden känns helt okej i storlek men: väldigt märkligt att man inte blir en zombie då man bara fått en dos Antizin (ANTI-Zombie-INjection). Det är som att spelet står still om man inte följer story mode men när det spawnar zombies hela jävla tiden så har man fullt sjå att ta sig till ett uppdrag, samtidigt som man vill levla och loota ju

No mans sky vinner iaf https://youtu.be/_Fj6RdFpDc4

Medlem
Skrivet av Hipshot:

I gta6 skulle jag kunna se något sådant, jag förväntar mig att Rockstar gör något som är fetare än vad andra visat hitintills.

Förväntar mig också att GTA6 blir fetare än allt annat hitills, men ser gärna att det "feta" betyder mer detaljrikedom och innehåll per m² än bara en massa tom yta. Fast visst hade det varit coolt med en riktigt stor skog med berg, i stil med RDR2, där man t.ex. kan jaga eller kanske till och med plocka svamp och blåbär 😁

Medlem

Efter Elden Ring blir det svårt att spela ett Ubisoft openworld spel.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Efter Elden Ring blir det svårt att spela ett Ubisoft openworld spel.

Det var det långt innan elden ring.
Elden ring spädda bara på ännu mer att Ubisoft är värdelösa ,


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Open world är nästan alltid sämre än linjärt. Så nu är det sagt.

1
Skriv svar