Medlem
Skrivet av MrSTCS:
Skrivet av zhrooms:

Checkpointsystem, hur många spel har inte det?

FZ älskar verkligen att klaga på ALLT

Ja, nog kan jag hålla med om att FZ rent generellt har mycket att klaga på, men checkpoint suger verkligen bigtime!
Förvisso kanske inte detta spelet skulle tjäna så mycket på normalt savesystem, men ändå. Det är alltid fördel att själv välja när det ska sparas. Irritationen av att spela om samma sekvens många gånger får lätt mig att tappa lusten att spela vidare. Har svårt att tro att jag är ensam om denna irritation.

Checkpointsystemet var inte så störande ändå, tror jag blev irriterad på det 3-4 gånger, speciellt när jag smög och höll mig undan vid nazisterna. Kan nog vara snäppet värre på svåraste svårighetsgraden dock.

Spelet är dock värt att köra igenom.

Skrivet av Brain:

Tycker spelet är värt mer i betyg än 3! Är inte klar med spelet ifs så kan inte säga något om handlingen... men hitills tycker jag storyn är bra mycket bättre/mer originell än i många andra spel i samma genre (t.ex. BioShock 2, Half-Life 2, Call of Duty etc - hade dessa någon bra handling?).

Metro 2033 känns bra mycket originellt och bjuder på en mycket skön stämning. Spelet är inte lika konsoll/casual gamer anpassat som alla dessa spel och därför borde det få lite plus i kanten för att våga vara annorlunda.

AI:n är dock katastrofal och ljudet är väl inte på sin topp men de felen är väl det enda minusena jag hittar.

Och vilken story i spelet är det som du tycker är "awesome"? rälskjutare värre än cod och moh


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Brain:

Tycker spelet är värt mer i betyg än 3! Är inte klar med spelet ifs så kan inte säga något om handlingen... men hitills tycker jag storyn är bra mycket bättre/mer originell än i många andra spel i samma genre (t.ex. BioShock 2, Half-Life 2, Call of Duty etc - hade dessa någon bra handling?).
.

Och vilken story i spelet är det som du tycker är "awesome"? rälskjutare värre än cod och moh

Får jag fråga vad som är negativt hos rälsskjutare som har med storyn att göra? Tycker att handlingen generellt är lättare att leva sig in i i just rälsskjutare.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Brain:

Tycker spelet är värt mer i betyg än 3! Är inte klar med spelet ifs så kan inte säga något om handlingen... men hitills tycker jag storyn är bra mycket bättre/mer originell än i många andra spel i samma genre (t.ex. BioShock 2, Half-Life 2, Call of Duty etc - hade dessa någon bra handling?).
.

Och vilken story i spelet är det som du tycker är "awesome"? rälskjutare värre än cod och moh

Får jag fråga vad som är negativt hos rälsskjutare som har med storyn att göra? Tycker att handlingen generellt är lättare att leva sig in i i just rälsskjutare.

Fail på ditt argument, rälsskjutare gör ju så de kan berätta en bra och inlevelserike story. Vill du ha ett GTA i metro miljö?

Rälsskjutare är knappast något negativt, skulle absolut inte passa med nåt jävla free roaming över hela skiten, då försvinner ju känslan , atmosfären m.m

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Finns för PC med, fast så ooptimerat att man måste köra minst dual 5870 eller Fermi för att få över 30 fps konstant i någorlunda upplösningar.

Knappast. har 4870x2, fungerar fint i "high" i 1920x1080 (45-70 FPS). Det går att spela i "very high" också så länge man ändrar Anti-aliasingen i inställningarna, men då ligger man på runt 30 i strider istället för runt 40-45. Bra optimerat dvs.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Ctrl:

Finns för PC med, fast så ooptimerat att man måste köra minst dual 5870 eller Fermi för att få över 30 fps konstant i någorlunda upplösningar.

Knappast. har 4870x2, fungerar fint i "high" i 1920x1080 (45-70 FPS). Det går att spela i "very high" också så länge man ändrar Anti-aliasingen i inställningarna, men då ligger man på runt 30 i strider istället för runt 40-45. Bra optimerat dvs.

Det märks att du inte har ett DX11 kort. För kör man DX11 med allt ögongodis på så har du sällan över 30FPS. Har 2st 5870 och det är omöjligt att spela spelet på maxxade inställningar i 1080. Stänger man av Advanced DOF eller va det nu heter under DX11 så får man ungefär en FPS ökning på 100% dock.

Medlem
Skrivet av Divion:

Det märks att du inte har ett DX11 kort. För kör man DX11 med allt ögongodis på så har du sällan över 30FPS. Har 2st 5870 och det är omöjligt att spela spelet på maxxade inställningar i 1080. Stänger man av Advanced DOF eller va det nu heter under DX11 så får man ungefär en FPS ökning på 100% dock.

Antagligen pg.a att drivrutinerna precis kommit ut och forfarande optimeras. Ett DX11 kort skulle jag personligen inte köpa förrän kanske om något år då fler spel har det och drivrutinerna har mognat. Är väldigt nöjd med mitt 4870x2 som man haft ett bra tag nu, inte varit med om något spel som inte flyter på bra.

On-topic. Spelet har snygg grafik, men miljöerna är ganska tråkiga. Når inte upp till STALKER spelen på långa vägar pg.a linjäriteten och banorna.


signatur
Medlem
Skrivet av zauii89:

Det är grymt bra , och för en gång skull känns det som spelet är utvecklat till PC och sedan portat till konsoler och inte tvärtom. Otroligt bra grafik och stämning, AIn har jag inte haft några problem med och känslan är enorm.

5/5 fan bästa Single Player spelet på åratal, synd att folk ska såga det för ingenting.

Optimeringen kan jag inte hålla med om , spelet är otroligt snyggt så inte undra på att det kräver krut, tittar man på spelmarknaden är detta det snyggast sedan Crysis utan tvekan.

Öst kan göra spel helt enkelt, väst kan bara göra skit nuförtin.

Jag håller med dig om allt förrutom AI:n.. för den var tamejfan skum. Ska jag vara helt ärlig så var Metro 2033 nästan lika bra som Half-Life 2 i mina ögon.. hade varit bättre om inte AI:n sumpade ner spelet några poäng.

Det där med optimering har du också rätt i. Snyggast sedan Crysis och flyter grymt bra på mitt gamla 8800 GTS på högsta inställningarna (Dx9 och 1650x1080) vilket INTE Crysis gör.


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lilleputten:

Får jag fråga vad som är negativt hos rälsskjutare som har med storyn att göra? Tycker att handlingen generellt är lättare att leva sig in i i just rälsskjutare.

Fail på ditt argument, rälsskjutare gör ju så de kan berätta en bra och inlevelserike story. Vill du ha ett GTA i metro miljö?

Rälsskjutare är knappast något negativt, skulle absolut inte passa med nåt jävla free roaming över hela skiten, då försvinner ju känslan , atmosfären m.m

Läste du ens mitt inlägg? Försök igen.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Blev grymt besviken,sett fram emot detta. rent löjligt vad stryk man tar även på lägsta nivån och hur j-a mkt tåliga Ain är,Slängde 4 st granades på railen i frontline-missionet demot slutet där 5 st kom springande och sköt med hagelbrakaren med flertal krut och fullträffar.och nog fan överlevde dem.
nej detta blir tyvärr ett blomunderlägg i vardagsrumsfönstret.
Äckligt taskigt patetiskt spel.
stalker spelen gjorde en besviken då dem var enormt buggiga då dem kom,likaså Arma spelen, nej nu bllir det inga mer öststatsgjorda spel på min burk och konsoll.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Blev grymt besviken,sett fram emot detta. rent löjligt vad stryk man tar även på lägsta nivån och hur j-a mkt tåliga Ain är,Slängde 4 st granades på railen i frontline-missionet demot slutet där 5 st kom springande och sköt med hagelbrakaren med flertal krut och fullträffar.och nog fan överlevde dem.
nej detta blir tyvärr ett blomunderlägg i vardagsrumsfönstret.
Äckligt taskigt patetiskt spel.
stalker spelen gjorde en besviken då dem var enormt buggiga då dem kom,likaså Arma spelen, nej nu bllir det inga mer öststatsgjorda spel på min burk och konsoll.

Stackars lilla konsoll spelare... spelet är ju hur bra som helst men men.

Inlevelserikt, svårt, uber-snyggt, bra story och härlig atmosfär , vad mer kan man begära.

Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lilleputten:

Får jag fråga vad som är negativt hos rälsskjutare som har med storyn att göra? Tycker att handlingen generellt är lättare att leva sig in i i just rälsskjutare.

Fail på ditt argument, rälsskjutare gör ju så de kan berätta en bra och inlevelserike story. Vill du ha ett GTA i metro miljö?

Rälsskjutare är knappast något negativt, skulle absolut inte passa med nåt jävla free roaming över hela skiten, då försvinner ju känslan , atmosfären m.m

Läste du ens mitt inlägg? Försök igen.

Quotade fel person. Sry..

Medlem

@zaui: smaken är ju som sagt som baken,Kul att du tycker om det,men jag blev mäkta besviken. Tyvärr.
Och det där om liten konsollspelare stämmer dock inte, jag är inte så liten faktiskt,,,,,

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Blev grymt besviken,sett fram emot detta. rent löjligt vad stryk man tar även på lägsta nivån och hur j-a mkt tåliga Ain är,Slängde 4 st granades på railen i frontline-missionet demot slutet där 5 st kom springande och sköt med hagelbrakaren med flertal krut och fullträffar.och nog fan överlevde dem.
nej detta blir tyvärr ett blomunderlägg i vardagsrumsfönstret.
Äckligt taskigt patetiskt spel.
stalker spelen gjorde en besviken då dem var enormt buggiga då dem kom,likaså Arma spelen, nej nu bllir det inga mer öststatsgjorda spel på min burk och konsoll.

Bra att du försöker leka rambo på smyguppdragen...

Medlem
Skrivet av mAniAk:
Skrivet av AndyZedd:

Blev grymt besviken,sett fram emot detta. rent löjligt vad stryk man tar även på lägsta nivån och hur j-a mkt tåliga Ain är,Slängde 4 st granades på railen i frontline-missionet demot slutet där 5 st kom springande och sköt med hagelbrakaren med flertal krut och fullträffar.och nog fan överlevde dem.
nej detta blir tyvärr ett blomunderlägg i vardagsrumsfönstret.
Äckligt taskigt patetiskt spel.
stalker spelen gjorde en besviken då dem var enormt buggiga då dem kom,likaså Arma spelen, nej nu bllir det inga mer öststatsgjorda spel på min burk och konsoll.

Bra att du försöker leka rambo på smyguppdragen...

Bra du försöker leka besserwisser,men tyvärr så glömde du vetskapen om att det finns en achievments för att döda alla på frontlinemissionet som heter Hedge-hopper. Var den jag var ute efter.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av mAniAk:
Skrivet av AndyZedd:

Blev grymt besviken,sett fram emot detta. rent löjligt vad stryk man tar även på lägsta nivån och hur j-a mkt tåliga Ain är,Slängde 4 st granades på railen i frontline-missionet demot slutet där 5 st kom springande och sköt med hagelbrakaren med flertal krut och fullträffar.och nog fan överlevde dem.
nej detta blir tyvärr ett blomunderlägg i vardagsrumsfönstret.
Äckligt taskigt patetiskt spel.
stalker spelen gjorde en besviken då dem var enormt buggiga då dem kom,likaså Arma spelen, nej nu bllir det inga mer öststatsgjorda spel på min burk och konsoll.

Bra att du försöker leka rambo på smyguppdragen...

Bra du försöker leka besserwisser,men tyvärr så glömde du vetskapen om att det finns en achievments för att döda alla på frontlinemissionet som heter Hedge-hopper. Var den jag var ute efter.

Det är meningen att achievements ska vara svåra, du kanske ska försöka dig på saker du klarar av istället.

Och ja, jag var medveten om att det fanns achievment.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

stalker spelen gjorde en besviken då dem var enormt buggiga då dem kom,likaså Arma spelen, nej nu bllir det inga mer öststatsgjorda spel på min burk och konsoll.

Ptja istället för att undvika dessa sjukt bra spel så brukar jag istället vänta c:a 1 år innan jag köper dom, då är dom faktiskt spelbara Både STALKER och ARMA-spelen hör till det absolut bästa som gjorts till PC imo..


signatur
Medlem

Haha, "JAG HOPPADE FRAM OCH KASTADE FYRA GRANATER OCH MEATSHOTTADE MED HAGELSPRAKEN OCH DOM DOOOOOOOG INTE!".

Grym humor.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv
Skrivet av Brain:
Skrivet av zauii89:

Det är grymt bra , och för en gång skull känns det som spelet är utvecklat till PC och sedan portat till konsoler och inte tvärtom. Otroligt bra grafik och stämning, AIn har jag inte haft några problem med och känslan är enorm.

5/5 fan bästa Single Player spelet på åratal, synd att folk ska såga det för ingenting.

Optimeringen kan jag inte hålla med om , spelet är otroligt snyggt så inte undra på att det kräver krut, tittar man på spelmarknaden är detta det snyggast sedan Crysis utan tvekan.

Öst kan göra spel helt enkelt, väst kan bara göra skit nuförtin.

Jag håller med dig om allt förrutom AI:n.. för den var tamejfan skum. Ska jag vara helt ärlig så var Metro 2033 nästan lika bra som Half-Life 2 i mina ögon.. hade varit bättre om inte AI:n sumpade ner spelet några poäng.

Det där med optimering har du också rätt i. Snyggast sedan Crysis och flyter grymt bra på mitt gamla 8800 GTS på högsta inställningarna (Dx9 och 1650x1080) vilket INTE Crysis gör.

vaa? Har ett 9800GTX och kan bara spela på normal med duglig fps. På high eller very high blir det laggkalas är det kommer fiender. Finns det nå speciella tweaks man kan göra?

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Brain:

Tycker spelet är värt mer i betyg än 3! Är inte klar med spelet ifs så kan inte säga något om handlingen... men hitills tycker jag storyn är bra mycket bättre/mer originell än i många andra spel i samma genre (t.ex. BioShock 2, Half-Life 2, Call of Duty etc - hade dessa någon bra handling?).

Metro 2033 känns bra mycket originellt och bjuder på en mycket skön stämning. Spelet är inte lika konsoll/casual gamer anpassat som alla dessa spel och därför borde det få lite plus i kanten för att våga vara annorlunda.

AI:n är dock katastrofal och ljudet är väl inte på sin topp men de felen är väl det enda minusena jag hittar.

Och vilken story i spelet är det som du tycker är "awesome"? rälskjutare värre än cod och moh

Dock så är inte moh eller cod en rälskjutare, spel som house of the dead, resident evil darkside chronicles ect är rälskjutare, det vill säga där du ínte styr karaktären utan bara siktet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag har inte märkt några problem med AI.

Medlem

Detta spel är skitnice, DX11 ftw. Storyn är fantastisk men AI:n är ju inte i bästa laget. Det spelar ingen roll..köp!

Medlem

Snyggaste shootern någonsin lanserad. Något utav en shake n' bake känsla: Stalker möter MW2. Underbar release, skulle behöva en patch men det ska nog knappast vara något att oroa sig för. 4/5

Inaktiv

Håller på med liret just nu, men jag är inte imponerad än så länge tyvärr..

Visst är grafiken väldigt trevlig. Men som tidigare skrivet så är AI:n inte speciellt bra. Så för tillfället kommer jag bara ge Metro 2033 3/5 i betyg.

Medlem

Boken är oerhört bra. Exakt hur förhåller sig spelet gentemot boken? Är det precis samma story eller har det blivit några större ändringar?

Oavsett om ni spelat spelet eller inte, läs boken, den är verkligen värd det.

Medlem

Detta spel är 3D Vision ready och det fungerar verkligen bra. Riktigt bra stämning och inlevelse. Tror dock att det var tur att jag precis köpte en ny rigg för det verkar kräma musten av datorn med alla inställningar på max. Det finns flera innovativa grepp. Den största designmässiga missen är dock att spelet är linjärt med checkpoints längs med vägen för saves men det finns omvägar man kan ta för att hitta grejer som inte alltid sparar spelet och man kan då tappa någon minut och behöva göra om förhållandevis enkla uppsamlingssekvenser och samtidigt ta sig till nästa savepoint där det ibland är svårt att ta sig förbi.

Medlem

Läser boken nu

Inaktiv

ush styrningen med mus att katastrof. Känns som musen väger flera kilo när man ser sig omkring. Stör mig fruktansvärt mycket.

Bara spelat ca 45min men tycker storyn hittills verkar ok.

Medlem

Jag blir så förbannad när ni inte kan någonting.

12
Skriv svar