Nu kan man äntligen sortera sina spel i grupper på Nintendo Switch

Robot
Nu kan man äntligen sortera sina spel i grupper på Nintendo Switch
Medlem

Förstår inte varför konsoler inte har mappar redan när dom släpps. Vet inte hur det är med Xbox, men PS3 och PS4 fick den funktionen långt efter release och PS5 tror jag fortfarande inte har fått den. Så märkligt.

Medlem

På tiden!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Bra nyhet, trist att det inte syns på hemskärmen bara. Är väldigt sällan inne i all-software och rotar.

Medlem

Bra att det har kommit men det tog alldeles för lång tid för något så enkelt.

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Förstår inte varför konsoler inte har mappar redan när dom släpps. Vet inte hur det är med Xbox, men PS3 och PS4 fick den funktionen långt efter release och PS5 tror jag fortfarande inte har fått den. Så märkligt.

Ja det är märkligt faktiskt? Xboxen har så att man kan gruppera spel under användare i alla fall. Xbox Series S/X har väl fördelen att den kör på samma UI som Xbox One, medan Playstation gjorde ett nytt och då blir det ju lite starta om på ruta ett istället för att bara bygga vidare.

Det var lite tråkigt med samma UI på Xboxen, kändes inte riktigt som en "ny" konsol när den införskaffades. Men samtidigt var det skönt att inte behöva lära sig ett nytt UI och den givna fördelen att alla funktioner är kvar från förra konsolen.


signatur

"Writer and Fighter"

KoP
Medlem
Skrivet av Påskmust:

Förstår inte varför konsoler inte har mappar redan när dom släpps. Vet inte hur det är med Xbox, men PS3 och PS4 fick den funktionen långt efter release och PS5 tror jag fortfarande inte har fått den. Så märkligt.

På Xboxen kan du skapa olika typer av stift, döpa dem och därmed skapa olika kategorier typ sportspel, äventyrsspel, actionspel (valfritt att döpa dem till vad man vill) med mera vilket är ganska behändigt iaf när man som jag har ett 100-tal spel installerade.

Då når man lätt spelen man aktivt lirar istället för att gå igenom en jättelista med spel varje gång.

The future is now!

Medlem

Fem år för att lägga till mappar i UI:t. Långsam applåd till Nintendo.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av robbis:

Bra nyhet, trist att det inte syns på hemskärmen bara. Är väldigt sällan inne i all-software och rotar.

Det är på hemskärmen jag vill ha mapparna och inte i all software. Får hoppas de löser det i någon framtida uppdatering.

Medlem

Skulle hellre se en listvy.

ls -la


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Skulle hellre se en listvy.

ls -la

Ja tack!

Medlem
Medlem

Detta var goda nyheter. Och det dröjde ju bara mer än 5 år.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Varmt välkommen nyhet.

1
Skriv svar