Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Robot
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Stranger of Paradise är kaotiskt förvirrande.

#Final-Fantasy, #Square-Enix, #Team-Ninja


Medlem

Bra recension, jag gillar spelet personligen och hade nog givit det en 3a men sedan är jag också en fanboy som hade givit en pappers skiva en 3a så länge det stod Final Fantasy på den. Men det är ju det fina med åsikter.

Medlem

Hade detta på känn, var sugen på att förboka men trailer och liknande lockade inte och verkar som att jag gjorde rätt i att vänta. Kanske plockar upp det på en rea eller nått i framtiden. Hur långt var spelet förresten?

Skribent
Skrivet av Finexis:

Bra recension, jag gillar spelet personligen och hade nog givit det en 3a men sedan är jag också en fanboy som hade givit en pappers skiva en 3a så länge det stod Final Fantasy på den. Men det är ju det fina med åsikter.

Haha ja, fanboy som sagt. Men inte oförstående fanboy! Jag var en stor fanboy av FF tidigare, men kanske inte lika mycker nu under senare år. Tack i alla fall, kul att du uppskattar texten. Som du skriver, att ha olika åsikter gör ju världen så mycket mer spännande.

Skrivet av greb1989:

Hade detta på känn, var sugen på att förboka men trailer och liknande lockade inte och verkar som att jag gjorde rätt i att vänta. Kanske plockar upp det på en rea eller nått i framtiden. Hur långt var spelet förresten?

Ja för ett billigare pris kan det vara värt det. Speciellt om du gillar FF-spelen. Finns trots allt mycket nostalgi. Tror det tog mig runt 35-40 h. Men då har jag ockå petat runt mer än vanligt i menyer och sånt för att kunna recensera.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det ligger helt i linje med hur jag känner för detta spelet också, kan tycka att Japan kommer undan med lite väl mycket i sina spel ibland. Evigt långa tråkiga modul-korridorer överallt som jag tyckte även FF7R led av, nästan komiskt dålig huvudkaraktär och storyn är urlöjlig (förvisso baserat på originalet som är väldigt dated nu).

Dock måste jag medge att jag också känner att jag börjar bli för gammal för denna typen av spel och att jag knappast tillhör målgruppen längre.

Skribent
Skrivet av duchovny:

Det ligger helt i linje med hur jag känner för detta spelet också, kan tycka att Japan kommer undan med lite väl mycket i sina spel ibland. Evigt långa tråkiga modul-korridorer överallt som jag tyckte även FF7R led av, nästan komiskt dålig huvudkaraktär och storyn är urlöjlig (förvisso baserat på originalet som är väldigt dated nu).

Dock måste jag medge att jag också känner att jag börjar bli för gammal för denna typen av spel och att jag knappast tillhör målgruppen längre.

Det jag kan tycka är att om du nu inte lägger tid på att göra en världskarta att utforska. Så borde man ju kunna lägga tid på att göra engagerande banor? FF7R hade åtminstone "banor" som kändes mer som platser. Nu har väl det här spelet tagit emot rätt svalt, så jag tycker kanske inte de kommer undan med så mycket i just det här fallet.

Men det är synd, stridssystemet är överlag kul och jobbsystemet är väl implementerat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hm, för mig som Älskar nioh 2 är det här ett bra spel. Kunde inte bry mig mindre om musiken pch "storyn" då det inte intresserar mig. Looten är väldigt lik den i nioh och jag älskar lootbonanzan. Men jag hoppas att det introduceras nå mer i spelmekanik vad det lider, har kanske inte kommit så långt.
Har precis fått välja om jag vill ta mig an fire eller earth först.

Näe, jag tycker en 2a känns svagt, men må så vara, vi gillar olika.Du lutar dig lite väl mycket på nostalgisträngen, imo. Sen hade jag iofs 0 förväntningar medans du kanske hade orgasmi som FF fanatiker och är besviken?

Det här är perfekt som avbräck ifrån elden ring (160 timmar in )

Skribent
Skrivet av bulleboss:

Hm, för mig som Älskar nioh 2 är det här ett bra spel. Kunde inte bry mig mindre om musiken pch "storyn" då det inte intresserar mig. Looten är väldigt lik den i nioh och jag älskar lootbonanzan. Men jag hoppas att det introduceras nå mer i spelmekanik vad det lider, har kanske inte kommit så långt.
Har precis fått välja om jag vill ta mig an fire eller earth först.

Näe, jag tycker en 2a känns svagt, men må så vara, vi gillar olika.Du lutar dig lite väl mycket på nostalgisträngen, imo. Sen hade jag iofs 0 förväntningar medans du kanske hade orgasmi som FF fanatiker och är besviken?

Det här är perfekt som avbräck ifrån elden ring (160 timmar in )

Ja, jag har använt det som palettrensare, men tyvärr så tycker jag det faller rätt platt. Dock är just sakerna de lånat från Nioh det som är bra...kanske då inte looten, hade gillat om de var lite mer återhållsamma där. XD

Men yes, alla tycker vi olika!!


signatur

"Writer and Fighter"

Tor
Medlem

Värdelös plot och karaktärer så att man kan undra om det på riktigt är gjort för att vara ostigt (Nomura har väll sagt att han ville göra en story om en arg snubbe 😆).

Med det sagt skoj gameplay imo. Tack för en trevlig recension som fångar bristerna hyfsat men jag hade satt en trea personligen.

Skribent
Skrivet av Tor:

Värdelös plot och karaktärer så att man kan undra om det på riktigt är gjort för att vara ostigt (Nomura har väll sagt att han ville göra en story om en arg snubbe 😆).

Med det sagt skoj gameplay imo. Tack för en trevlig recension som fångar bristerna hyfsat men jag hade satt en trea personligen.

haha, ja Jack är arg det har han ju då lyckats med. Om de hade gjort spelet menat ostigt så hade det nog funkat bättre, men det är lite som om att försöka göra ett Duke Nukem-spel seriöst. Det finns ju också mycket i japanska rollspel det skulle gå och göra menad parodi av.

Jag hade nog satt en trea om faktiskt banorna varit roliga också, som det är nu blir jag bara sjukt uttråka. Men tack för komplimangen och för att du läser.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Hm, för mig som Älskar nioh 2 är det här ett bra spel. Kunde inte bry mig mindre om musiken pch "storyn" då det inte intresserar mig. Looten är väldigt lik den i nioh och jag älskar lootbonanzan. Men jag hoppas att det introduceras nå mer i spelmekanik vad det lider, har kanske inte kommit så långt.
Har precis fått välja om jag vill ta mig an fire eller earth först.

Näe, jag tycker en 2a känns svagt, men må så vara, vi gillar olika.Du lutar dig lite väl mycket på nostalgisträngen, imo. Sen hade jag iofs 0 förväntningar medans du kanske hade orgasmi som FF fanatiker och är besviken?

Det här är perfekt som avbräck ifrån elden ring (160 timmar in )

Ja det är ett Nioh spel med FF tema. Om man förväntar sej ett klassiskt FF spel så blir man väldigt besviken.

Kommer bli ett köp när man har tid att spela verkar ha bra combat och dåligt story som Nioh

Skribent
Skrivet av limonass:

Ja det är ett Nioh spel med FF tema. Om man förväntar sej ett klassiskt FF spel så blir man väldigt besviken.

Kommer bli ett köp när man har tid att spela verkar ha bra combat och dåligt story som Nioh

Det kan definitivt vara värt att spela för combaten, men du gör rätt i att vänta så priset hinner sjunka lite. Spelet är inte värt fullpriset idag.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar