Äventyr! Sierra-grundarna blev corona-uttråkade, så de började utveckla ett "nytt" spel

Robot
Äventyr! Sierra-grundarna blev corona-uttråkade, så de började utveckla ett "nytt" spel

Det första från Ken och Roberta Williams på länge.

#colossal-cave-3d-adventure, #sierra


Medlem

Riktigt trevlig nyhet!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det här är intressanta nyheter! Även boken om Sierra - den vill jag veta mer om!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Sierra och Half-Life, det var tider det, den där loggan såg man fan mer än svenskaboken, matteboken och landskapsboken och det märks idag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

MEG
Medlem

MInns när man spelade Larry 1 & 2, Kingsquest och Policequest, härliga minnen


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kul att se att de fick tillbaka gnistan! De har ju varit glada rika pensionärer under en längre tid nu, och det är ju bara så mycket segling och njutning av livet kan kan göra innan man börjar känna en viss längtan tillbaka till det man en gång hade passion nog till att formge en hel spelindustri.

Skrivet av Roy Batty:

Det här är intressanta nyheter! Även boken om Sierra - den vill jag veta mer om!

Samma här! Not All Fairy Tales Have Happy Endings heter den tydligen, och finns också som ljudbok! Blir nästa bok att läsa till sängs på läsplattan 😀

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Sierra och Half-Life, det var tider det, den där loggan såg man fan mer än svenskaboken, matteboken och landskapsboken och det märks idag.

Ja, de släppte ju till och med en expansion till Diablo 1, Hellfire eller vad den hette. Även om den nu tagits bort från canon så var det ju lite unikt att Sierra hade sina fingrar även i djävulens matskål.


signatur

"Writer and Fighter"

Ion
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, de släppte ju till och med en expansion till Diablo 1, Hellfire eller vad den hette. Även om den nu tagits bort från canon så var det ju lite unikt att Sierra hade sina fingrar även i djävulens matskål.

Vid den här tiden (1997) hade Sierra blivit uppköpt av ekobrottslingarna "Comp-U-Card", och förutom att göra färdigt King's Quest 7 tror jag inte dom gjorde något eget material, utan enbart agerade som publisher. Så att dom publicerade Hellfire ser jag inte som nåt konstigt (det utvecklades av "Synergistic Software", vilket det nu var). Sierra var bara ett namn vid det laget.

Satt och klurade länge på vad du skrev och tänkte "Nä men det där stämmer ju inte, Sierra var ju bara ett skalbolag vid den här tiden" och tyckte jag gjorde min efterforskning noga. Sen efter jag publicerade det här inägget upptäckte jag att Synergistic Software faktiskt var en del av Sierra (dom köptes av Sierra 1996). Så ja du har rätt dom skapade Hellfire, vilket jag inte trodde. Den som lever den lär

Medlem

Uhm... lyktan på https://www.colossalcave3d.com/ verkar ha blinkstartande lysrör istället för veke (är inte en med glödstrumpa), magigrej eller miss? (bådar.. sådär).

Hade hellre sett ett nytt Space Quest btw.

Pre-Alfa-video:


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Skribent
Skrivet av Ion:

Vid den här tiden (1997) hade Sierra blivit uppköpt av ekobrottslingarna "Comp-U-Card", och förutom att göra färdigt King's Quest 7 tror jag inte dom gjorde något eget material, utan enbart agerade som publisher. Så att dom publicerade Hellfire ser jag inte som nåt konstigt (det utvecklades av "Synergistic Software", vilket det nu var). Sierra var bara ett namn vid det laget.

Satt och klurade länge på vad du skrev och tänkte "Nä men det där stämmer ju inte, Sierra var ju bara ett skalbolag vid den här tiden" och tyckte jag gjorde min efterforskning noga. Sen efter jag publicerade det här inägget upptäckte jag att Synergistic Software faktiskt var en del av Sierra (dom köptes av Sierra 1996). Så ja du har rätt dom skapade Hellfire, vilket jag inte trodde. Den som lever den lär

Ja det är lite intressant hur stora Sierra faktiskt blev. Just den där Diablo-expansionen är dock märklig. Skulle vilja veta hur den blev till och hur snacket gick innan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Min avatar förmedlar vad jag tycker om den här nyheten.

1
Skriv svar