Ghostwire: Tokyo

Robot
Ghostwire: Tokyo

Mer Doom än Resident Evil, och med en öppen värld som ironiskt nog förminskar spelet.

#ghostwire-tokyo, #pc, #playstation-5, #tango-gameworks


FM-guru
F.d. Sisyr

Lite som väntat. Kanske kan man ta ut svängarna mer med en uppföljare? Om spelet säljer tillräckligt, det vill säga.

Medlem

Det ser bara... inte kul ut att spela.

Medlem

ser inget speciellt ut...

Medlem

Hade hellre sett dem göra The Evil Within 3 Men jag kommer nog ge det här spelet en chans framöver.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Gen
Medlem

De kunde nog skalat ner det, gjort det mer kompakt. Det hade kanske blivit bättre då.
Ser dock väldigt coolt ut så det blir antagligen ett köp.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gen:

De kunde nog skalat ner det, gjort det mer kompakt. Det hade kanske blivit bättre då.
Ser dock väldigt coolt ut så det blir antagligen ett köp.

EXAKT detta. Det hade inte behövt vara open world över huvud taget.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Det ser bara... inte kul ut att spela.

Det reagerade jag också på när de började släppa gameplay-videor. Att det såg väldigt ointressant ut att spela.

Synd, för när först utannonserades lade jag det på min watch list eftersom det såg spännande ut. Men nu känns det inte särskilt intressant alls.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Försöker liksom inte låta dryg men det är nog det tråkigaste jag sett på länge. Sen försöker spelet vara "unikt" på något sätt fast det ser bara konstigt ut och som tidigare inlägg har skrivit: inte kul.

Ambassadör
Xbox

Blir till att vänta på Game Pass


signatur

Jump in.

Medlem

En Tokyo walking sim verkar frestande, men inte tillräckligt. Och allt vad har läst här och annanstans så är story och combat "meh".

Moderator | Testpilot

Folk verkar ligga på strax över medel i sina betyg. Jag tycker fortfarande det ser spännande ut! Ska bli kul att få hoppa in i det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra recension! Hade hoppats på att det skulle vara roligare/bättre än det ser ut, men betygen från olika recensioner övertygar ju tyvärr inte. Kanske ger det en chans om det dyker upp på gamepass/ps+ men har svårt att motivera en prislapp på 600-700kr.

Avstängd

Ser både bedrövligt och tråkigt ut. Tur är väl det, då jag har fullt upp med 7 andra spel just nu.

Medlem

Hade varit intressant att se om spelet hade förändrats om Ikumi Nakamura varit kvar.
Hennes nya studio ska ju fokusera på "inkluderande" och mindre på stereotypa perspektiv.
Ska bli kul att se vad de kommer ut med om några år.

Medlem

Körde lite idag, då jag bokade deluxe edition och fick 3 dagars förtur. Kan säga att det är rätt underhållande och rätt häftig när man väl kommer lite längre in i storyn osv. Kan dock rekommendera att köra med japansk röst.

Medlem

Först så gillade jag det inte så mycket.
"Äh, den här skiten kommer jag sälja"

Nu tycker jag att det är kul att spela, och beroendeframkallande.
Galet japanskt också

Medlem

Lirade, gillade, men börjar redan glömma bort.
Story var bra och allmännt ideerna och miljön förstås.
Kombar verkade först innovativ annorlunda (typ "modern magi") men blev snart dö trist och nästan "i vägen" för att njuta en Tokyo walking simulator. Har tyvärr ingen sug på att utforska mera och tex nå flera achievements. Synd, men var värt pengarna oavsett.

Jag var skeptisk och det är svårt att få grepp om när man ser trailers. Men kunde inte låta bli och skaffade det. Nu är jag ca. 20 h in och är helt såld, bortsett från tillfällen med framedrops.

Det har en väldigt egen stämning som är melankolisk och vacker. Älskar att bara glida omkring och samla/njuta av staden. Årets bästa överraskning för mig!

1
Skriv svar