Ny Playstation-firmware ute - skapar problem för bland andra Elden Ring- och GTA-spelare

Robot
Ny Playstation-firmware ute - skapar problem för bland andra Elden Ring- och GTA-spelare

"Oförutsedda konsekvenser"?

Half Life 3 - Confirmed!

Inaktiv

Inga bekymmer med att spela online och har full tillgång till PS+.

Edit: Sportläget i GT7 verkar ha problem. Kommer upp en ruta med ett kryptiskt meddelande.

Medlem

Verkar vara lite problem med Playstation Network för tillfället - https://status.playstation.com/

Exempelvis:
Spel och sociala nätverk

Strömmade spel

Plattformar som påverkas:
Annan, PS Vita, PS3, PS4, PS5, Webb

Tjänster som påverkas:
Du kan ha svårt att starta spel, appar eller nätverksfunktioner. Vi jobbar på att lösa det så snart som möjligt. Tack för ditt tålamod.

Starta:
2022-03-23, 13:31


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Hade inga problem med Elden Ring imorse (kör iofs på PS4)

Medlem

Kunde inte spela online i Elden Ring nyss, samma strul som beskrivs här, önskat jag såg nyheten innan jag uppdaterade PS5

Medlem

Enligt användare på Reddit har även spelare som stannat kvar på tidigare firmware drabbatsav problemet. Så verkar inte vara uppdateringen i sig som orsakat problemet, utan snarare något i själva PSN.

Medlem
Skrivet av Quenya_92:

Enligt användare på Reddit har även spelare som stannat kvar på tidigare firmware drabbatsav problemet. Så verkar inte vara uppdateringen i sig som orsakat problemet, utan snarare något i själva PSN.

Men om man stannar kvar på ett gammalt firmware så är man väl per automatik utestängd från onlinespelande?
Eller missförstår jag något?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

"Oförutsedda konsekvenser"?

Half Life 3 - Confirmed!

"We'll see about - that!"

Medlem

Nä det blir en Steam Deck ist för ny konsoll denna generationen. Gaben har övertygat mig. Gratis att spela online med det tackar man ju inte nej till

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Nä det blir en Steam Deck ist för ny konsoll denna generationen. Gaben har övertygat mig. Gratis att spela online med det tackar man ju inte nej till

Coolt.
Jag åt filmjölk idag, och imorgon ska jag ta en promenad tror jag.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Det enda problem jag har, är att jag inte klarar en av bossarna, så jag gav upp. Det var väntat, men, jag hade kul i 60 timmar. Nu har jag officiellt INTE klara något av Fromsofts spel, varför bryta en lång tradition


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Coolt.
Jag åt filmjölk idag, och imorgon ska jag ta en promenad tror jag.

Jag ska växla från tvåan DIREKT till fyran med min bil imorgon. Om bara fler visste.

Medlem
Skrivet av Siggesvenskas:

Jag ska växla från tvåan DIREKT till fyran med min bil imorgon. Om bara fler visste.

När vindarna så gör det sig så som det behöver att se och göras i tiden med allt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Rätt säker på att det hade med problemen med Playstation Network att göra, inte firmware-uppdateringen, men whatev'...

Inaktiv

Nu verkar allt funka igen. Det hade troligtvis inget att göra med nya FW då det påverkade även dom utan den också.

Medlem

Hade inga problem med Elden Ring igår efter att ha installerat firmware till PS5. Troligen bara vissa som blivit berörda.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

APEX smålaggar konstant efter updaten för mig iaf. Jääävligt frustrerande


signatur

Protect ya neck

1
Skriv svar