CD Projekt Red bekräftar: Witcher-medaljongen föreställer ett lodjur

Robot
CD Projekt Red bekräftar: Witcher-medaljongen föreställer ett lodjur

Det vankas allstå School of the Lynx i det kommande Witcher-spelet.

#Cd-projekt-red, #The-witcher


FM-guru
F.d. Sisyr

Känns väl inte helt orimligt att vi får göra vår "egen" witcher om det nu är en för spelet påhittad skola.

Medlem

Att man inte såg att det var ett lodjur är ju fantastiskt öronen återfinns ju inte på jättemånga andra djur liksom.

Medlem

Hoppas det blir lika snyggt o roligt som witcher 3 (tack nexusmods för alla mods)
då Kanske blir det ett köp men ingen förbokning.

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Känns väl inte helt orimligt att vi får göra vår "egen" witcher om det nu är en för spelet påhittad skola.

Så tror jag att det blir. Ett mer klassiskt RPG med character creation och allt vad det innebär. Det kan bli rätt så awesome ändå!

Medlem

Ett lodjur, va?


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Witcher 1 är typ mitt favoritspel, har kört det säkert 10 gånger. Tvåan och 3an är fantastiska också men lyckades inte gripa mig lika väl. Har bara kört 2an en gång och 3an har jag inte ens hunnit klara av ännu.

Gnällkuk

Tjong i medaljongen! Ska jag vara ärlig vet jag inte om det är något som tilltalar mig... Skapa din egen karaktär, kön bakgrund osv brukar i regel få ens egna karaktär som en anonym "stron silent type". En av de stora anledningarna till att förra spelet var så bra var ju för att man genuint brydde sig om både Geralt, hans historia, beslut och de andra karaktärerna.

Behöver ju inte bli så, men tycker ofta det är en stor fallgrop i många AAA-titlar där ens egen gubbe är någon helt anonym och suddig figur som trots att du påverkar hela världens öde (typ) inte ens har en enda voice line i hela spelet. För min egen del så tappar man intresset rejält för storyn.

Jag hoppas inte att detta är fallet med det nya spelet utan att det kanske innebär att de kanske lämnar böckerna mer än tidigare bara.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Ett lodjur, va?

Vad?

Medlem

Jag hoppas de går tillbaka till third-person istället för first-person som i Cyberpunk.
Hade gärna sett att de skippar minikartan så att man får använda den unika omgivningen för att navigera. Kanske att de använde Witcher senses för navigering likt Ghost of Tsushima använde vind för navigering.
Fick jag välja mellan att skapa en egen karaktär mot att följa en färdigskriven karaktär så hade jag helst låtit dem skapa en bättra karaktär åt mig.
I överlag så ser jag fram emot ett nytt Witcher. Jag byggde min första PC för att spela Wild Hunt.

Skrivet av trickeh2k:

Tjong i medaljongen! Ska jag vara ärlig vet jag inte om det är något som tilltalar mig... Skapa din egen karaktär, kön bakgrund osv brukar i regel få ens egna karaktär som en anonym "stron silent type". En av de stora anledningarna till att förra spelet var så bra var ju för att man genuint brydde sig om både Geralt, hans historia, beslut och de andra karaktärerna.

Behöver ju inte bli så, men tycker ofta det är en stor fallgrop i många AAA-titlar där ens egen gubbe är någon helt anonym och suddig figur som trots att du påverkar hela världens öde (typ) inte ens har en enda voice line i hela spelet. För min egen del så tappar man intresset rejält för storyn.

Jag hoppas inte att detta är fallet med det nya spelet utan att det kanske innebär att de kanske lämnar böckerna mer än tidigare bara.

I Cyberpunk 2077 så fick man skapa en unik egen karaktär och det fanns fortfarande röstskådespelare. Så jag tror inte de gör avsteg från det nu. (har inte spelat Cyberpunk 2077 än)

Gnällkuk
Skrivet av itsnotme:

Jag hoppas de går tillbaka till third-person istället för first-person som i Cyberpunk.
Hade gärna sett att de skippar minikartan så att man får använda den unika omgivningen för att navigera. Kanske att de använde Witcher senses för navigering likt Ghost of Tsushima använde vind för navigering.
Fick jag välja mellan att skapa en egen karaktär mot att följa en färdigskriven karaktär så hade jag helst låtit dem skapa en bättra karaktär åt mig.
I överlag så ser jag fram emot ett nytt Witcher. Jag byggde min första PC för att spela Wild Hunt.

I Cyberpunk 2077 så fick man skapa en unik egen karaktär och det fanns fortfarande röstskådespelare. Så jag tror inte de gör avsteg från det nu. (har inte spelat Cyberpunk 2077 än)

Jag känner extremt lite för V, milslångt från Geralt för min del.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag känner extremt lite för V, milslångt från Geralt för min del.

Jag gillar min V betydligt mera än vad jag gillar Geralt, faktum är att jag gillar alla mina egenskapade rollspelskaraktärer (inkluderat Paladinen "Herr Kules" och Dvärgkrigaren "Tunnan" från Eye of the Beholder) mera än vad jag gillar Geralt.

Hoppas verkligen att man får skapa sina egen karaktär i nästa Witcher.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag hoppas de går tillbaka till third-person istället för first-person som i Cyberpunk.
Hade gärna sett att de skippar minikartan så att man får använda den unika omgivningen för att navigera. Kanske att de använde Witcher senses för navigering likt Ghost of Tsushima använde vind för navigering.
Fick jag välja mellan att skapa en egen karaktär mot att följa en färdigskriven karaktär så hade jag helst låtit dem skapa en bättra karaktär åt mig.
I överlag så ser jag fram emot ett nytt Witcher. Jag byggde min första PC för att spela Wild Hunt.

I Cyberpunk 2077 så fick man skapa en unik egen karaktär och det fanns fortfarande röstskådespelare. Så jag tror inte de gör avsteg från det nu. (har inte spelat Cyberpunk 2077 än)

Ser det som eeextremt osannolikt att de skulle göra ett Witcher i första person. De väljer ju inte vy först och sen skapar ett spel, de väljer den vy som passar bäst för det spel som de tänkt skapa.

Medlem
Gnällkuk
Skrivet av SID 6.7:

Jag gillar min V betydligt mera än vad jag gillar Geralt, faktum är att jag gillar alla mina egenskapade rollspelskaraktärer (inkluderat Paladinen "Herr Kules" och Dvärgkrigaren "Tunnan" från Eye of the Beholder) mera än vad jag gillar Geralt.

Hoppas verkligen att man får skapa sina egen karaktär i nästa Witcher.

Det glädjer mig att höra och visst är det roligt att ha sin egen skapelse, men det brukar bli bättre överlag med karaktärer som Geralt eller Shepherd från MassEffect t ex. Det ena behöver inte utesluta det andra dock, men din kärlek till Tunnan t ex känns mer som att du skapat banden till den som din egen kreation snarare än att det är skrivet med bra röstskådespeleri eller varför din karaktär har det där säregna ärret t ex.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Skulle gissa att man kommer att spela som Ciri då.

"Ciri claimed a Cat School medallion from the corpse of Leo Bonhart who had reportedly slain at least one of its members"

Skrivet av Droopydawg:

Skulle gissa att man kommer att spela som Ciri då.

"Ciri claimed a Cat School medallion from the corpse of Leo Bonhart who had reportedly slain at least one of its members"

Men nu säger artikeln att man inte är från school of cat utan school of the Lynx


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Men nu säger artikeln att man inte är från school of cat utan school of the Lynx

Det är ju dock bara spekulationer från personen som skrivit artikeln. Det enda som sagts från CD Project Red är

"Ok, some mysteries should not be so mysterious," CD Projekt Red global communication director Robert Malinowski told me this afternoon. "I can confirm that the medallion is, in fact, shaped after a lynx."

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

Det är ju dock bara spekulationer från personen som skrivit artikeln. Det enda som sagts från CD Project Red är

"Ok, some mysteries should not be so mysterious," CD Projekt Red global communication director Robert Malinowski told me this afternoon. "I can confirm that the medallion is, in fact, shaped after a lynx."

Visst är det möjligt, men är det inte lite mer troligt att man spelar någon från en lodjur-skola, med tanke på att det är en lodjur-medaljong de visar i sin första teaser-bild, än Ciri i katt-skolan, när vi inte fått någon som helst indikation om detta?

Edit: För övrigt hoppas jag att vi får spela en helt ny karaktär i framtiden, med en äldre Geralt som NPC du kan stöta på, alternativt har en nyckelroll i huvudhandlingen, eller en betydlig sidequest Gillar Geralt skarpt, men känner att efter tre spel och en TV-serie är jag kanske lite Geralt'd ut och mättad.

Medlem

Jag hoppas på att man får skapa egen karaktär, som utspelar sig antingen långt innan eller efter Geralrs tid, så att berättelsen inte är för bunden till böckerna (även om jag verkligen gillar dem).

Att det skulle vara en ny skola låter som en rolig idé. Förhoppningsvis får spelet mer RPG element där ens handlingar kan ändra på hur världen/storyn kommer utspela sig.

Medlem

Hoppas på det blir en helt fristående story, satt i en egen tid. Gärna karaktärsgenerator och så.

Möjligtvis också att man kommer i kontakt med en ung Vesemir eller liknande efter halva eller i slutet av spelet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar