Fenomenala folkracern Wreckfest släpps till Switch i sommar

Robot
Fenomenala folkracern Wreckfest släpps till Switch i sommar

Släpps fler gånger än GTA V.

#switch, #wreckfest


Medlem

Kul att ha det i portabelt format, men en stor del av tjusningen försvinner utan analoga triggers. Feedbacken man får när man spelar Wreckfest på PS5 är oslagbar, då motståndet i gasen och bromsen ändras beroende på hur trasig din bil är.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Kul att ha det i portabelt format, men en stor del av tjusningen försvinner utan analoga triggers. Feedbacken man får när man spelar Wreckfest på PS5 är oslagbar, då motståndet i gasen och bromsen ändras beroende på hur trasig din bil är.

Analoga triggers? Du menar haptiska antar jag? Låter som en kul gimmick absolut, men det är ju ingen skillnad för Switch jämfört med alla andra plattformar (utom PS5).

Medlem
Skrivet av superapan:

Analoga triggers? Du menar haptiska antar jag? Låter som en kul gimmick absolut, men det är ju ingen skillnad för Switch jämfört med alla andra plattformar (utom PS5).

Slarvigt skrivet av mig, PS5-funktionen jag beskrev handlar som du säger om haptisk feedback i triggrarna. Men nej, jag menar faktiskt analoga triggers.

Alla moderna konsoler utom Switch har analoga triggers som registrerar hur långt ner man trycker dem. På Switch är triggrarna helt vanliga 1/0-knappar, och jag kan tänka mig att det tar bort en hel del av körkänslan i ett spel som Wreckfest där jag ofta tar kurvorna med halv gas, i synnerhet när jag kör på leriga vägar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Redaktör
Skrivet av Pjotor:

Slarvigt skrivet av mig, PS5-funktionen jag beskrev handlar som du säger om haptisk feedback i triggrarna. Men nej, jag menar faktiskt analoga triggers.

Alla moderna konsoler utom Switch har analoga triggers som registrerar hur långt ner man trycker dem. På Switch är triggrarna helt vanliga 1/0-knappar, och jag kan tänka mig att det tar bort en hel del av körkänslan i ett spel som Wreckfest där jag ofta tar kurvorna med halv gas, i synnerhet när jag kör på leriga vägar.

Är enig - analoga triggers är skitviktigt i bilspel. Wreckfest är ju hyfsat realistiskt så det kan bli svårt att ta sig igenom grusiga kurvor om inte fysiken görs mer förlåtande.


signatur
Medlem
Skrivet av Pjotor:

Alla moderna konsoler utom Switch har analoga triggers som registrerar hur långt ner man trycker dem. På Switch är triggrarna helt vanliga 1/0-knappar, och jag kan tänka mig att det tar bort en hel del av körkänslan i ett spel som Wreckfest där jag ofta tar kurvorna med halv gas, i synnerhet när jag kör på leriga vägar.

Jag köpte Switch vid release men sålde den för ett par år sedan när jag slutade pendla i kollektivtrafiken …och jag har helt missat att triggers är digitala. Fy tusan så dåligt! Gäller det även Pro-kontrollern?

Medlem
Skrivet av superapan:

Jag köpte Switch vid release men sålde den för ett par år sedan när jag slutade pendla i kollektivtrafiken …och jag har helt missat att triggers är digitala. Fy tusan så dåligt! Gäller det även Pro-kontrollern?

Jepp, det är samma sak på Pro-kontrollern. Jag antar att det skippades för att slimma ner storleken på Joy-Cons och så bestämde de sig för att alla kontroller ska vara identiska i funktion.

Fast å andra sidan visar det hur bra Nintendo är på att designa sina spel när man sällan saknar analoga triggers utom i ett fåtal tredjepartstitlar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar