GTA 6 är officiellt under utveckling

Medlem

Glöm inte att nästa Gta är byggd för att stanna redan från början............skoj va?

Medlem

Äntligen!!!

Nu finns det hopp om framtiden igen. Både Elder Scrolls och GTA är på banan.

Både GTA V och RDR 2 har levererat oöverträffade spelupplevelser. De enda riktiga besvikelserna för min del är hur Rockstar struntat i att släppa single player-DLC som de gjorde till GTA IV. Ett otroligt slöseri med dessa detaljerade spelvärldar att inte låta fler alternativa handlingar utspela sig där. Området kring Los Santos är t ex ju som gjort för ett Sons of Anarchy-liknande DLC kring ett kriminellt MC-gäng. Jag hade lätt betalat dyra pengar för välgjorda och genomarbetade DLC. Det hade ju varit som ett nytt spel varje gång. Istället spammar Rockstar en massa generiskt och totalt oinspirerat skit till multiplayer.

Jag känner mig trygg med att GTA 6 kommer bli mästerligt när det kommer till grafik och gameplay. Hoppas på en i vanlig ordning episk story i single player och en sinnessjukt genomarbetad spelvärld sprängfylld av stämningshöjande detaljer.

Worst case-scenariot för min del skulle vara att de helt skippar single player och gör ett MMO av hela skiten. Men det är i princip det enda som skulle få mig att inte köpa spelet.

Nu tänker jag luta mig tillbaka, trygg i förvissningen att det kommer en rad pulshöjande och episka trailers med cool musik de närmaste två åren. Jag kommer kolla igenom dem hundratals gånger och läsa all hype. Uppladdningen inför GTA V var nästan lika givande som själva spelet och jag hoppas på samma upplevelse denna gång.

Medlem
Skrivet av Sveiv:

Äntligen!!!

Nu finns det hopp om framtiden igen. Både Elder Scrolls och GTA är på banan.

Både GTA V och RDR 2 har levererat oöverträffade spelupplevelser. De enda riktiga besvikelserna för min del är hur Rockstar struntat i att släppa single player-DLC som de gjorde till GTA IV. Ett otroligt slöseri med dessa detaljerade spelvärldar att inte låta fler alternativa handlingar utspela sig där. Området kring Los Santos är t ex ju som gjort för ett Sons of Anarchy-liknande DLC kring ett kriminellt MC-gäng. Jag hade lätt betalat dyra pengar för välgjorda och genomarbetade DLC. Det hade ju varit som ett nytt spel varje gång. Istället spammar Rockstar en massa generiskt och totalt oinspirerat skit till multiplayer.

Jag känner mig trygg med att GTA 6 kommer bli mästerligt när det kommer till grafik och gameplay. Hoppas på en i vanlig ordning episk story i single player och en sinnessjukt genomarbetad spelvärld sprängfylld av stämningshöjande detaljer.

Worst case-scenariot för min del skulle vara att de helt skippar single player och gör ett MMO av hela skiten. Men det är i princip det enda som skulle få mig att inte köpa spelet.

Nu tänker jag luta mig tillbaka, trygg i förvissningen att det kommer en rad pulshöjande och episka trailers med cool musik de närmaste två åren. Jag kommer kolla igenom dem hundratals gånger och läsa all hype. Uppladdningen inför GTA V var nästan lika givande som själva spelet och jag hoppas på samma upplevelse denna gång.

Det kommer bli många intressanta trailers helt klart, men jag kommer ihåg att GTAV utlovade lite mer än vad det gav. Men som jag skrev i ett inlägg en bit bakåt så undrar jag lite hur mycket de kommer att hinna hypea spelet för det kommer ju bli otroligt mycket förväntningar och det där MC-kriget fick man ju bara i GTA V online tyvärr. DLC:er hade varit givande.

Jag hoppas GTA VI kommer att vara lite mer seriöst, inte lika "finnig moppe-pojke" grabbigt som V var i många fall. Även om jag tyckte det var kul med samhällsartir, undrar hur det ser ut nu när de ska driva med Snapchat, TikTok och andra medier för när det spelet kom ut så var ju Facebook det "enda" mediet som var stort. För twitter och instagram var ju i startgroparna bara då det utspelade sig 2012.

Sen hoppas jag förstås också på stordåd som en stor värld, även att man kan gå på klubb, planera sina egna rån osv men det tror jag knappast kommer hända..

Medlem

Ja, DLC-tillägg som Balad of Gay Tony hade varit välkommet så hoppas inte allt fokus hamnar på online-delen igen sen bara.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, DLC-tillägg som Balad of Gay Tony hade varit välkommet så hoppas inte allt fokus hamnar på online-delen igen sen bara.

Oja! Den DLC:et (även MC DLC:et) var till och med bättre än originalstoryn tyckte jag.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Oja! Den DLC:et (även MC DLC:et) var till och med bättre än originalstoryn tyckte jag.

Så här i efterhand inser jag att våra DLC-drömmar för GTA V dog redan i diket med Johnny Klebitz.

Scenen när Trevor introduceras är alltså egentligen ett enda stort långfinger åt alla introverta SP-älskande spelare. Avnjuta högkvalitativt och välproducerat innehåll i din egen takt? Det kan ni fetglömma! Nu ska vi rullas in i warp speed på ADHD-gladiatorarenan och tvingas låta fridstörare som "Copkillr666" och "PngSVett001" solka upplevelsen genom att, iförda clownkanindräkter, studsa förbi på sina laser-pogosticks medan de spammar ryska svordomar.

Hmmm... jag kanske låter onödigt grinig här, men jag föredrar att min spelupplevelse mer liknar en sittning i favoritfåtöljen med en konjak och en god bok än ett kaosartat barnkalas på Leos lekland. Farbror börjar uppenbarligen bli gammal.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Såg denna på Reddit förut, den känns lite för bra för att vara äkta och man kan ju undra varför någon ambitiöst skapar en sådan video. Eller vad säger ni på FZ?

https://www.reddit.com/r/GTA/comments/tojlkp/fake_or_real/?ut...

Du orkade inte kolla kommentarerna eller? Ett år gammalt aprilskämt...

https://m.youtube.com/watch?v=MUvwkA7O0e8

123
Skriv svar