Gran Turismo 7-köparna får ursäkt och 1 miljon ingame-pengar

Medlem

Längtat efter nya GT, har bara spelat ett par timmar men har redan tjänat så pass att jag snart kan köpa en rätt bra bil. Men hittills har det inte behövts eftersom man vinner många bilar i början. Inte säker på om jag vill ha 1 milj bara så där, skulle inte heller köpa ingame-valuta för riktiga pengar. Men alla spelar ju på olika sätt, så för den som samlar alla bilar kan det nog bli mycket grind. Men det är väl själva poängen för dessa spelare eller?

Medlem
Skrivet av jesperd:

Men alla spelar ju på olika sätt, så för den som samlar alla bilar kan det nog bli mycket grind. Men det är väl själva poängen för dessa spelare eller?

Problemet är ju att det tar orimligt lång tid att samla ihop pengar till att köpa alla bilar.
Men för oss som inte gör det ser jag inget problem.

Medlem
Skrivet av jesperd:

Men alla spelar ju på olika sätt, så för den som samlar alla bilar kan det nog bli mycket grind. Men det är väl själva poängen för dessa spelare eller?

Japp! Grind har jag i grund och botten okej med men problemet blir rätt uppenbart när man börjar jämföra hur grinden såg ut i tidigare spel.
GT5 och 6 ~ Mestadels normal spelande, du hade allt utan problem inom ett och ett halvt år. Om du valde att grinda samma race om och om igen skulle det ta dig ~ tre månader.
GT7 (i nuvarande skick), samma normala spelande som GT5 och 6, nio och ett halvt år. Om man väljer att endast grinda samma race non-stop på samma sätt som GT5/6 skulle det ta ~ ett och ett halvt år beroende hur mycket tur du har med legendary dealerships.
GT1-4, samma race, non-stop grind tar ett par veckor till en månad som mest.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

GT7 (i nuvarande skick), samma normala spelande som GT5 och 6, nio och ett halvt år. Om man väljer att endast grinda samma race non-stop på samma sätt som GT5/6 skulle det ta ~ ett och ett halvt år beroende hur mycket tur du har med legendary dealerships.

Jag förstår, det låter ju onekligen som en lite väl lång tid. Bra om de fixar detta.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är bra skött på så sätt att de visar att de lyssnar på kritiken, snabbt fixar det folk är förbannade på och dessutom kompenserar köparna. Stöldmetaforen köper jag inte - de har inte tvingat nån att betala för nåt, "bara" ökat grind-kravet och pushat för mtx-alternativet. Nog så illa förstås, men fortfarande inte stöld.

Problemet, som jag ser det, är att spelindustrin gör den här typen av "misstag" hela tiden. Man pushar en form av mekaniker tills spelarna slår bakut och sen backar man tillbaka till vad jag tror är det ursprungliga målet. Om man konstant flyttar milstolparna till spelarnas gräns och därigenom deras tolerans hamnar vi till slut vid ett läge vi inte alls vill.
Att berömma det beteendet är i mitt tycke kontraproduktivt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Problemet, som jag ser det, är att spelindustrin gör den här typen av "misstag" hela tiden. Man pushar en form av mekaniker tills spelarna slår bakut och sen backar man tillbaka till vad jag tror är det ursprungliga målet. Om man konstant flyttar milstolparna till spelarnas gräns och därigenom deras tolerans hamnar vi till slut vid ett läge vi inte alls vill.
Att berömma det beteendet är i mitt tycke kontraproduktivt.

Det är ingen som berömmer det.

Det vi ”berömmer” (ingen som berömmer detta heller, men det är en positiv ändring) är att de lyssnade på kritiken och förbättrar enligt våra önskemål.

För vad ska vi annars göra? Säga att de fortfarande suger och bojkotta helt? För det hjälper ingen i det här fallet.

Medlem

Vi kanske ska ta ett djupt andetag och lugna oss tills vi ser hur de "reformerar" den payout vi får i loppen? Visst, jag är bekymrad över att det mest "moderna" med spelet är mikrotransaktioner och griiind, att resten av spelet känns som om det är minst 10 år gammalt i design och utformning med klassisk japansk wall of text-klicka-som-tokig.
Problemet är väl främst egentligen att det inte är tillräckligt roligt för att man ska plocka fram ratten och köra med och när man ändå till sist gör det så tycker man inte det var värt besväret. Visst finns den interna belöningen i form av förbättrade lap times kvar sedan tidigare, men då kan jag ju lika bra köra gamla hederliga GT5 eller Driveclub i single player (eftersom dom jävlarna stängde servrarna så att även PSVR-spelare skulle köpa GT Sport). Kommer på mig med att hellre dra igång Need for Speed Hot Pursuit Remastered alt dra in ratten till PC:n och köra gamla klassiker (inklusive mer sim-betonade). Och det där med realism är ju en sanning med väldigt mycket modifikation. (Riktigt kul att se riktiga förare kommentera det hela.) Men visst blir det fina, reflekterande filmer av det hela och Nürnburgring i en löjligt snabb bil är alltid AAAAAAAAAAH, aaah, aaah, (suck) ah... AAAAAAH!
Ok, jag ändrar mig: Núrnburgring i en snabb bil är tillräckligt för att rättfärdiga prislappen och man behöver inte så mycket mer.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Det är ingen som berömmer det.

Det vi ”berömmer” (ingen som berömmer detta heller, men det är en positiv ändring) är att de lyssnade på kritiken och förbättrar enligt våra önskemål.

För vad ska vi annars göra? Säga att de fortfarande suger och bojkotta helt? För det hjälper ingen i det här fallet.

Du har uppenbarligen inte förstått mitt resonemang.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Du har uppenbarligen inte förstått mitt resonemang.

Jo jag förstår det.

Skrivet av gizm0:

Äntligen får man se Endurance tävlingar, tyckte själv att karriär läget var lite meh och saknade hur karriär läget var i GT3 och GT4. Och äntligen igen att man kan sälja sina bilar, har en del bilar som jag skulle vilja sälja då jag kommer aldrig köra dom något mer. Men annars av den lilla stund jag har kört GT7 så har det varit kul.

Hoppas såfall dom lägger till "auto drive" i 24h tävlingarna

Haha.. ja j-vlar vad länge sedan man använde "B-Spec" och gick på krogen under tiden.. grinding on another level!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Mtx var ingen hemlighet vid recension, det var bara inte aktiverat. Att jag inte nämnde det var för att det förekom även i GT5, GT6 och GT Sport. Med facit i hand skulle jag förstås ha sagt att det finns med, men det kändes rätt givet.

Ja det var klart att det skulle vara med MTX även i GT7 sett till series historia, däremot kanske det skulle nämnts att den är ganska rejält snålare(dyrare).

Även om jag själv inte påverkas av sånt då jag inte spenderar pengar på mtx i spel så är det ganska relevant information kan jag tycka, vilket även andra sidor påpekat i sina recensioner.

Skrivet av Patashnic:

This! Var fanns all denna upprördhet då i tidigare delar av spelserien?
Visst fanns det diskussioner om det men inte alls på samma nivå som nu.

Här är priserna på in game valuta i GT6:
500k – $4.99
1M – $9.99
2.5M – $19.99
7.5M – $49.99

Nu har Sony/PD bett om ursäkt och ändringar ska ske.
De hade lika gärna kunnat strunta i kritiken och kört på.

Här är priserna i GT7 jämfört i "nivåer" med lägsta möjliga kombination för samma summa krediter.

100,000 credits - $2.49 / £1.99 = $12,45 för 500k
250,000 credits - $4.99 / £3.99 = $9,98 för 500k
750,000 credits - $9.99 / £7.99 = $14,98 för 1M
2,000,000 credits - $19.99 / £15.99 = $29,97 för 2,5M

$79,95 för 7,5M eller biligaste $79,96 för 8M.

*Edit
Egentligen så är den viktigaste ändringen:

Increase the upper limit of non-paid credits in player wallets from 20M Cr. to 100M Cr.

Då det just nu är omöjligt att köpa vissa bilar utan att köpa credits då dem kostar en bra bit över 20M som är gränsen för vad du kan ha på kontot utan mtx.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Då det just nu är omöjligt att köpa vissa bilar utan att köpa credits då dem kostar en bra bit över 20M som är gränsen för vad du kan ha på kontot utan mtx.

Vilka kostar mer än 20M? Källa på det?

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Vilka kostar mer än 20M? Källa på det?

Enligt https://racinggames.gg/gran-turismo/gran-turismo-7-legend-car...
Så ska t.ex dessa kosta över 20M
1969 De Tomaso Mangusta
1965 Shelby GT350

*Rättning

Tydligen ska det vara fel och den dyraste bilarna ska för nuvarande vara Shelby Cobra Daytona Coupe och
Mercedes AMG S Barker Tourer​ och kosta 20M.

Vet inte varför vissa bilar dem listade var helt fel, men AMG var korrekt listad där.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Enligt https://racinggames.gg/gran-turismo/gran-turismo-7-legend-car...
Så ska t.ex dessa kosta över 20M
1969 De Tomaso Mangusta
1965 Shelby GT350

Aah den listan är inte korrekt.
GTPlanet har en bättre.
Exempel 1997 Toyota Supra GT500 – 91,430,700 credits enligt den där listan medans det faktiska priset var 1,500,000

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Aah den listan är inte korrekt.
GTPlanet har en bättre.
Exempel 1997 Toyota Supra GT500 – 91,430,700 credits enligt den där listan medans det faktiska priset var 1,500,000

Yes, såg det sedan. Det var en konstig lista där vissa var helt skeva.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Aah den listan är inte korrekt.
GTPlanet har en bättre.
Exempel 1997 Toyota Supra GT500 – 91,430,700 credits enligt den där listan medans det faktiska priset var 1,500,000

Så då tar det bara 679 timmar att spara ihop till alla bilar om man kör det mest effektiva som finns om och om och om igen

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Så då tar det bara 679 timmar att spara ihop till alla bilar om man kör det mest effektiva som finns om och om och om igen

Medlem

Grind är ok, så länge man inte kan köpa genvägar för riktiga pengar.

123
Skriv svar