Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising

Robot
Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising

Det är dags för mörkrets makter att visa framfötterna. Chaos Space Marines är tillbaka i den första expansionen till Dawn of War II och vi rekommenderar dig att ta på dig din bästa rymdkeps innan du läser vidare.

#warhammer-40000-dawn-of-war-ii, #relic-entertainment


Medlem
Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising

Sug min slutboss? *rodnar*


signatur

Just an honest man in a leather mask

Inaktiv

Uppe i 180 matcher nu, man tröttnar aldrig på att se saker slitas i stycken av bärsärkardemoner med stora motorsågsyxor

Medlem

Sug min slutboss? Det där lät ju intressant. Är just nu på sista banan på svåraste svårighetsgraden... då får man se senare ikväll hur det går där.

För övrigt, varför i helvete har Predator tankar en fetisch för att köra med ARSLET först? Fienderna får ju "rear armor hit" hela tiden. Galet irriterande.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Sug min slutboss? *rodnar*

Hahahahaha det där var det fulaste!

Medlem
Skrivet av CyberDOG:

Sug min slutboss? Det där lät ju intressant. Är just nu på sista banan på svåraste svårighetsgraden... då får man se senare ikväll hur det går där.

För övrigt, varför i helvete har Predator tankar en fetisch för att köra med ARSLET först? Fienderna får ju "rear armor hit" hela tiden. Galet irriterande.

jag tror slutbossens betydelse för din mentala hälsa är galet beroende av utifall du spelar najs, elakt och vilka trupper du har. Vill inte spoila nåt

och sen waffle rofl @ slutbossen!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Skrivet av CyberDOG:

För övrigt, varför i helvete har Predator tankar en fetisch för att köra med ARSLET först? Fienderna får ju "rear armor hit" hela tiden. Galet irriterande.

något dom måste ha "lånat" från Company of heroes

Hursomhelst är expansionen grym, kampanjen är något kort men hur rolig som helst i coop så missa inte! Expansionen äger i multiplayer också..så spring o köp om ni på något sätt gillade DowII!

Avstängd

Äntligen kom recensionen! Har väntat på den.

Bra, tycker jag. Håller med om allt där. Den nya expansionen är kung och Chaos är det nya föremålet för min kärlek.

"I will tear this world asunder!"

Chaos röster är helt klockrena. HELT KLOCKRENA SÄGER JAG! Mycket bättre än i ettan. De låter så perfekt för ändamålet. "No rest, no pause!"

Medlem

Ja den var riktigt bra fast jag saknade att jag inte kunde grinda defense missions för att få loot och xp.

Medlem

I all väsentlighet!


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Sug min slutboss? *rodnar*

Made my day!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Har länge funderat på detta spelet, har provat mot datorn crackat men nu blir det nog ett köp.

Fan va stort att låta de som inte har expansionen kunna lira med nya enheter och hjältar mot de som har köpt expansionen.

I denna tid av mjölkning och utsugeri av oss spelkonsumenter gör Relic här tvärtom och ger folk det mesta gratis. Men vill man ha det där extra i form av SP kampanj och den nya rasen kan man välja själv om man vill uppgradera eller inte och inte tvingad för att alla andra uppgraderar.

Det är så man tar hand om sina kunder. Ubifail se och lär.

Inaktiv

Klarade de på svåraste ochså, slutbossen är förbannat irriterande

Fick ta o göra om uppdraget helt, meleé gubbar har ingen chans på han.
Annars så stämmer recenssionen bra med spelet, de är väldigt kort om man jämnför med första.

Medlem

Lugna er med spoilers!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Melee gubbar var ganska värdelösa mot bossar i Dawn of War 2 på Primarch med så ingen överraskning. Lite tråkigt när bossarna oneshottar allt och det inte finns nått sätt att undvika att bli träffad för melee. Känns inte så taktiskt då...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

tror jag slår allt, fick just ner sista bossen (fan va han är dryg) och vad gör spelet ? jo crashar... !!!!!!

Medlem

Tycker fortfarande Orks har bäst voiceacting.

"Oi, I've seen da enemy leadah... HE'S A SOGGIN NURSE, HAHA!"

Medlem

synd bara att DoW2 nästan är ospelbart i multiplayer online pga av allt lagg och command delay.

Medlem

fan va nice, blir o skaffa

lol Slutbossen btw xD

Medlem
Skrivet av Åkerhjelm:

Precis. Det fina med DoW2 var multiplayern, tyvärr så förstörs den av deras värdelösa nätverkskod. Har man spelat nåt online sedan 1999 pallar man inte med det bara.

Då har ni klart för höga inställningar för vad er dator klarar av, alternativt möter motståndare som laggar ned spelet.

Visst, det finns viss command delay i DoW/Dow2, men den ökar i förhållande till om någon spelare har dålig ping eller undermålig dator som laggar ned spelet.

Till skillnad från flera andra RTS och FPS, så väntar nämligen spelet på den som laggar, istället för att den som laggar ska halka efter, vilket gör spelet rätt ospelbart om ni planerar spela mot spelare från andra kontinenter eller med kassa datorer.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

'ere we go, 'ere we go, 'ere we go,
'ere we go, 'ere we go, throo the cosmos.
'ere we go, 'ere we go, 'ere we go,
'ere we go, 'ere we go, throo infinity.
'ere we go, 'ere we go, 'ere we go,
don't know where 'til we get there!

Medlem

inget basbyggande sigh......cc4 ligger i samma papperskorg

Medlem
Skrivet av Sille:

inget basbyggande sigh......cc4 ligger i samma papperskorg

Det visste vi alla redan i Dawn of War II. Att Chaos Rising skulle behålla samma concept var ganska givet.

Till viss del saknar jag dock basbyggandet. Men spelupplägget i DoW II fungerar faktiskt ypperligt.

C&C vet jag dock inte vad jag skall säga om... till viss del verkar 4:an vara intressant, men samtidigt känns det lite väl avtändande. För den serien har verkligen en tradition på basbyggarfronten. Vill jag köra capture-point gametypes med fokus på mindre trupper så kör jag då hellre DoW II än C&C 4.

Uppdatering: Klarade tidigare sista banan i Chaos Rising... lol @ sista bossen. Tala om seg jävel. Intressant slut dock. Blir att köra om kampanjen igen sen med lite andra builds på mina squads

Inaktiv
Skrivet av CyberDOG:

Till viss del saknar jag dock basbyggandet. Men spelupplägget i DoW II fungerar faktiskt ypperligt.

Bara att hålla med, DoW II är grymt bra och har fokuserat helt på striderna och taktik istället för basbyggande.

Den kommande patchen 2.2 som fått patchnotes annonserade ska även vara väl mottagen hos communityn och teoretiskt ordna de balansproblem nya expansionen medförde.

Här är länk till den;
http://community.dawnofwar2.com/forums/topic/38777

När den släpps är oklart, men antagligen inte så lång tid kvar.

Inaktiv

Basbyggande hör inte hemma i detta spel, Relic visar perfekt hur man gör ett spel utan basbyggande, både med DowII och CoH.

Precis som att Supcom visar hur man ska göra med basbyggande...däremot är det extra tråkigt att se hur EA totalförstört vårt kära C&C, med eller utan basbyggande..det är inte baserna i sig som gör spelet.

Medlem

Väntar fortfarande på ett nytt Chaos Gate

Medlem
Skrivet av Aresz:

Basbyggande hör inte hemma i detta spel, Relic visar perfekt hur man gör ett spel utan basbyggande, både med DowII och CoH.

Precis som att Supcom visar hur man ska göra med basbyggande...däremot är det extra tråkigt att se hur EA totalförstört vårt kära C&C, med eller utan basbyggande..det är inte baserna i sig som gör spelet.

Såvitt jag vet så har CoH basbyggande.

Jag tycker gott de kunde gett oss ett val genom att ha ett extra spelläge. Då kunde de som bara vill ha taktikdelen få det, och de som vill ha strategi också få det och alla är glada och nöjda.

1
Skriv svar